Van Phonak Pico forte naar Phonak Naida S UP

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Kim
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Van Phonak Pico forte naar Phonak Naida S UP

Bericht door Kim » do 05.09.2013 20:20

Vandaag was het dan zover, ik heb bij de audioloog twee Phonak Naida S UP aangemeten gekregen.
Het is me reuze mee gevallen, ik heb al eerder geprobeerd om van analoog over te stappen naar digitaal, maar dat was geen succes.
En nu heb ik dan toch toestellen die bijna hetzelfde klinken als mijn oudjes. Natuurlijk zijn er wel verschillen, maar ik versta er wel mee en daar gaat het om.
Vorige keren dan verstond ik bij de audioloog prima, totdat ik drie stappen over de drempel had gezet.

Volgens mijn audioloog zouden er geen analoge toestellen meer gemaakt worden, dus het was of nu in alle rust overstappen of als mijn toestellen het niet meer zouden doen met spoed overstappen. Dan maar nu meteen dacht ik. En gelukkig kan ik zeggen dat het mee valt.
Hij heeft ze hetzelfde ingesteld als mijn oude analoge toestellen en deze keer lijkt het er inderdaad op.
Ik heb ze pas een halve dag hoor, dus kan er nog niet veel meer over zeggen.
Ik ben heel benieuwd hoe jullie het geluid ervaren en vooral in rumoerige situaties. Tevens hoor ik graag hoe hij werkt met de Smartlink.
Dat kan ik nu namelijk niet uit proberen omdat mijn schoentjes niet op deze nieuwe toestellen passen.

Maar ik wil graag van jullie wat ervaringen horen over de Naida S UP.
Een tweede keus zou zijn de Oticon Chili. Als iemand daar ervaring mee heeft dan hoor ik het ook graag.

Ik ben benieuwd hoe het morgen op mijn werk zal gaan. Dat is natuurlijk weer een heel andere omgeving.
Groetjes van Kim

aroc
Blijvertje
Blijvertje

Re: Van Phonak Pico forte naar Phonak Naida S UP

Bericht door aroc » vr 06.09.2013 10:10

Hallo Kim,

Ik ben in het bezit van een Nadía IIIUP. Ik denk dat dit toestel vergelijkbaar
is met het toestel wat jij nu hebt.
Ik denk dat de overstap van analoog naar digitaal voor de meesten
de nodige problemen heeft gegeven. Ik heb ook lang moeten zoeken
naar een goed toestel en dat is de IIIUP geworden.
Voor mij is dit een geweldig toestel en ik ben hier uitermate tevreden mee.
Ik heb hem nu ruim 4 jaar en 1x een storing gehad, verder probleemloos.
Ik maakte ook gebruik van de smartlink d.m.v. de T-stand op het
hoortoestel. Maak er nu eigenlijk geen gebruik meer van daar het met
mijn gehoorverlies en sterke wisselingen niet goed werkt.
Voorheen maakte ik regelmatig gebruik van de smartlink en was daar
tevreden over. In bepaalde situaties is hij goed te gebruiken.

Sterkte vandaag op je werk!

Groetjes,
Cora

Kim
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Kim » di 10.09.2013 20:02

Dank je wel voor je reactie Cora.

Verder niemand die de Phonak Naida heeft?
Groetjes van Kim

OTW
Beginner
Beginner

Bericht door OTW » ma 07.10.2013 17:04

Kim schreef:Dank je wel voor je reactie Cora.

Ik hem hem als test, maar ben er niet zo tevreden over. Bellen met name is er onmogelijk mee.

Ps - waarom is dit forum zo stil?

Kim
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Kim » ma 07.10.2013 22:50

OTW schreef:
Kim schreef:Dank je wel voor je reactie Cora.

Ik hem hem als test, maar ben er niet zo tevreden over. Bellen met name is er onmogelijk mee.

Ps - waarom is dit forum zo stil?
Ik ben hem nu ook aan het testen Cora en bellen gaat bij mij goed. In het begin stond deze ook niet goed ingesteld.
Ik heb hem nu ingesteld staan op de t-stand. Daarvoor stond hij op de M/T stand en dan hoor je de omgeving nog. Dat vond ik niet zo handig.
Vraag het even goed na bij je audicien. Ook handig vind ik dat hij automatisch over schakelt als je de hoorn bij je toestel houdt. Alleen werkt dat niet bij elk toestel even goed. Thuis heb ik een Beocom en die maakt er een potje van door niet over te schakelen of wel en na een paar seconden weer uit te schakelen. Zal aan de telefoon liggen, want op mijn werk heb ik daar totaal geen last van. Daar doet hij het altijd goed.

