ear to ear ervaringen

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
luuk55

ear to ear ervaringen

Bericht door luuk55 » ma 10.11.2014 19:13

Hallo allemaal,
Ik ben Luuk een man van 59 en kom uit Rotterdam.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze hoortoestellen?
En zijn er mensen die mij er meer over kunnen vertellen?

Mijn situatie is als volgt, de kno arts heeft een klein jaar geleden na een gehoortest voor mijn linkeroor een hoortoestel voorgeschreven, voor mijn rechteroor niet omdat daar chronische ontstekingen in zaten met een loopoor en een geperforeerd trommelvlies. Na een MRI scan heeft hij een behandeling gestart, welke niet gewerkt heeft, op een gegeven moment heet hij een tampon met speciale zalf in m'n oor gedaan waarna erg veel verbetering optrad.
Ik heb na een aantal visite's gevraagd, toen de ontstekingen enzo weg waren of er voor mijn rechteroor ook een hoortoestel voorgeschreven kon worden.
Hij zei dat dat niet en zijn lettetlijke woorden waren: "je kan er wel een hoop geluid opzetten maar je slakkenhuis is gewoon kapot"
Omdat er toch nog regelmatig troep uit m'n r.oor komt hebben we besloten om een gehoorgang verwijding uit te voeren, en deze moet 17 november gebeuren.
Ik hoop dat deze verwijding helpt tegen de ontstekingen en als dat zo is wil ik nog een keer over het gehoor aan mijn rechterkant met hem praten.
En wil dan een toestel met Binaurale communicatie (ear to bij ear) voorstellen want die voor mijn linkeroor heeft dat al volgens de audicien.
Ik voel me namelijk vooral op straat niet veilig, wat ik trouwens ook wel eens tegen de kno arts gezegd heb, maar dan moest ik maar beter opletten.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en van advies kunnen dienen.
Luuk

o.piper

Re: ear to ear ervaringen

Bericht door o.piper » di 11.11.2014 09:47

Hallo Luuk,

ik heb zo'n anderhalf jaar een Phonak Cros gebruikt omdat net als bij jou mijn rechter oor te slecht was om nog iets aan een gewoon toestel te hebben. Omdat mijn linker oor opeens ook heel hard achteruit is gegaan heb ik op het rechter oor intussen een CI. Zo heel veel ervaring heb ik met het ear-to-earsysteem dus niet kunnen opdoen, maar het heeft in mijn ogen toch zeker een aantal grote voordelen.

Eén daarvan is, dat je niet de hele tijd met je hoofd naar de geluidsbron zit te draaien en een stijve nek krijgt van de vaak onnatuurlijke houding die je daarbij aanneemt. Het horen wordt ook minder vermoeiend, omdat je niet steeds zo alert hoeft te zijn of er aan je slechte kant misschien een geluid is. Dit is natuurlijk ook voordelig in het verkeer. Omdat het geluid van het Cros-toestel (bij mij) iets anders was dan dat van het hoortoestel kon ik op een gegeven moment zelfs redelijk goed de richting van het geluid bepalen. Ik weet echter niet of dat bij iedereen (in dezelfde mate) zo is.
Maar ook met zo'n systeem blijft het behelpen en zul je zeker in het verkeer extra alert moeten zijn. Wat dat betreft heeft je KNO-arts gelijk, al is het natuurlijk wel een beetje bot als hij het letterlijk zoals jij het schrijft heeft gezegd.

Voor volgende week wil ik je alvast veel succes wensen! :cool:

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”