door schoonenberg afgeserveerd , gelukkig Jewelear gevonden.

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
ajprins
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27.06.2015 11:11

door schoonenberg afgeserveerd , gelukkig Jewelear gevonden.

Bericht door ajprins » za 27.06.2015 15:45

Te kort gedaan door Schoonenberg Hoortoestellen. ( 1084.-- euro).
============================================================================
2006 2 bravo2 gehoorapparaten bij den Blanken
Schoonenberg neemt den Blanken over.
2009 vervangen wegens niet goed functioneren door 2 siemens pure met de tek-streamer.
2009 siemens vervangen door oticon Epoq Liho met streamer
2010 streamer oticon Epoq Liho vervangen door sennheiser 840S.
11 december 2012 brief van Schoonenberg met bericht zij beeindigen de samenwerking met het voorstel aankoopbedrag terug
te betalen omdat zij de storingen niet de baas kunnen.
In 2013 betaalt schoonenberg echter de eigen bijdrage terug en niet de aankoopsom.
Zij weigeren ondanks herhaalde verzoeken de van de aankoopsom resterende ( 1084.-- euro bijdrage verzekering) te betalen.
Dus moet ik als AOW-er 1084.-- ophoesten toen ik in januari 2013 bij Jewelears in Nootdorp dezelfde toestellen kocht.
Nu na 3 jaar geen enkel probleem gehad door uitmuntende voorlichting , onderzoek en begeleiding.
Ik heb alles op het net gezet. U vindt alle documenten op www.kijkinfo.nl/SB ( SB hoofdltters ) terug.
met vriendelijke groet,
A.J.Prins.

hendrik
Gevorderd
Gevorderd
Berichten: 65
Lid geworden op: di 28.08.2012 19:19

Re: door schoonenberg afgeserveerd , gelukkig Jewelear gevon

Bericht door hendrik » zo 28.06.2015 17:36

Begrijp ik het goed als ik concludeer uit uw verhaal
dat u uw aankoop bedrag terug wilt van toestellen gekocht in 2009.
Dus na 4 jaar(in 2013) het nieuwwaarde bedrag
van de in 2009 gekochte toestellen?

Ik begrijp het niet, Schonenberg doet een voorstel
om aankoopbedrag te vergoeden ivm geen service meer kunnen
leveren over uw toestellen.
(of u geeft aan, de samenwerking beëindigen.
Welke, die met u of met de fabrikant?)
En dan vergoeden ze niet?
Dat is toch krom.
Of is er meer te vertellen over wat u de aankoopsom vindt
en wat Schonenberg de aankoopsom vindt?

U heeft toch alleen de eigen bijdrage betaald/als uw onkosten gehad?

De discussie is dan dat u binnen een bepaalde periode nieuwe toestellen wilt/moet.
Dat moet u toch voeren met uw verzekeringsmaatschapij?

Waarom moeten de toestellen vervangen worden,
zijn de oude stuk, of kan Schoneberg geen garantie meer bieden?
Heeft u voor een aantal jaren garantie gekocht?
Kunt u niet voor eventuele noodzakelijke reparaties
naar een andere winkel?
Kortom, een hoop vragen.

Gebruikersavatar
Frits
Gevorderd
Gevorderd
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12.10.2011 11:48
Locatie: Alkmaar

Re: door schoonenberg afgeserveerd , gelukkig Jewelear gevon

Bericht door Frits » zo 28.06.2015 18:24

Het is inderdaad een verhaal met veel vraagtekens.

De vraag is of het zin heeft om dit verhaal op dit forum
te plaatsen. Ze zullen er bij Schonenberg niet wakker
van liggen. En zelfs niet eens lezen.

Als U vindt dat U tekort is gedaan kunt U beter proberen
uw recht op een ander manier te krijgen.
In iedere grote stad is meestal wel een juridisch loket.

Sterkte er mee.
Hartelijke groeten,

Frits

Gebruikersavatar
Frits
Gevorderd
Gevorderd
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12.10.2011 11:48
Locatie: Alkmaar

Re: door schoonenberg afgeserveerd , gelukkig Jewelear gevon

Bericht door Frits » ma 29.06.2015 19:45

Meneer Prins wat is nu eigenlijk de bedoeling?
U citeert mij en Hendrik zonder enig commentaar.
Dat is natuurlijk onzin.

Ik kan me heel goed voorstellen dat U misschien
teleurgesteld bent maar er zijn andere wegen om
uw recht te halen.
Ik denk ook niet dat Schonenberg van uw melding
op dit forum onderste boven zal zijn.

Als U nog iets te berde wil brengen doe dat dan.
Maar hang niet de querulant uit. Daar is niemand
en u zeker niet mee gebaat.
Hartelijke groeten,

Frits

Gebruikersavatar
Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 22.04.2007 01:07

Re: door schoonenberg afgeserveerd , gelukkig Jewelear gevon

Bericht door Forummoderator » ma 29.06.2015 21:18

Ik heb net de quotes van de heer ajprins verwijderd en hem via mail hierover op de hoogte gebracht. Mijnheer is niet zo jong en ik vermoed dat hij niet helemaal weet hoe het forum werkt.

Ik hoop dat de verdere discussie weer zonder problemen zal kunnen verlopen.

