Phonak Bolero Quest.

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
pvl
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Phonak Bolero Quest.

Bericht door pvl » ma 26.11.2012 19:32

Is er iemand die al ervaring heeft met het nieuwe toestel van Phonak: Bolero Quest SP 50/70?
Start volgende week met de proefperiode.

José
Expert
Expert

Re: Phonak Bolero Quest.

Bericht door José » ma 26.11.2012 23:16

Hallo,

Welkom hier op het forum :)

Ik heb ook het merk Phonak maar een andere type.
Dus helaas kan ik hierover geen ervaringen delen.

Maar ik heb even gekeken naar de type Bolero Quest, het ziet er goed uit.
Je schrijft dat je de 50 en 70 uit gaat proberen.
De 50 is de standaard versie en de 70 geavanceerde versie.
Zie hier de verschillen van de Phonak Quest Series

Kijk wat je belangrijk vind en wat jij nodig hebt/wil in jou gehoorsituaties.
En naar de mogelijkheden, wat ga je wel en niet gebruiken.

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

pvl
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door pvl » vr 21.12.2012 12:38

Inmiddels 2 weken de Phonak Bolero Quest 50SP uitgeprobeerd en nu sinds enkele dagen de Phonak Bolero Quest 70SP aan het proberen.
Vond het direct een prettig toestel, na nog een fijn afstelling was het prettig en goed horen.
Na enkele dagen uitproberen is de Phonak Bolero Quest 70SP toch nog prettiger in het gebruik.
Vooral het spraak verstaan in een drukke rumoerige omgeving.
In combinatie met de Phonak Smartlink denk ik het juiste toestel gevonden te hebben.
Nu allen de grote vraag, in 2012 of 2013 aanschaffen? Momenteel nog steeds heel veel onduidelijk, zelfs de ziektekostenverzekering kan nog geen duidelijk antwoord geven.

José
Expert
Expert

Bericht door José » ma 24.12.2012 00:18

Ik weet niet wat je voor geschiedenis is.

Als dit je eerste hoortoestellen zijn, dan kan de nieuwe regeling voordeliger zijn of juist niet, afhankelijk van hoe duur je toestellen zijn.
Omdat je eerst je eigen bijdrage moet gebruiken - 350 € en dan eventueel van de 25 % eigen bijdrage het rest bedrag ervan.

Heb je deze hoortoestellen ter vervanging na 5 jaar of ouder dan krijg je nog op de huidige oude vergoeding een x bedrag € vergoed,
en het rest bedrag moet je zelf betalen.
Dus stel je toestellen kosten 1500 euro na 5 jaar vervanging krijg je per toestel x € vergoed. ( bij mij is het 509 € per toestel)
komt dan op 1018 €, eigen bijdragen is dan 482 €. + eventueel nog oorstukje, verzekering, batterijtjes kosten.

Met de nieuwe regeling zou het kunnen zijn: 1500 € daar 25% van is 375 €. Eerst zelf de 350 € betalen + 25 € = 375 €.
Ik weet niet wat de oorstukjes kosten en eventueel verzekering en batterijtjes ect. dat komt er dan nog boven op. ( Dit is ook bij de oude regeling)

Dus het is een kwestie van uitrekenen wat het meest gunstigste is voor jou financieel.

Kun je hier wat mee?

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

pvl
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door pvl » di 22.01.2013 11:39

De proefperiode afgesloten en definitief gekozen voor de Phonak Bolero Quest SP 70.
Dit toestel biedt meer mogelijkheden dan de Bolero Quest SP 50, vooral in een rumoerige omgeving is de stereozoom erg prettig.
Samen met de Smartlink is dit voor mij een goede combinatie.
Toch maar vergoeding via de regels van 2012 gekozen, volgens de nieuwe 2013 regels worden deze nieuwe geavanceerderen toestellen niet mee aangeboden.
Denk dat de nieuwe regels toch een achteruitgang zijn voor de slechthorenden.
Ook na 27 jaar overgestapt van Beter Horen in Utrecht naar Makker in Vianen. Had al die jaren dezelfde audicien, dit was heel erg prettig en hij wist exact wat mijn probleem was.
Nu bij Makker erg goed geholpen, dichtbij en in de proefperiode zo even binnenstappen voor iets bijregelen van de toestellen.

José
Expert
Expert

Bericht door José » di 22.01.2013 16:51

Ha fijn dat je nu "keus" hebt gemaakt. :cool:
En mooi dat je nog de regeling van 2012 kan gebruiken.

En wat de nieuwe regeling 2013 betreft is inderdaad nog niet helemaal duidelijk wat het precies inhoud.

Fijn dat je ook nog kon overstappen van audicien.

Veel hoor plezier met je nieuwe toestellen. :D

Groetjes. José

hendrik
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door hendrik » wo 23.01.2013 18:35

Misschien wel volkomen overbodig en "te veel achter de komma" reactie,
maar ook de duurdere toestellen blijven gewoon aangeboden worden door een audicien.
Het probleem is dat ze niet meer vergoed worden door de verzekering!
Ze blijven dus gewoon leverbaar, je kunt ze kopen EN volledig zelf betalen!
hendrik

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”