Van Oticon Agil naar Resound Alera

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
plant
Beginner
Beginner

Van Oticon Agil naar Resound Alera

Bericht door plant » zo 11.11.2012 14:08

Even een korte inleiding. Ik ben Tjeerd ernstig slechthorend. Draag de laatste 20 jaar oticon gehoorapparaten. Ben dit jaar overgestapt op de Agil pro power versie. Gezien het enorme bedrag heb ik eerst 1 exemplaar gekocht en ben nu toe aan nummer 2. Als vervanging voor de tego pro power. Echter er is één minpunt. De toonbocht van de Agil zit niet echt lekker. Hij had wat ruimer gemogen. Tijdens de proefperiode kreeg ik het bericht van Oticon dat ze hier serieus naar zouden kijken. Na aanschaf kwam de mededeling dat ik het moest bespreken met de audicien. Die mij dus vertelde dat hier niets aan te veranderen viel. En dit ook te horen had gekregen van de vertegenwoordiger van Oticon. Dus 2000 euro armer en een paar millimeter extra ruimte op een plastic bochtje daar halen ze hun neus voor op. Voelde mij lichtelijk besodemieterd. Ben mij nu aan het oriënteren op een ander merk. De resound Alera type 9. Omdat ik naast luister- ook draagcomfort belangrijk vind. Wat zijn jullie ervaringen?

José
Expert
Expert

Re: Van Oticon Agil naar Resound Alera

Bericht door José » ma 12.11.2012 14:42

Hallo,

Welkom hier op het forum :)

Goh, wat vreemd dat ze geen andere toonbocht hebben?
Ik meen juist dat ze diverse maten hebben, want niet iedereen heeft de zelfde oor ;-)

En van een andere Oticon type de toonbocht uitgeprobeerd die misschien beter zit maar ook op de Agil past.

Verder begrijp ik u heel goed en snap ik ook niet waarom Oticon niet naar de Clienten luisteren want de hoortoestel gebruikers zijn de dragers.

Wellicht heeft iemand anders nog een tip.

Succes :cool:

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

plant
Beginner
Beginner

Bericht door plant » ma 12.11.2012 15:06

Bedankt voor je reactie José. Ik dacht eerst ook dat het een fluitje van een cent was. Ben er dus achter gekomen dat andere fabrikanten meerdere maten hebben. Maar oticon hanteert voor deze uitvoering maar één vaste maat. Mijn Tego zit dus ruimer. Maar heeft een andere connectie. Ik heb enkele mailtjes hier aan gespendeerd en ook bij de audicien krijg ik dus een ontkennend antwoord. Bij phonak, resound is het dus maatwerk. Bij oticon zitten ze vast aan een standaard maatvoering.

hendrik
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door hendrik » ma 12.11.2012 16:41

Weet je zeker dat Oticon maar 1 maat heeft?
Ik zou dit toestel ook eerst uitproberen, en er was volgens mij verschil in lengte van toonbochten.
Ik heb later een oticon Intiga10 genomen, met goede maat bocht.
johan

Trudie
Expert
Expert

Bericht door Trudie » ma 12.11.2012 21:27

De toonbocht van Oticon is van hard plastic. Intiga heeft een flexibele slang.

Mijn tip: Het is mogelijk om met een beetje warmte (audiciensföhn) de toonbocht te vervormen, wat ruimer te maken. Zo zit de toonbocht wat losser op het oor.

Succes!

plant
Beginner
Beginner

Bericht door plant » ma 12.11.2012 21:30

hendrik schreef:Weet je zeker dat Oticon maar 1 maat heeft?
Ik zou dit toestel ook eerst uitproberen, en er was volgens mij verschil in lengte van toonbochten.
Ik heb later een oticon Intiga10 genomen, met goede maat bocht.
johan
Ik heb gemaild met een vertegenwoordiger van Oticon. En later is dit verhaal terug gekoppeld naar de audicien. Schonenberg (Rotterdam) in dit geval. Vorige maand is het nog een keer ter sprake gekomen. Vanwege het tweede toestel. En weer is er een gesprek geweest met de technische dienst van oticon. Voor de agil hebben ze geen oplossing. En ik geef het nu dus op. En zoek maar een ander merk. Als er audiciens meelezen. Die dit willen natrekken bij oticon. Ik stel dit zeer op prijs. Het is ronduit een farce, als ik het zo mag omschrijven.

plant
Beginner
Beginner

Bericht door plant » ma 12.11.2012 21:32

Trudie schreef:De toonbocht van Oticon is van hard plastic. Intiga heeft een flexibele slang.

Mijn tip: Het is mogelijk om met een beetje warmte (audiciensföhn) de toonbocht te vervormen, wat ruimer te maken. Zo zit de toonbocht wat losser op het oor.

Succes!
Dat lijkt me niet geschikt voor de doe het zelver. Zal deze tip bespreken met mijn audicien.

Bedankt.

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”