Hoi, ik ben Marlein

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Marlein

Hoi, ik ben Marlein

Bericht door Marlein » wo 12.03.2008 21:18

Hallo,

Mijn naam is Marlein, ben 42 jaar,en draag sinds mijn 9de een hoortoestel. Sinds kort mag/moet ik 2 hoortoestellen dragen, en heb het hier moeilijk mee. In mijn vrienden en kennissenkring ben ik de enige met hoortoestellen in. De problemen zitten in het binnenoor, dus niet meer te achterhalen, waarschijnlijk heb ik het met de geboorte meegekregen. Het zit in de familie.
Ik las in Horen een interessant stuk van Yvette Korbee, en zou zelf wel hulp kunnen gebruiken... Weet iemand waar je die kunt vinden in de omgeving van Venlo ? Ook zou ik het wel interessant vinden om met "soortgenoten" van gedachten te wisselen...

Groetjes, Marlein

José

Bericht door José » do 13.03.2008 00:28

Hallo Marlein,

Welkom hier op het forum :D

Wat vervelend dat je nu slechter bent gaan horen. :-( en hierdoor een 2de toestel nodig hebt.
Waar heb je moeite mee dat je nu 2 hoortoestellen moet dragen.?
Ik begrijp best dat je het niet leuk vind, maar je vrienden en kennisen ken je nu toch al en ik denk dat ze je straks nog net zo een toffe meid zullen vinden met 2 hoortoestellen. :D

Zelf ben ik ook slechthorend ( en 1- zijdig doof geweest) vanaf mijn geboorte. Ik heb nu 1 hoortoestel en 1 CI ( cochlear implantaat) Ik heb tot 2003 met 1 hoortoestel gedaan en nu heb ik aan beide oren een toestel, mooi is het niet maar ik ben wel blij dat ik er mee kan horen.

Je schrijft dat je iets meer wilt weten over Yvette Korbee.
Hier vind je >> Informatie van Yvette Korbee daar staat ook waar bijeenkomsten gehouden worden e.d.

Ik hoop dat je met iemand in contact komt die in jou buurt woont en samen met jou ervaringen kunt uitwisselen hier op het forum.

Groetjes, José

Rosy

Bericht door Rosy » do 13.03.2008 21:43

Hoi Marlein!

Welkom!

Ik lees dat je gehoor achteruit is gegaan en dat je van 1 naar 2 toestellen gaat! Dat is dan toch een grote stap. Er wordt een stukje zekerheid weggehaald...... je was tenslotte gewend aan goed horen met 1 oor.
Is dit in korte tijd gebeurd?

Ik herken het wel hoor. Ben zelf 6 jaar geleden slechthorend geworden en draag sindsdien hoortoestellen. Ook in mijn familie en omgeving was niemand daar bekend mee. Het is voor jezelf maar ook voor de omgeving wennen.... en dan heb ik het niet zozeer over hoe het uitziet 8-) ; maar m.n het feit dat er meer rekening met je gehouden moet worden. En dat je zelf niet meer alles meekrijgt en extra moe bent!

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je interessante 'gedachten' vindt hier!

Marlein

Bericht door Marlein » do 13.03.2008 23:41

Hoi,

De site van Yvette Korbee, had ik al bekeken, heb haar ook gemaild, maar zij zei met de nvvs contact op te nemen, omdat ze niemand wist in deze regio.
Kan niet precies uitleggen waar ik moeite mee heb,volgens mij heb ik het gewoon nooit geaccepteerd... Wilde destijds ook geen hoorapparaat, maar het ging niet zonder, en heb eigenlijk steeds mijn kop in het zand gestoken, om maar niet aan twee toestellen te moeten. Met mijn laatste toestel had ik het idee helemaal niet fatsoenlijk te horen, dus heb zelf de stoute schoenen aangetrokken, en wil ook best meer horen, maar vind het moeilijk. Ken gewoon niemand in mijn leeftijdscategori, die ook met een of twee toestellen in loopt. De meeste "oudere" mensen, als ze hem niet in de la hebben liggen, lijken er niet zo mee te zitten!!!
Ik vind het anders horen met twee toestellen in, met een had ik nog het idee het goede "geluid" binnen te krijgen, en dat moet je nu maar afwachten, dit wordt toch aangestuurd...

Groetjes, Marlein

Rosy

Bericht door Rosy » zo 16.03.2008 12:27

Hallo !

Je omschrijft het heel goed!
Het is inderdaad een proces van acceptatie. Op het moment dat je 2 toestellen hebt, weet je niet meer wat 'echt' is en of het geluid het volume heeft zoals het hoort.

Ik vind het fijn om te lezen dat jij hiermee worstelt......niet dat ik het je gun hoor! Maar het is zo herkenbaar. Op het moment dat ik bericht kreeg dat ik toestellen moest, ging alles zo snel naar mijn idee. Met alle testen en afstellingen had ik geen tijd om bij dingen stil te staan; pas na 1/2 jaar kwam bij mij 'terugslag'.

Wel erg knap van je om zelf initiatief te nemen om gehoor te testen!! :cool: . En als je beter wilt horen, dan gaat het je ook lukken. Het is moeilijk en heeft tijd nodig.

Ik kreeg heb dit weekend het artikel van Yvette Korbee gelezen..... dat klinkt goed wat zij doet. Zelf woon ik ook in Limburg; maar weet niemand die zoiets doet.
We blijven zoeken!

Marlein

Logopediste en communicatie

Bericht door Marlein » ma 17.03.2008 23:38

Ja hoor, ik zoek ook stug door. Ben er na een week dragen wel achter dat er een heleboel geluiden zijn die ik eerst niet hoorde, zoals mijn eigen rok ... hihi
En er maken wel een heleboel aparaten geluid, vreemd hoor, nooit geweten...

Groetjes,

Marlein

Marlein

artikel in Horen

Bericht door Marlein » do 27.03.2008 21:48

Ben nog niet verder gekomen wat betreft hulp hier in de regio. Heb wel bericht gekregen dat een maatschappelijk werker van de dienstverlening voor doven en slechthorenden tzt een afspraak met me wil maken, maar daar is een wachtlijst... En dat zoek ik toch niet,ik zoek een logopedist en communicatietherapeut die slechthorenden begeleid. Maar ik zoek verder, desnoods maak ik een afspraak in Eindhoven.

Marlein

Marlein

artikel in Horen

Bericht door Marlein » wo 16.04.2008 22:28

Na lang zoeken en veel bellen (brrr), toch een afspraak gemaakt in Eindhoven, want in deze regio is niemand te vinden die zo werkt als zij doet. Heb de intake gehad, en voel me er goed bij. Deze week mijn eerste sessie daar. Gelukkig kun je dat goed combineren met Ikea en winkelen in Eindhoven ... hihi

Groetjes, Marlein

José

Bericht door José » wo 16.04.2008 22:35

Hoi Marlein,

Goh, wat goed zeg dat je naar Yvette gaat. :cool:
En fijn dat het intake gesprek goed is gegaan. :)

Ik hoop dat de sessies bij jou baat zullen hebben. En tja, het is ver weg, maar zoals je al schrijft je kunt er ook een gezellig dagje van maken.
En in IKEA is het gezellig winkelen. :D

Ik wens je heel veel succes met je eerste sessie. :gg2: en ik ben benieuwd naar jou ervaringen.

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”