Gehoor-apparaten met Siemens Dect Giga-sets

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
AntonDoove
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Gehoor-apparaten met Siemens Dect Giga-sets

Bericht door AntonDoove » ma 02.09.2013 15:53

Beste Mensen. Kunnen jullie mij adviseren over de Siemens Dect-telefoons(Giga-sets) bij Ziggo i.v.m.de compatible-instelling op Gehoor-Apparaten?
De Ziggo-medewerker verwees mij naar de audiciën. Bij ziggo heb ik een 3 in 1-abonnement en kortgeleden kreeg ik ook een nieuwe ModemRouter(WiFi)
De vorige had het begeven. Die Siemens Gigaset kocht ik destijds bij Mediamarkt. Ik vergat te letten op het gebruik met mijn Gehoor-Apparaten,dus dat kraakt op mijn Gehoor-Apparaten.
Deze Gehoor-Apparaten werden mij geleverd door Specsavers te Zoetermeer op verwijzing van WMO/WZI.
Specsavers had de goedkoopste offerte voor deze dienst die samen met AZIVO mijn Apparaten betaalde.
Op basis van alleen mijn AOW/AIO-uitkering kon ik niet zelf die apparaten betalen. Dat is onmogelijk.
Helaas kan ik ze niet goed gebruiken met de Giga-set van de Siemens Dect-telefoons.
Dat geeft alleen gekraak te horen die de spreker onverstaanbaar maakt.
Van mijn huidige Gigaset is er helaas 1 defect geraakt en ik vermoed nu dat deze set niet overweg kan met de nieuwe ModemRouter van Ziggo.
Ik dien deze Gigaset te dumpen en een nieuwe te kopen welke compatible is met mijn GehoorApparaten. Ik weet niet welke geschikt is voor mij. Daarom heb ik de audiciën al gemaild en wacht op zijn reactie.
Hij is maar 1 dag in de brillenwinkel van Specsavers aanwezig en dat is altijd op donderdag.
Bij MediaMarkt zag ik wel sommige Siemens Dect Gigasets die compatible zouden zijn,maar ik weet niet of dat werkt op mijn Gehoor-Apparaten.
Weten jullie uit eigen ervaring het juiste type telefoon die hiertoe geschikt zijn? Nu kan ik alleen maar mobiel worden gebeld. Dat is duurder.
Ik wordt dus niet of nauwelijks meer gebeld,hetgeen mij aan het denken heeft gezet om te weten hoe ik dit het beste kan oplossen. Ik belde dus eerst Ziggo.
Die medewerker verwees mij naar de audiciën. Vandaar dat ik jullie beter een mailtje stuur met de uitleg van mijn situatie.
Graag verneem ik jullie reactie met mogelijk advies over Telefoongebruik via Ziggo. Ik dank en groet jullie vriendelijk. Anton Doove.

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Gehoor-apparaten met Siemens Dect Giga-sets

Bericht door Forummoderator » ma 02.09.2013 21:01

Dit bericht staat in ieder geval in het juiste subforum Anton :cool:

Zelf heb ik een gigaset (model A5300) en die werkt prima in combinatie met mijn huidige hoortoestellen (Unitron Moxi) en toevallig ben ik ook een klant van Ziggo en ondervinden wij geen problemen met het modem van Ziggo.

Morgen krijg ik toevallig andere toestellen en dan moet ik even kijken of die combinatie bevalt.

Ik weet niet waar u woont maar er zijn in Nederland op verschillende plaatsen waar je een afspraak kunt maken om bijv telefoons uit testen. Je kunt ze daar niet kopen, maar je krijgt wel de mogelijk hier iets zoeken wat voor U het beste is.

Hoorwijzer

Hoorbeleving in Huizen

Bij de vestigingen van de Audiologische Centra heb je wel een verwijsbrief nodig.

Ik hoop dat u er wat aan heeft en dat ik u op deze manier weer wat verder op weg geholpen heb.

AntonDoove
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Gehoor-apparaten met Siemens Dect Giga-sets

Bericht door AntonDoove » ma 02.09.2013 22:04

Beste Bianca. Ik woon in Zoetermeer,waar ik de audiciën bij Specsavers raadpleeg.
Bij Mediamarkt te Zoetermeer kocht ik de Siemens Gigaset AL285 DUO,waarvan het basisstion in de gangkast
staat bij de Energie en Water-meter. De andere heb in mijn hobby/werkkamer en is het type Gigaset AL28H.
Die AL28H is helaas defect geraakt,dus ik heb een nieuwe set nodig,welke goed werkt met mijn Gehoor-App.
Misschien zou ik die gigaset A5300 ook beter kunnen aanschaffen,maar ik weet geen prijs.
Heb jij de A5300)bij Ziggo gekocht of bij een andere leverancier. Ziggo verkoopt die Siemens Gigasets.
Kun jij mij meer vertellen over die gigaset bij jou qua instelling? Dan praat ik er over met de Audiciën.
In weet n.l.niets van die techniek in mijn Gehoor-Apparaten van Specsavers in relatie tot de Siemens GigaSets.
SpecSavers is immers een Engels bedrijf,terwijl Siemens juist Duits is van origine. Dat is verschil in techniek.De AL285 Duo kan ik niet tegen mijn gehoor-apparaat houden,want dan hoor ik een overmeesterend gekraak.
Degene die mij belt kan ik door dat gekraak niet of nauwelijks verstaan.
Misschien is dat niet het geval bij de gigaset die jij hebt als ik die tegen mijn gehoor-apparaat hou.
Ik wacht nu op een reactie van de audiciën en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”