Cialis (ED medicatie)

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

Barre
Beginner
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 05.11.2018 14:38

Cialis (ED medicatie)

Bericht door Barre » ma 05.11.2018 15:24

Hallo ,

Ik heb nu zo een 6 jaar tinnitus , het eerste jaar was moeilijk maar na vele gesprekken met een klinische psycholoog had ik het een plaatsje gegeven, nog een jaar later was het zo sterk afgezwakt of naar de achtergrond verdrongen dat ik er eigenlijk geen enkele hinder meer van had , ik hoorde het enkel nog in een stille kamer .


een half hjaar geleden ongeveer werd ik echter gediagnosteerd met prostatitis, we worden een dagje ouder , en de uroloog schreef me Levitra voor , een ED medicijn om de symptomen te verlichten , ik heb dit zo een 10 tal keer genomen over een periode van enkele weken/maanden , aanvankelijk ging het prima, ik had zelfs de indruk dat mijn tinnitus, die toch al zo goed als weg was er nog beter van werd, ik nam ook de laagste aanbevolen dosis , na een tijdje echter had ik de dag erna plots een luidere ruis in mijn oor , en kreeg er ook hoofdpijn van .


Dan maar terug naar de uroloog en mijn probleem uigelegd en hij stelde me gerust dat de medicatie er niet om bekend stond om tinnitus te veroorzaken of te verergen, hij had er alvast nog nooit voer gehoord in zijn praktijk, ik nam aan dat de man dit redelijk veel voor schreef dus ik was gerustgesteld , voor de zekerheid schreef hij een ander middel voor genaamd Cialis , dezelfde werking maar een andere samenstelling, hij zei dat het soms wat zoeken was naar een geschikt medicijn , echter na 1 maal de laagste aanbevolen dosis ingenomen te hebben ging mijn tinnitus naar ongekende hoogten, ik hoorde het overal bovenuit , zeer verontrustend .


Even een paar dagen afgewacht maar het volume bleef aanhouden, ik ben dan naar de NKO arts geweest voor een gehoortest en daaruit bleek dat alles nog hetzelfde was als 6 jaar geleden , hoewel ze natuurlijk maar testen tot 8 kHz , hij stelde me ook gerust dat hij nog nooit had gehoord dat dit type medicijn problemen veroorzaakte , de apotheek zei hetzelfde, en de uroloog ook .


Het volume kwam uiteindelijk wat terug naar beneden maar bleef wel luider dan het ooit was , natuurlijk zat ik nog steeds met het prostaat probleem en moeilijke tot geen erecties , dus schreef de uroloog een nieuw medicvijn voor genaamd, Spedra , het is een redelijk nieuw middel dat op de markt is verschenen en dat veel mindr bijwerkingen zou geven dan alle vorige .


Daar heb ik dan de absolute minimumdosis van gnomen, de pil in 4 gekapt , en vrijwel onmiddelijk, een half na inname, ging mijn tinnitus wernaar een recordhoogte , nu 3 weken later is het iets beter maar nog steeds luider dan het ooit was , ik maak me echt grote zorgen .


Naar een andere NKO arts geweest, een professor, en die wist me dan weer te vertellen dat zuiver theoretisch gezien dit soort medicijnen en zeer zeldzame gevallen , minder dan 2% , schade zou kunnen veroorzaken door plotse veranderingen in bloeddruk of dergelijke, het mechanisme is onduidelijk en er is geen enkele studie of medisch bewijs voor maar zuiver theoretisch gezien zou het misschien kunnen , omdat ik al tinnitus heb is de kans misschien groter, onmogelijk te zeggen met de huidige data, hij voegde er wel aan toe dit in perspectief te zien, dit type medicijnen word door miljoenen mannen genomen en tot op heden is er geen enkel tastbaar bewijs dat dit middel gehoorproblemen geeft .


Maar het is wat het is, ik heb mijn klinisch psycholoog gecontacteerd , zijn theorie was dat door mijn angst voor de medicatie onbewust een geconditioneerde angst reactie is die mijn tinnitus luider maakt en terug op de voorgrond , al zal er aanvankelijk misschien wel een tijdelijke isieke prikkel geweest zijn door de medicatie .


Ik slaap nu zeer slecht door de vreselijke ruis en voel me heel schuldig en depressief .



Zijn er hier mensen met ervaring met dit soort van medicatie, of die het al genomen hebben ?

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast