Iemand bekend met Nokia 100?

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Mieke68

Iemand bekend met Nokia 100?

Bericht door Mieke68 » wo 20.03.2013 13:17

Hallo, voor mijn werk krijg ik een toestel Nokia 100. Er zit een optie voor Hoorapparaten op, maar geen idee hoe dit werkt. Weet ook niet of er Bluetooth op zit, ik kan het nergens vinden op internet. Iemand ervaring met dit toestel en hoorapparaten?

Mieke68

Re: Iemand bekend met Nokia 100?

Bericht door Mieke68 » wo 20.03.2013 21:57

Ik ben er inmiddels achter dat er geen bluetooth op dit toestel zit, maar wel een optie voor een hoorapparaat. Geen idee hoe dit werkt.

Heeft iemand nog een goede tip voor een eenvoudige mobiele telefoon mét bluetooth?

José

Bericht door José » za 23.03.2013 22:01

Hallo Mieke68,

Ik heb even gezocht naar informatie over de 100 nokia maar daar staat inderdaad niets speciaals over hoortoestellen.
Maar je kunt wel een "halslus" gebruiken voor je mobiel.

bijvoorbeeld deze:
AMPLICOM NL100 NEKLUS
De Amplicom NL100 neklus is een inductie-neklus (ringleiding) welke speciaal is ontworpen voor hoortoestel gebruikers (en is niet bruikbaar voor 'normaal' horenden!).

U hangt de Ampicom NL100 om uw hals en sluit hem aan op uw draadloze- of vaste telefoon middels het 2,5 mm plugje
Vervolgens zet uw gehoorapparaat op T-stand (ringleidingstand).
Het geluid wordt nu inductief op uw gehoorapparaat overgedragen.

U hoeft nu uw draadloze- of vaste telefoon niet meer aan uw oor te houden en kunt zo storingsvrij telefoneren.

Het ontvangertje beschikt over een ingebouwde volumeregelaar, terwijl de ingebouwde microfoon zorgt voor een goede verstaanbaarheid van uw kant.

Levering inclusief een 2,5 naar 3,5 mm verloopstukje
Werkt op een AAA-batterijtje (meegeleverd)

klik hier voor:
-- grote afbeelding van de Amplicom NL100 neklus
-- folder van de Amplicom NL-100
-- de handleiding van de NL-100

Als je nog geen mobiel hebt, is mijn advies om naar diverse mobilewinkels langs te gaan en vragen of je enkele mag uitproberen in de winkel.
Leg uit waarom je dat wilt doen, niet alle winkels zijn behulpzaam maar sommige wel.
Het is de moeite waard om het uit te proberen.
En vraag eens aan je naaste omgeving vrienden en kennisen die een mobiel en welke ze hebben.
En vraag of je het mag uitproberen.
Test volume, gebruiksgemak, is de venster duidelijk afleesbaar, is het handzaam ect.
Want ervaringen zijn heel persoonlijk en indivudueel.

Groetjes, José

Mieke68

Bericht door Mieke68 » zo 24.03.2013 00:27

Hoi José,

Dank voor je reactie. Soms vind ik het jammer dat er op het forum weinig 'verkeer' is tussen mensen.

Als ik jouw bericht lees, denk ik: ik heb dan wel hoortoestellen nodig met bluetooth optie, of niet?

Het duizelt mij, ik ben nog maar net begonnen met hoorapparaten uitproberen en ik raak nu al in de stressssss..... Ik heb nl. nu 'simpele' hoorapparaten, die geen bluetooth functie hebben. Ik moet voor mijn werk veel mobiel bellen, en ik denk dus dat ik geavanceerder toestellen nodig heb. Maar de info over dit alles vind ik best wel ingewikkeld... :snif:

José

Bericht door José » zo 24.03.2013 11:35

Hallo Mieke68,

Ik snap het wel. :-)
Met deze halslus hoef je geen bluetooth te hebben.
Enkel een ringleidingstand en dat heeft elke hoortoestel ook de eenvoudige.
Het moet je wel even verteld zijn hoe jij naar de ringleidingstand kan zetten.
Deze kan je ook voor normaal vaste telefoon met spoel gebruiken.
Dus een speciale telefoon met ringleidingspoel.
Mijn advies is ga naar de de audiciën terug waar je deze hoortoestellen hebt gekregen.
Deze kan jou precies vertellen waar knop van de ringleiding zit.
En er is een winkel waar je telefoons kunt uitproberen bij www.oorakel.nl -ze hebben een paar vestigingen- of naar www.oorzaken.nl mailen kan ook
Info@oorakel.nl of oorzaken@ggmd.nl
daar kunnen ze helpen en nog veel meer nuttige dingen vertellen.

