Iemand ervaring met Unitron Moxi-E CRT toestellen?

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Mieke68

Iemand ervaring met Unitron Moxi-E CRT toestellen?

Bericht door Mieke68 » ma 25.03.2013 19:04

Ben benieuwd of er hier mensen zijn die deze toestellen hebb, of deze uitgeprobeerd hebben en wat jullie ervaringen zijn. Negatief en/of positief!

Ik zit in klasse 3 voor toestellen en ik zit nu in de uitprobeerfase. Ik vind ze op zich wel fijn.

Nu is er nog de vraag hoe ik kan connecten met een mobiele telefoon, maar dankzij José ben ik al heel wat wijzer!

Hoop op reacties, groetjes Mieke.

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Iemand ervaring met Unitron Moxi-E CRT toestellen?

Bericht door Forummoderator » wo 27.03.2013 13:36

fijn om te horen dat de toestellen tot heden prima bevallen. Zelf heb ik nu alweer vijf jaar Moxi toestellen en het is voor herhaling vatbaar.

Ik hoop dat iemand je hier op de hoogte kan stellen voor het gebruik mbt de gsm, maar misschien kan de audiciën je ook hierin verder helpen.

Je kunt ook op oorakel vragen of zij je verder kunnen helpen. Ze zijn vrij goed op de hoogte hoe de diverse hulpmiddelen functioneren. In de vestiging in Huizen bestaat ook de mogelijkheid om verschillende dingen uit te testen.

Mieke68

Bericht door Mieke68 » wo 27.03.2013 16:31

Hoi Bianca,

Tot nu toe ben jij de enige met de Moxi-E toestellen, en ik dan... op proef. De audicien zou mij liever de Unitron Moxi 12 leveren, omdat dit veel meer mogelijkheden biedt, ook qua telefoneren. Maar deze zitten in een hogere klasse en die 'mag ik niet' van de verzekeraar. Tenzij ik zelf bijbetaal natuurlijk :?

Volgens de audicien is dit systeem van bellen met een ringleiding (neklus of zo'n los apparaatje) nogal ouderwets, en ook best lastig, omdat je je hoortoestellen steeds handmatig moet instellen als je gebeld wordt. Alleen volgens jou niet, toch? Dat snap ik dan weer niet zo goed, ik heb het er vanochtend met mijn audicien over gehad :snif:

Ik begreep wel van hem dat wanneer je FULLTIME werkt, je in klasse 4 of 5 wordt ingedeeld. Dit vind ik echt belachelijk, want ik heb geen fulltime baan, maar wel heel belangrijk werk (uitvaartsector), waarbij het zeer belangrijk is om mensen goed te verstaan en waarbij ik ook veel gebruik moet maken van de mobiele telefoon! Heel vreemd, deze manier van indelen.... :hum:

Ben jij wel eens in dat centrum in Huizen geweest? Toevallig heb ik net een afspraak gemaakt, vrijdag ga ik er heen. Ben benieuwd of het me iets oplevert, je hoort het nog..
Groetjes, Mieke.

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door Forummoderator » wo 27.03.2013 21:31

Ik heb niet de Moxi E toestellen want die waren destijds niet op de markt, maar ik de Moxi 6 en de Moxi 8 en dan de modellen van 5 jaar geleden. De oorhangertjes zien er wat anders uit en ik kan even op dit moment niet beoordelen of er verschil is met de mijne. Overigens ik kan met met mijn huidige toestellen prima bellen zonder enig hulpstuk en heb dan zeer zeker de ringleidingstand niet ingeschakeld. Overigens ik bel als ik gewoon thuis ben bij voorkeur zonder mijn hoortoestellen in want met vind ik het geluid afgestopt worden en als het rustig is om mij heen lukt dat redelijk als ik met familie of vrienden bel. Telefoneren met bedrijven en instellingen doe ik bij voorkeur liever niet aangezien ik altijd onzeker ben of ik iets gemist heb. Helaas ontkom je daar niet altijd aan :P Als ik buitenshuis bel dan hou ik wel gewoon de hoortoestellen in, want ik zou ze niet graag verliezen. Ik kan alleen met mijn linkeroor bellen aangezien het rechteroor een aanzienlijk groter verlies heeft.

Zelf ben ik nog niet in Huizen geweest maar ben wel van plan om daar binnenkort eens langs te gaan omdat ik inmiddels aan een nieuwe ringleiding toe ben en ik wil weten wat er sinds in een jaar of 10 geleden mijn ringleiding aan heb geschaft nu op de markt is en wat in mijn situatie het handigst is.

Ik dit jaar ben toe aan nieuwe hoortoestellen en weet nog niet in welke klasse ik ga vallen, maar aangezien ik niet werk zal dat dat geen hoge klasse zijn. Het ligt eraan wat ik zou moeten bij betalen en of mijn verzekering dit wel accepteert maar dat moet ik nog helemaal uitzoeken.

Ik ben benieuwd wat het bezoek aan Huizen oplevert. Succes vrijdag

Mieke68

Er lijkt geen verschil tussen 2 toestellen...

Bericht door Mieke68 » za 13.04.2013 16:21

Heb nu sinds een dikke week de Unitron Moxi 12 toestellen om te testen. Eerlijk gezegd merk ik niet echt veel verschil met de Moxi E toestellen... Ter info: Moxi E is de 'simpele' variant (3 kanalen, handmatig schakelen in rustige of rumoerige omgeving), dan heb je Moxi 6 (6 kanaals) en nu heb ik de Moxi 12 (12 kanalen). Wat ik merk is dat de toestellen soms 'schakelen' uit zichzelf, bijv. als ik autorijd. Maar verder kan ik de meerwaarde nog niet echt ontdekken. Moxi E stond op volume 70, deze nu op 85. Een voordeel van dit type is dat ik ze kan aansluiten op Bluetooth, als ik er mee wil bellen.

Hoe weet je nou welke toestellen je goed bevallen??? Ik heb er nu twee uitgeprobeerd, maar ik ben nog niet echt kapot van het geluid dat ik hoor. Fijn is wel dat ik mensen beter kan verstaan, maar de rest van de geluiden komt niet altijd even prettig over (bijv. altijd dat geknisper van mijn haar... :P )

Hoe zijn jullie tot een besluit gekomen van : 'die toestellen vind ik fijn'??

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door Forummoderator » zo 14.04.2013 13:29

Het is ten eerste een kwestie van wennen. Dat blikkerige geluid was in mijn geval al weer een stuk aangenamer als van de toestellen die ik ervoor had. Ik denk niet dat je het geluid echt natuurgetrouw weer kan horen want het is en blijft een hulpmiddel.

Ik heb vrij kort haar en als ik bij de kapper ben weten ze inmiddels al dat ik het rond de oren kort wil hebben want idd het geknisper van je haar is geen fijn gehoor.

Ik heb inmiddels drie keer nieuwe toestellen gekregen en ik denk dat wel scheelt om er aan te wennen. Al was ieder toestel anders qua geluid.

Tenslotte heb ik al die drie keren het bij mijn eerste geteste toestel gehouden want dat beviel eigenlijk al meteen vrij goed.

Succes met het wennen

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”