ik ben Judith

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » wo 19.10.2011 12:23

Omdat de lage tonen in mijn geval scherper moeten en dan zijn de hoge tonen dat ook navenant.
Nee, dat zou juist niet nodig moeten zijn. Ik dacht dat moderne digitale toestellen meerdere frequentiebanden (bv. vijf kanalen: laag, minderlaag, midden, minder hoog, hoog) hebben die afzonderlijk zijn in te stellen. Dus in dit voorbeeld de lage tonen heel hard en midden t/m hoog heel zacht en "minderlaag" er tussenin.

Lage tonen kunnen niet scherper, scherper lijkt me een andere manier om hoge tonen aan te duiden. Maar die moeten dus zacht ingesteld blijven

judith
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door judith » wo 19.10.2011 14:50

Zoals jij het aangeeft bedoel ik het ook Tc maar waarom kan het vervolgens bij de audicien niet en hoor ik minder zonder app. dan met ?
Laatst gewijzigd door judith op wo 19.10.2011 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een gehoorverlies in de lage en midden tonentonen. Unitron Moxi 20 heb ik 7 jaar gehad. Niet geweldig.
Ik ga nu de Oticon opn proberen, maar de eerste week kan ik niemand verstaan.

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » wo 19.10.2011 15:01

Tja, dat is een raadsel waar Trudy misschien antwoord op kan geven.

judith
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door judith » wo 19.10.2011 16:05

Zou fijn zijn als ik wist wie Trudy is !! En waar ik haar kan vinden. :shock:
Ik heb een gehoorverlies in de lage en midden tonentonen. Unitron Moxi 20 heb ik 7 jaar gehad. Niet geweldig.

José

Bericht door José » wo 19.10.2011 17:06

Hoi,

Trudie is een lid hier op het forum.
Zij werkt met hoortoestellen.
Ik heb al contact met haar gehad, zij zal binnenkort hierop op jou vragen reageren.

Maar ze heeft een cursus dus even geduld. :)

Groetjes, José

judith
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door judith » wo 19.10.2011 17:17

Dank je wel José. :-D

Trudie

Bericht door Trudie » wo 19.10.2011 21:14

Ja, ik ben druk met de nascholing!

Is er gedacht aan een oorstukje met grote beluchting aan de receiver?
Misschien is dat een optie? Klinkt het geluid harder en niet gelijk scherper.
Heeft u een Marq 9 of 17?

Succes!
Trudie

judith
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door judith » wo 19.10.2011 23:01

Op dit moment ben ik nog niet met een hoorapp bezig. Ik moet eerst naar de oorarts. Maar dat van de beluchting ga ik noteren. Ik weet ook niet welke toest. de beste voor mij zijn. Waar ik woon zit Het Beste Oor. Ik heb daar de afgelopen 10 jaar een keer of 3 toest. uitgeprobeerd. Het laatste was een Beltone Marq. Daarom wilde ik me op dit forum wat voor laten lichten. De audicien vertelde me dat mijn gehoorverlies zo goed als nooit voorkomt.
Groetjes
Judith.

judith
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: ik ben Judith

Bericht door judith » di 11.06.2019 16:31

Inmiddels zoveel jaar verder. Veel verbeterd is er niet. Ik ben slechter gaan horen. Ben inmiddels 74. Verstaan is moeilijk. Nu ben ik in de proefperiode voor Oticon opn. Het geluid is veel te hard. Ik kan ze met mijn iPhone zachter zetten maar de spraak blijft heel slecht.
U gaat veel beter horen, zei de audicien. Nou dat zal nog moeten blijken. Ik heb mijn oude weer ingedaan en wacht maar weer af . Donderdag worden ze opnieuw afgesteld. Muziek streamen is zelfs niet om aan te horen. Was met de Unitron Moxi veel beter.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”