Tips voor telefoneren?!

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Mieke68

Tips voor telefoneren?!

Bericht door Mieke68 » di 05.03.2013 12:07

Hallo,

Vanmiddag heb ik mijn 2e afspraak bij Makker, de audicien, om te gaan bekijken welk hoortoestel ik ga uitproberen. Nou heb ik een vraag, en ik weet niet of dit met hoortoestellen te maken heeft. Ik ben nl. aangenomen voor een baan waarbij ik veel moet telefoneren, ik krijg een toestel van het werk, ik denk een mobiele telefoon. Weet ik allemaal nog niet. Maar ik denk er wel aan natuurlijk: 'stel dat ik het niet goed kan verstaan??" Dat zou een ramp zijn! Hebben jullie algemene tips/adviezen? Of is het afhankelijk van de telefoon en/of de hoor-apparaatjes? Ik heb geen idee, ik hoop iets van jullie te horen, dank alvast!

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Tips voor telefoneren?!

Bericht door Forummoderator » di 05.03.2013 12:38

Mijn ervaring is dat de gsm's van tegenwoordig niet meer storen op de hoorapparaten maar als je dat nog niet prettig vind werken kun je ook een Loopset_T-link aanschaffen.

Ik denk dat je audiciën hierin je ook verder kunt helpen.

TC
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door TC » di 05.03.2013 20:14

De t-link werkt vaak prima maar er moet geen magnetische storing zijn. Moet je onderweg bellen, dat kan je storing oppakken van kabels in de grond, hoogspanningskabels en in de trein is vaak heel veel storing. In dat geval kan je misschien je hoortoestel op een andere wijze aan de telefoon koppelen. Bijvoorbeeld via een audioschoen en audiokabel of een miniatuur FM ontvanger.

Ruben

Bericht door Ruben » ma 13.05.2013 23:53

Hallo,

De meeste hoortoestellen hebben een mogelijkheid om (mobiele) telefoons via bluetooth naar het hoortoestel te streamen. Vaak gaat dit via een interface. Hierbij is het grote voordeel dat gekozen kan worden om de mics uit te zetten op het hoortoestel zodat er minder last is van de omgeving. Daarnaast kan dit in de auto als handsfree gebruikt worden. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Groet Ruben

Wout1

Bericht door Wout1 » di 14.05.2013 14:37

Dit heb ik me inderdaad ook laten vertellen. Ik ben zelf ook bezig om me vast te orienteren op een hoortoestel omdat ik waarschijnlijk gehoorbeschadiging heb, en ik wil ook gewoon dit soort dingen kunnen blijven doen. Je kan ook voor informatie op Audibene kijken, daar heb ik zelf ook heel wat informatie vandaan.
Laatst gewijzigd door Wout1 op do 16.05.2013 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruben

Bericht door Ruben » di 14.05.2013 19:55

Op internet is een hoop te vinden over de verschillende mogelijkheden. Wel is het erg verstandig om dit ook in de proefperiode te testen. De verschillende merken hebben verschillende manier van koppelen. Ook de verstaanbaarheid voor de persoon aan de andere kant van de lijn kan flink verschillen. (dus hoe verstaat hij jou als je terug praat in een interface)
Ervaring leert dat de Compilot van Phonak, de Telefoonclip evt.+ van Resound, en de TEK van Siemens zeer goede resultaten geven. Wel zitten er ook grote prijsverschillen tussen deze systemen. Welke (meestal) niet vergoed worden door een zorgverzekeraar. Informeer dus duidelijk naar de verschillen en probeer het zelf uit. Houdt ook rekening met de toename van batterijgebruik in het hoortoestel. Dit kan enorme toenamen van stroomgebruik betekenen.

Groeten Ruben

OTW

Bericht door OTW » di 16.07.2013 23:12

Ruben schreef:Op internet is een hoop te vinden over de verschillende mogelijkheden. Wel is het erg verstandig om dit ook in de proefperiode te testen. De verschillende merken hebben verschillende manier van koppelen. Ook de verstaanbaarheid voor de persoon aan de andere kant van de lijn kan flink verschillen. (dus hoe verstaat hij jou als je terug praat in een interface)
Ervaring leert dat de Compilot van Phonak, de Telefoonclip evt.+ van Resound, en de TEK van Siemens zeer goede resultaten geven. Wel zitten er ook grote prijsverschillen tussen deze systemen. Welke (meestal) niet vergoed worden door een zorgverzekeraar. Informeer dus duidelijk naar de verschillen en probeer het zelf uit. Houdt ook rekening met de toename van batterijgebruik in het hoortoestel. Dit kan enorme toenamen van stroomgebruik betekenen.

Groeten Ruben
Ik heb ook de ReSound met telefoonclip. Een enorme verbetering, je hoort alles gewoon direct via je gehoortoestel. Alleen zien anderen dat niet, en lijkt het alsof je in jezelf zit te praten ;)

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”