Phonak iCom

Algemene discussie, ervaringen, opmerkingen over slechthorendheid en hoorproblemen.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Eagle

Phonak iCom

Bericht door Eagle » vr 05.03.2010 22:00

Tegelijk met nieuwe Phonak hoorapparaat mag ik iCom gaan uitproberen. Het is de bedoeling dat ik met iCom ga telefoneren (bluetooth) en tv kijken.
Zie de onderstaande link van iCom set. Daar staat ook afbeelding van complete tv-set.
http://www.phonak.com/nl/b2c/nl/product ... rview.html

Wie heeft ervaring met deze set?

Rudi K

Bericht door Rudi K » za 03.04.2010 23:31

Hallo,

Waarschijnlijk heb je hem inmiddels al. Zelf heb ik de iCom ook al getest. Natuurlijk zijn er ook wat kleine minpuntjes maar in het algemeen is hij zijn geld meer dan waard. Zeker als je hem vergelijkt met de streamer van Oticon :( . Laatstgenoemde heeft een erg slecht -iel- mono geluid, muziek is hiermee niet om aan te horen. De iCom daarintegen is goed! :cool: en geeft muziek ook echt in stereo weer. Hij voegt zeker iets toe aan je hoortoestellen.

Eagle

Bericht door Eagle » ma 26.04.2010 14:40

Ik ben enthousiast over iCom! Het is geweldig systeem die goed samenwerkt met Phonak hoortoestellen. Binnenkomende gesprek van mobiele telefoon gaat rechtstreeks naar je hoortoestel. Zodra de mobieltje overgaat, schakelt de iCom je hoortoestel direct over naar ringleiding. Enige wat je moet doen is op grote knop van iCom drukken om contact tot stand te brengen en babbelen maar. Enig nadeel is dat je zomaar tijdens gesprek met iemand (op straat, in de winkel oid) kan worden onderbroken door telefoontje. Je kunt niet beslissen om mobieltje langer te laten rinkelen om je zin af te maken, want iCom schakelt hoortoestel nl onverbidderlijk over naar ringleiding en ben je afgesloten van de rest. In het begin een raar gewaarwording. Bij eerste keer wist ik niet wat mij overkwam. Ik was aan het klussen met decoupeerzaag en ineens hoor ik de decoupeerzaag niet.......maar een heel ander geluid....oh ja, natuurlijk dat is het.....mijn mobieltje.

Over tv-set ben ik ook enthousiast. Ook daar schakelt iCom je hoortoestel automatisch over naar ringleiding zonder microfoon van je hoortoestel af te sluiten. Dus ben je niet afgesloten van buitenwereld en tegelijkertijd hoor je tv over de ringleiding. Ook muziek is mooi om aan te horen. En als mobieltje overgaat, dan krijgt deze voorrang boven tv. Waar ik wel tegenaan liep was dat bijgeleverde kabeltje (met rood en wit stekkertje voor frontaansluiting met tv) in mijn geval niet werkt. Dus heb ik scart-aansluiting bij gekocht. Deze werkt wel goed.
Wil je tv even niet horen? Geen probleem, druk op de grote knop van iCom en tv is 'afgekoppeld'. Even naar wc zonder iets te missen.....dat kan ook. Zolang basis maar binnen straal van ongeveer 10 meter blijft kun je alles blijven horen. Nog een leuk bijkomstigheid: willen je huisgenoten de tv niet horen, maar jij wel? Zet dan de luidspreker van tv uit (speaker-icoontje met kruisje doorheen) en alles blijft via iCom te volgen.

Voor mij is iCom een toppertje. :cool:
Afbeelding

Trudie

Bericht door Trudie » wo 19.10.2011 22:27

Mijn klanten zijn er ook enthousiast over.
Vooral met bellen in de auto is het een zeer handig hulpmiddel.

johantwee

phonak i-com

Bericht door johantwee » wo 22.02.2012 17:31

De streamer van Oticon en de I- Com van Phonak hebben hun voor en nadelen. De i-com is moeilijker te koppelen en kan niet samen met een vaste telefoon werken. Het inschakelen gaat met problemen dat je soms de koppeling kwijt bent en opnieuw een verbinding moet maken. De streamer heeft een slechter geluid maar dit is wel in te stellen. De accu is snel leeg en geeft geen waarschuwing als die leeg is. Dat kan plotseling gebeuren op een moment dat je deze nodig hebt. Ik heb de i-com wel de doos liggen en gebruik hem niet meer. Dat kan niet tegelijk je moet ergens voor kiezen. Ik vindt de Streamer van Oticon gemakkelijker in gebruik. Ik kan er nog veel mee over schrijven.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen ervaringen en overige voor en door volwassenen”