Bianca (Beheerder)

hendrik
Gevorderd
Gevorderd
Berichten: 65
Lid geworden op: di 28.08.2012 19:19

Re: door schoonenberg afgeserveerd , gelukkig Jewelear gevon

Bericht door hendrik » di 30.06.2015 11:35

Dank voor je ingrijpen, en ik ben ook
benieuwd naar verdere vragen/opmerkingen.

Voorop gesteld nog even dat ik dit forum zie
als een open iets om met elkaar ervaringen
uit te wisselen.
In welke reactie ook zal het nooit mijn bedoeling zijn iets af te wijzen,
"af te schieten", te ontkennen etc.
Ervaringen zijn ervaringen.
Feiten zijn feiten en gevoelens zijn gevoelens.
Soms wandelen die wel eens door elkaar heen,
maar dat overkomt ons allemaal.
En soms wandelen ze door elkaar, en is dat gewoon zo.

ajprins
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27.06.2015 11:11

Re: door schoonenberg afgeserveerd , gelukkig Jewelear gevon

Bericht door ajprins » wo 01.07.2015 11:32

heer Frits en heer hendrik,
Bedankt voor Uw reactie.
Hier nadere uitleg.
Op aanraden van en lid ben ik lid geworden.
Het leek mij zinvol mijn ervaringen met schoonenberg te delen.
Ook met "beter horen "had ik direct al dezelfde aanvaring.
Vandaar dat ik ook http://www.kijkinfo.nl/SB ( SB hoofdletters) heb gemaakt zodat iedereen ,
die vroeg naar mijn ervaring en vragen had het hele dossier kon laten inzien en daar alle antwoorden vindt op zijn vragen.
Of schoonenberg dat zou zien was geen issue dat blijkt ook uit het dossier.

De ervaring met http://www.jewelear.nl in nootdorp heeft mij de ogen geopend.

Belangrijk voor de leden vond ik het navolgende:
Vol verbazing nam ik kennis van haar apparatuur en met name haar geluiddichte testcabine.
Ik heb dezelfde hoortoestellen van haar gekocht. (2013).
Haar begeleiding , uitleg en instelling hebben er voor gezorgd dat ik tot op heden geen enkele storing heb gehad.
Hieruit blijkt dat een audicien met een eigen bedrijf de klanten beter begeleid en informeert.
Zij heeft voor mij de 4 perfecte instelling gecreëerd.
Stand1 normaal
Stand 2 via senheiser 840 S het tv geluid
Stand 3 een vergadrestand voor betere ontvangst tijdens rumoerige vergaderingen
Stand 4 de muziek stand waar bij ik klassieke muziek hoor met alle lage tot alle hoge tonen .
Mij leek het belangrijk om dit met de club te delen.

Gebruikersavatar
Frits
Gevorderd
Gevorderd
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12.10.2011 11:48
Locatie: Alkmaar

Re: door schoonenberg afgeserveerd , gelukkig Jewelear gevon

Bericht door Frits » wo 01.07.2015 21:55

Meneer Prins, dat is een duidelijk verhaal.
Ikzelf heb met een van de grote ketens niet zulke slechte
ervaringen. Het kan ook anders.

Ik herinner mij een onderzoek, lang geleden, ik dacht door
de NVVS dat het erg afhankelijk is van de persoon die helpt.
De kwaliteit van hulpverlening verschilt per vestiging.

Het is daarom goed al altijd te bekijken of de hulp aan je ver-
wachtingen voldoet. Zo niet, dan weg wezen. Er zijn
audiciens genoeg.

Ik begrijp dat U nu goede apparaten heeft. Ik zou zeggen
geniet er van en laat de zaak voor uw gemoedsrust verder
lekker rusten.

PS: Ik wil geen reclame maken voor wie dan ook. Daarom
noem ik niet de keten waar ik geweest ben.
Reclame maken kunnen ze zelf wel.
Laatst gewijzigd door Frits op za 22.08.2015 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groeten,

Frits

hendrik
Gevorderd
Gevorderd
Berichten: 65
Lid geworden op: di 28.08.2012 19:19

Re: door schoonenberg afgeserveerd , gelukkig Jewelear gevon

Bericht door hendrik » do 02.07.2015 09:10

Dank voor de verduidelijking.

Ook ik heb gekozen, na een stevige aanvaring
met een groot landelijke keten in onze stad,
om naar een kleine audicien te gaan.
En daar wel duidelijk geholpen met de test
en instellingen!
Dat deel ik dus met u.
Maar ik zie dat niet als stelling dat dit altijd zo is.

De audicien waar ik goed werd geholpen
heeft niet meer de audicien in dienst die me zo goed hielp.
En dat is wel een verschil!
Daarnaast ben ik met mijn schoonmoeder naar een winkel
van dezelfde grote landelijke keten geweest
in een ander deel van het land.
Ik vond dat de kwaliteit, communicatie, veel beter was dan in
de winkel waar ik was.

Persoonlijk had ik wat moeite met de sterk sturende
"kwaliteiten", maar dat was voor mijn schoonmoeder juist wel prettig.
Als het voor mezelf was had ik andere vragen gesteld.
En ik verwacht dat ik dan ook anders behandeld/benaderd
zou zijn.
De kern van mijn reactie: mijn ervaring is dat het afhangt van de personele bezetting,
die voor mijn situatie prettiger was bij de "kleine audicien" met 4 winkels.
Mijn schoonmoeder is zeer tevreden over de grote keten shop.
En met name de audicien die daar zit. Een andere winkel,
van dezelfde keten, op een andere plek, mijdt ze!

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast