Ervaringen in Zutphen

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

jandewit6
Beginner
Beginner

Ervaringen in Zutphen

Bericht door jandewit6 » ma 28.12.2015 13:47

Ik loop al een aantal jaar rond met een gehoorleeftijd van een tachtig jarige. Maar ben midden veertig.
Zojuist de stap gezet naar een gehoor apparaat omdat ik er in mijn werk en privé teveel last van heb. Test bij KNO arts in ziekenhuis bevestigt de problematiek dus door naar de audicien.

Ik heb er twee bezocht en ben vooral verbaasd over de situatie waarin ik terecht ben gekomen. Als deze audiciens auto's zouden verkopen reed heel Nederland nu in een Opel uit de jaren tachtig. Beide audiciens lijken gericht op het verkopen van slechts een model, ongeacht de situatie of de werkomgeving of de wensen van de gebruiker. De Amsterdamse vragenlijst, ik kan me vergissen natuurlijk, is slechts erop gericht om de kosten van de verzekering te beperken en de risico's van de audicien in te dekken.

Ik heb uit eigen initiatief dan maar aangegeven dat ik regelmatig cursussen geef en voor groepen sta van verschillende nationaliteiten. Dat ik veel in Afrika actief ben en dat het dan dus een beetje ver fietsen is om het gehoorapparaat aan te laten passen, al zou de audicien al in kunnen schatten wat de omstandigheden in die setting zijn. Dat ik dus inzet op een model die ik via een App aan kan sturen, die dus technologische ontwikkeling in de komende jaren een beetje bij kan houden. Binnen 10 minuten stond ik buiten met het meest favoriete model van de verkoper. Blijkt hetzelfde model te zijn die mijn vader draagt. Ik vind dat buitengewoon opmerkelijk.

Mijn vraag: kan iemand me een klantgerichte audicien aanraden in de driehoek Deventer Zutphen Apeldoorn?

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”