Hoorappraat kortsluiting defect bij transpireren

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
tegneut

Hoorappraat kortsluiting defect bij transpireren

Bericht door tegneut » vr 15.06.2007 22:15

Hallo, mag ik mij even voorstellen. Ik ben Wim, woon onder de rook van Rotterdam, ben 64 jaar en Vutter maar niet fanatiek. Mijn hobby is elektronica en daar is nog genoeg in te klussen. Ik heb jaren lang in de industrie en in machinekamers van schepen gewerkt vandaar z.g. fabriekdoof. Is erg langzaam gegaan 3 jaar geleden zat ik op de grens van hoortoestellen, verleden jaar kreeg ik last van oorsuisen, verschillende onderzoeken gehad zoals MRI scan, maar niets aan te doen. Het was in het begin erg zwaar maar het suisen wordt minder of ik raak er aan gewend. Bij een gehoortest zat ik nu net over de rand voor gehoorapparaten en na een proefperiode van verschillende merken heb ik de Unison 3D Moda gekozen.
Ze doen het goed , eerlijk had ik er meer verwacht want ik moet nog wel eens twee of meer keer om herhaling vragen bij een gesprek echter ik heb begrepen dat wat kapot niet meer 100 % terug komt. Maar na anderhalf jaar heb ik toch een probleem. 2 maanden terug werden de batterijklepjes lam dus ik vraag bij de hoorstudio een paar nieuwe. En nu komt het, DAT GAAT NIET. De apparaten moeten opgestuurd worden je bent ze een paar dagen kwijt en nu zijn ze voor de derde keer weer defect. Eerst was na de reparatie de software voor links en recht verwisseld, OK is slordig maar kan gebeuren maar als ik nu maar even transpireer gaat de rechtse uit, nieuw batterijtje doet het een halve minuut
dus pure kortsluiting. Opgestuurd ter reparatie komt ongerepareerd retour,
geen probleem gevonden. Voor mij is het duidelijk, het apparaat is open geweest niet goed gesealed en er komt nu vocht in. Nu werk ik met vochttabletten en na en nacht drogen werken ze twee uur en dan is het weer mis. Waar ik van baal is dat het een apart wereldtje is waarbij de audicien de importeur en de verzekering onder 1 hoedje spelen en het is niet te doorbreken. Een heel klein probleem wordt dan steeds groter gemaakt.

Vraag: Hebben jullie ook die ervaringen of heb ik gewoon pech?

José

Bericht door José » vr 15.06.2007 22:56

Hallo Wim,

Hartelijk Welkom op het forum.

Goh, u heeft wel pech zeg. Met de mini-toestellen.
Het is zeker vervelend dat u eerst een paar dagen u toestellen kwijt bent voor reparatie. Maar minder leuk als het blijkt dat het niet ( of helemaal niet?) naar behoren is gerepareerd. :(

Zelf heb ik nooit problemen met mijn audiciën. Toch denk ik en ik zou het zeker proberen. Dat u samen met de audiciën nog een keer gaat praten; om op een betere oplossing te kunnen komen.

Misschien dat er hier een lid op het forum ook nog andere tips heeft voor u.

Heel veel succes en hoor graag hoe het afloopt. :cool:

Groetjes, José

José

Bericht door José » do 06.03.2008 16:07

Hallo Wim,

Van Harte Gefeliciteerd met u verjaardag :D
Ik wens u een hele fijne dag vandaag. :cool:

Hoe gaat het nu met u?
Heeft u nu betere toestellen dan enige tijd geleden?
Ik hoop voor u dat het probleem inmiddels opgelost.

Groetjes, José

Hajo

Bericht door Hajo » do 06.03.2008 17:02

Hallo Wim,

Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ben het geheel met José eens. Ga een smet je audicien praten. Ik ben zelf audicien en ben van menig dat dit zeker wel goed moet komen. Wat ik wel vreemd vind dat u denkt dat de audicien fabrikant en verzekering onder een hoedje spelen. Dit is absoluut niet waar. Maar dit moet u door uw audicien maar eens laten uitleggen.

Succes ermee en als ik kan helpen stuur me dan een PM.

Hajo

Bettina

Bericht door Bettina » wo 23.07.2008 20:44

Hoi WIm,

Na 25 jaar hoortoestellen en vele verhuizingen heb ik veel audiciens meegemaakt en het is voor mijn gevoel uitersten. Of ze zijn heel goed en vriendelijk en alles was mogelijk, maar het gebeurt helaas te vaak dat audiciens niet hun best doen en al helemaal niet naar de klant luisteren... Ik heb het zelf meerdere keren gehad. Ik zou eens vragen aan bekenden in de omgeving of die wel een goede weten waar u in de toekomst heen kunt gaan.

wat het probleem voor nu betreft: dit is niet normaal! De audicien moet hem steeds opnieuw terug sturen en hem laten repareren. Een hoortoestel hoort het gewoon een hele dag uit te houden.

Zelf had ik zelden problemen met mijn hoortoestellen, maar 2 jaar geleden kreeg ik voor het eerst digitale. De phonak had geen enkel probleem, maar de widex heeft waarschijnlijk hetzelfde euvel gehad, begaf het ook snel na transpiratie. Hele binnenwerk is tig keer vervangen en elk half jaar moest dat gebeuren. Uiteindelijk hebben ze een speciale coating voor de tropen en sindsdien is het over.

Ik wens je veel succes en hoop dat er snel een goede oplossing komt. DIt is niet zoals het hoort!

Sonja

Bericht door Sonja » wo 06.08.2008 19:04

hhm ik las je topci en ondervind hetzelfde probleem..
Namelijk ook het vocht bij bv warmer 35 graden, dat ik vocht in mn gehoorapparaten heb, en dat hij dan vreselijk stoort..(nog niet meegemaakt dat hij daardoor echt kapot ging)

Ik haal ze dan er meteen uit, en droog ze zoveel mogelijk, net als mn oren..moet dit uiteraard wel een paar keer doen, maar ik kan niet zonder ze, maar irritant is het wel..

Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar ik weet hoe het voelt.. :-(

José

Bericht door José » wo 06.08.2008 19:29

Hallo,

Het ene hoortoestel is er gevoeliger voor dan het ander. En dit geldt ook voor mensen; de een transpireert meer als de ander. Dit kan ook gebeuren tijdens het sporten.

Om je toestel zo droog mogelijk te houden is inderdaad het beste om je toestel 'te luchten' en ook het 'oorslangetje' te drogen.

Wat ook een mogelijkheid is om je toestel in een zo genoemde droogdoosje te plaatsen met een droogcapsule/tablet. Dit kun je doen als je bijv. gaat slapen.

Deze doosjes met droogcapsules/tablets kun je bij je audicien kopen.

Groetjes, José

José

Bericht door José » vr 06.03.2009 16:24

Hallo Wim,

Hartelijk Gefeliciteerd met u verjaardag :D
Ik wens u een hele fijne dag vandaag. :cool:

Het is nu ruim een jaar geleden dat ik deze vraag ook stelde.
Maar misschien heeft u geen tijd gehad om te reageren.

Hoe gaat het nu met u? En bent u met de hoortoestellen ook verder gekomen?

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”