ik ben tessa

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
huissen22

ik ben tessa

Bericht door huissen22 » di 23.10.2007 09:41

hoi,

mijn naam is tessa, ik ben 22 jaar, heb sinds mijn derde gehoortoestellen omdat ik een syndroom heb genaamd marshall, de eerste 3 levensjaren wisten ze het niet, heb hier al wel wat nuttige info gevonden, hoop er in de toekomst nog wel wat aan te hebben en misschien wat leeftijdsgenoten tegen te komen,

groetjes

tessa

José

Bericht door José » di 23.10.2007 10:41

Hallo Tessa,

Welkom hier op het NVVS-FOSS Forum :D

Wat vervelend dat ze niet eerder er achter waren gekomen dat je een syndroom van Marshall hebt. :-( Maar ik heb wel begrepen dat het moeilijk te ontdekken is. Ondanks dat je dit hebt, ben ik blij voor jou dat je toch met hoortoestellen kunt horen. :cool:

Fijn dat je hier al nuttige informatie hebt gevonden en hoop ik voor jou dat je hier nog meer lot/leeftijdgenoten zult vinden. :)

En misschien zou je hier iets over je syndroom van Marshall kunnen vertellen want ik denk dat niet iedereen weet wat het is.

Ik weet er ook niets van behalve dat ik gelezen heb dat het genetisch is van verbindingsweefsel; dat een gehoorverlies 1 van de oorzaken is.

Groetjes, José

huissen22

Bericht door huissen22 » di 23.10.2007 15:56

hoi,

is erg lastig, ik ben slechthorend en slechtziend, verders zie je niks aan me, vroeger heel erg aan mijn gezicht maar dat is in de loop van de jaren minder geworden, weinig mensen in nederland hebben het en er is weinig over bekend.

José schreef:Hallo Tessa,

Welkom hier op het NVVS-FOSS Forum :D

Wat vervelend dat ze niet eerder er achter waren gekomen dat je een syndroom van Marshall hebt. :-( Maar ik heb wel begrepen dat het moeilijk te ontdekken is. Ondanks dat je dit hebt, ben ik blij voor jou dat je toch met hoortoestellen kunt horen. :cool:

Fijn dat je hier al nuttige informatie hebt gevonden en hoop ik voor jou dat je hier nog meer lot/leeftijdgenoten zult vinden. :)

En misschien zou je hier iets over je syndroom van Marshall kunnen vertellen want ik denk dat niet iedereen weet wat het is.

Ik weet er ook niets van behalve dat ik gelezen heb dat het genetisch is van verbindingsweefsel; dat een gehoorverlies 1 van de oorzaken is.

Groetjes, José

José

Bericht door José » di 23.10.2007 17:08

Hoi Tessa,

Dat is zeker lastig, dat je ook slechtziend bent ( dat is dus de syndroom van Marschall). Het is zeker weinig bekend in Nederland. Ik heb deze informatie dan ook via de amerikaanse site gelezen.

Wat doe je nu? Volg je een opleiding of werk je?

Groetjes, José

huissen22

Bericht door huissen22 » di 23.10.2007 19:28

hoi,

op dit moment studeer ik voor juridisch medewerker. ben 2 keer ergens mee gestopt omdat ik niet echt weet wat ik wil, wat ik echt graag zou willen worden kan niet met mij gehoor, namelijk leraar frans. denk dat met veel studies en banen mijn gehoor me toch lastige situaties kan bezorgen. heb de afgelopen drie jaar wel gewerkt maar hou werk nooit lang. veel bedrijven zien het maar als lastig, toen ik 18 werd zei het uwv je hebt geen recht op wajong, maar misschien dat ik nog maar is ga proberen een aanvraag in te dienen. iedereen moet rond zien te komen. :P vind het een beetje belachelijk dat ze zeggen dat een syndroom waar slechtziendheid en slechthorend een grote rol in spelen niet gezien worden als een handicap, ik functioneer niet voor de volle 100% in de maatschappij dus ja

José

Bericht door José » di 23.10.2007 19:57

Hoi,

Goh, dat is en lijkt mij een heel interessant werk als juridisch mederwerker. :D Het is zeker jammer dat je niet voor lerares Frans kan, Franse taal is ook mijn favoriete taal. :)

Ik zou als ik jou was inderdaad maar opnieuw vragen en informeren bij UWV want er zijn weer nieuwe ontwikkelingen rond om uitkeringen.

Groetjes, José

huissen22

Bericht door huissen22 » di 23.10.2007 20:28

als ik het haal hoop ik bij jeugdzorg terecht te komen, frankrijk blijft een mooi land

José

Bericht door José » di 23.10.2007 20:34

Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken, en ja, frankrijk is zeker een mooi land ik kom en ga al jaren daar naar toe. :D

José

huissen22

Bericht door huissen22 » di 23.10.2007 20:52

José schreef:Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken, en ja, frankrijk is zeker een mooi land ik kom en ga al jaren daar naar toe. :D

José
ik kom het liefste in parijs.

José

Bericht door José » di 23.10.2007 20:58

ik en mijn gezin gaan altijd naar Zuid-Frankrijk. Naar de Zon. :D

Ik zou wel weer graag naar Parijs willen. :D

groetjes, José

huissen22

Bericht door huissen22 » di 23.10.2007 20:59

José schreef:ik en mijn gezin gaan altijd naar Zuid-Frankrijk. Naar de Zon. :D

Ik zou wel weer graag naar Parijs willen. :D

groetjes, José