Kun je hier verder mee? :)

Groetjes, José

Mieke68

Bericht door Mieke68 » zo 24.03.2013 22:31

Hoi José,

Bedankt voor je heldere uitleg, het begint me al iets meer te dagen :-)

Ik heb nu Unitron Moxi E, 3bands-hoortoestellen en ik kan daarop 2 opties kiezen: rustige omgeving of drukke omgeving (verjaardag ofzo). Er kan nog een derde optie op, voor muziek. Is het mogelijk, denk jij, dat deze toestellen dan op een T-stand of MT-stand kunnen worden gezet, of dat ik dat dan zelf kan instellen?

Dat apparaat met die halslus kan dus op elke mobiele telefoon die een ingang voor een koptelefoon heeft?

Weet je wat ik zo vervelend vind? Dat ik door zo te zoeken hierachter moet komen en dat de audicien mij eigenlijk helemaal niet goed voorlicht in deze kwestie. Ik moet gewoon goed kunnen bellen met een mobiel voor mijn werk en wat zijn daar de opties voor? Dat is mijn vraag, buiten het feit dat ik mensen ook gewoon goed moet kunnen verstaan natuurlijk. Als ik voor de duurdere Moxi 12 bands ga, ben ik zo 2000 euro verder.... terwijl dat dus misschien helemaal niet hoeft.

Op zich ben ik wel tevreden over deze toestellen, alleen maak ik me dus een beetje zorgen over het mobiel bellen. Maar je hebt me al weer een stukje op weg geholpen, als je nog meer tips hebt: graag!!

Groetjes, Mieke.

José

Bericht door José » ma 25.03.2013 00:05

Hallo Mieke68,

Als het goed is heb je een Easy-T op je hoortoestel zitten.
Dat houdin dat je hoortoestel automatisch over schakelt op het telefoonprogramma als je de telefoon tegen je oor houd. :D

Ik heb even een gebruiksaanwijzing opgezocht van de Unitron MOXI >>Unitron Nl (deze kun je ook downloaden :) )
En op blz. 20 tot 22 kun je dat allemaal lezen hoe het werkt en dat je audicien eventueel ook het telefoonprogramma kan instellen.

Ik lees ook op de betreffende site gelezen dat er >> accessoires hiervoor zijn, maar ik denk dat die voor de uitgebreidere versie zijn met bluethoot.
Maar informeer even bij je eigen audicien hierover.

Hopelijk kun je hier verder mee.

Groetjes,José

Mieke68

Bericht door Mieke68 » ma 25.03.2013 00:23

Hoi José,

Dank voor je reactie, ik word nu écht heel veel wijzer! :wink:

Zoals nu bij mij bekend zit er geen mogelijkheid op mijn toestel om deze op Easy-T te zetten. Maar als ik het goed begrijp, kan ik de audicien vragen om dit te activeren????

Is het werkelijk zo simpel? Waarom vertelt hij mij dit dan niet? Nu ga ik woensdag de heel dure Moxi 12 toestellen uitproberen, die hij heeft besteld op mijn verzoek, omdat ik dacht dat ik hoortoestellen nodig had met mogelijkheden voor Bluetooth!! Ik begrijp er niks van... :hum:

Denk dat ik morgen even ga bellen met deze info, kijken wat we kunnen regelen wat dit betreft. Als dit echt zo is, dan heb ik dus die heel dure toestellen helemaal niet nodig?!

Dank je Jose, als je nog aanvullingen hebt; please, plaats ze hier, want ik kom hier echt verder mee!
Ik voel me als een dolende in de hoortoestellenwoestijn, maar dit is echt helpfull! Dank je, xxx

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”