Smartlink SX versus Smartlink Plus

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Kim
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Smartlink SX versus Smartlink Plus

Bericht door Kim » wo 25.04.2012 18:13

Ik vroeg mij af wat de verschillen zijn tussen de Smartlink SX en de Smartlink Plus. Die vraag heb ik gesteld bij de Phonak.

Allereerst zijn er een paar praktische zaken veranderd. Zo is de aan/uit knop van de SX verdwenen. De standaard bluetooth-code van de SX (1234) is vervangen door 0000. Dit is meer gangbaar voor bluetooth apparaten. Het laden van de “plus” gaat veel sneller dan bij de SX. Het belangrijkste verschil echter is dat de “plus” zgn. Dynamic FM ondersteunt. Dit houdt eenvoudig gezegd in dat hij er zoveel mogelijk voor zorgt dat de spraak die men wil verstaan harder blijft dan het omgevingsgeluid. Het volume van de microfoon wordt dus tijdens het gebruik aangepast aan de omgeving. Dit leidt tot een betere verstaanbaarheid.

De tweede vraag of er verschil is in gebruik tussen een analoog en een digitaal toestel kan ik met nee beantwoorden. In principe werken de twee systemen hetzelfde met de SmartLink. Het enige verschil is de geluidsverwerking in de hoortoestellen (analoog of digitaal)

Nu zou ik graag van jullie horen of er echt een wezelijk verschil is (goed en/of slecht) tussen beide modellen. Graag hoor ik jullie ervaring hiermee.

Ik ben benieuwd.
Groetjes van Kim
Groetjes van Kim

Trudie
Expert
Expert

Re: Smartlink SX versus Smartlink Plus

Bericht door Trudie » vr 02.11.2012 20:58

De aansluiting is ook verbeterd. Men kan nu zelf de lus vervangen ipv het hele systeem op te sturen naar Phonak.

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”