Siemens TEK en Nokia N97 mini

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
mapol

Siemens TEK en Nokia N97 mini

Bericht door mapol » ma 06.12.2010 11:49

Bij mijn hoortoestellen gebruik ik een TEK (van het merk Rexton=Siemens). Dit apparaat werkt prima bij telefoneren met mijn Nokia N97 mini, naar radio/tv luisteren via de transmitter, naar het geluid mijn laptop rechtstreeks via bluetooth en naar mijn MP3 speler via snoertje of transmitter. Ik heb alleen één probleempje, waar mijn audicien ook niet uit komt. Ik wil de MP3 muziek, die op mijn Nokia staat graag rechtstreeks via bluetooth kunnen horen. Dit gaat echter met zeer veel gekraak gepaard. Ook als ik hem voor navigatie gebruik en ik de TEK aan heb staan, kraakt het geluid. Maar als ik de TEK uitzet, ben mijn handsfree kwijt. Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die dit probleem herkennen. Dus de combinatie TEK en Nokia N97 mini. Het schijnt wel bekend te zijn dat de Ipod niet werkt met de TEK. Ik heb trouwens nog een bluetooth headset, waarmee ik wel naar de muziek in de Nokia kan luisteren. Ik vind het raar dat dergelijk goedkoop apparaat wel werkt en de dure TEK niet. Ook het geluid uit mijn laptop klinkt prima via de bluetooth van de TEK. Volgens mijn audicien komt er in het voorjaar een TEK-mini op de markt en mijn hoop (en die van de audicien) is daar nu op gevestigd.

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » ma 06.12.2010 14:48

Dag mapol,

Begrijp ik het goed dat je tegelijkertijd dit wilt:

nokia ---bluetooth---> TEK ---bluetooth---> HA voor handsfree bellen

én

nokia ---bluetooth--->HA voor muziek

Ik kan me voorstellen dat dat niet wil lukken. De nokia moet dan tegelijkertijd met je HA en de TEK praten (als dat al wil lukken) en het HA draait dol omdat het tegelijkertijd naar zowel de TEK als de nokia moet luisteren

mapol

Bericht door mapol » do 09.12.2010 14:07

Als mijn nokiatelefoon gaat terwijl ik naar muziek luister via die telefoon, dwz via transmitter of rechtstreeks, wordt er automatisch overgeschakeld naar de telefoon. De muziek gaat uit en gaat weer verder als opgehangen wordt. Dat werkt dus allemaal prima met de TEK. Alleen wil ik niet via de transmitter naar muziek luisteren, maar rechtstreeks via bluetooth, en dat gaat gepaard met een enorm gekraak.

g.steijn

Bluetooth !

Bericht door g.steijn » do 09.12.2010 14:50

Hallo Mapol,

Dank voor je snelle reactie, als je nu twee Oticons hoorapp draagt, kun je dan zo'n TEK aanschaffen ? en wat kost zoiets dan ? grr. George.

mapol

Re: Siemens TEK en Nokia N97 mini

Bericht door mapol » ma 24.02.2014 15:47

Het is al een tijd geleden dat ik dit postte op het forum. Inmiddels heb ik een andere smartphone, een Acer Z3, waarmee ik zonder gekraak via bluetooth met mijn TEC naar muziek kan luisteren.

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”