Verder ben ik na een aantal aanpassingen van mening dat ze verrassend goed werken. Ze lijken het zelfs iets beter te doen dan mijn oude analoge toestellen. En waar ik zo bang voor was (de overgang van analoog naar digitaal) daar heb ik nu wonderbaarlijk genoeg helemaal geen moeite mee gehad :lol:

Ik ga wel nog de Oticon Chili proberen, want ik wil zeker weten dat ik niet iets nog beters laat lopen. Maar mocht dat niets zijn dan ben ik heel tevreden met de Phonac Naida.
Groetjes van Kim

aroc
Blijvertje
Blijvertje

Bericht door aroc » di 08.10.2013 15:17

Hallo Kim,

Bellen doe ik eigenlijk al sinds een paar jaar niet meer.
Mijn gehoor kan zo sterk wisselen dat ik vaak niet kan bellen.
Thuis en op mijn werk heb ik als telefoon de PTT TDK-65 maar ik maak er al jaren geen gebruik meer van.
Dit is het ouderwetse toestel met versterking in de hoorn en ook met een spoel,
zodat je het hoortoestel ook op de T of MT stand kunt zetten.
Sinds dit jaar heb ik nu op mijn andere oor een CI en daar moet het ook nog steeds mee proberen om te bellen. Ik hoop binnenkort de nieuwe processor voor mijn CI te krijgen en je raadt het al dit is ook een Naída.
Ik zie er nu al een beetje tegenop want komend jaar is mijn hoortoestel 5 jaar. Bij storing wordt deze niet meer gerepareerd en zal ik een nieuwe moeten aanschaffen.
Ik hoop dus dat hij het voorlopig niet gaat begeven. :)

OTW,
Dit toestel is prima te gebruiken bij het telefoneren, maar het kan natuurlijk ook aan de afstelling van het hoortoestel liggen. Verder kan het natuurlijk ook aan het gehoor liggen, niet iedereen heeft hetzelfde gehoor.

Kim, sterkte met het uitproberen van de Oticon en laat ons even weten wat het straks gaat worden.

Groetjes,
Cora

Kim
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Kim » di 08.10.2013 17:54

aroc schreef:Hallo Kim,

Bellen doe ik eigenlijk al sinds een paar jaar niet meer.
Mijn gehoor kan zo sterk wisselen dat ik vaak niet kan bellen.
Thuis en op mijn werk heb ik als telefoon de PTT TDK-65 maar ik maak er al jaren geen gebruik meer van.
Dit is het ouderwetse toestel met versterking in de hoorn en ook met een spoel,
zodat je het hoortoestel ook op de T of MT stand kunt zetten.
Sinds dit jaar heb ik nu op mijn andere oor een CI en daar moet het ook nog steeds mee proberen om te bellen. Ik hoop binnenkort de nieuwe processor voor mijn CI te krijgen en je raadt het al dit is ook een Naída.
Ik zie er nu al een beetje tegenop want komend jaar is mijn hoortoestel 5 jaar. Bij storing wordt deze niet meer gerepareerd en zal ik een nieuwe moeten aanschaffen.
Ik hoop dus dat hij het voorlopig niet gaat begeven. :)

OTW,
Dit toestel is prima te gebruiken bij het telefoneren, maar het kan natuurlijk ook aan de afstelling van het hoortoestel liggen. Verder kan het natuurlijk ook aan het gehoor liggen, niet iedereen heeft hetzelfde gehoor.

Kim, sterkte met het uitproberen van de Oticon en laat ons even weten wat het straks gaat worden.

Groetjes,
Cora

Dat is vervelend Cora dat je niet meer kan bellen. Mijn zus heeft ook CI implantaten (aan beide kanten zelfs) en die kan er wel mee bellen. Ik hoop dus dat dit voor jou ook gaat gelden. Dat zou een enorme vooruitgang zijn.

Ik heb hier trouwens ook nog een oud toestelletje liggen van de KPN . Die mocht ik destijds meenemen van mijn oude werk. Dus mocht mijn Beocom het onverhoopt begeven, dan kan ik die nog even in zetten. Ik begreep dat de Beocom niet meer gemaakt wordt. Maar tegenwoordig is het denk ik niet zo lastig meer om een telefoon met spoel te vinden. Op mijn werk heb ik ook een telefoon waar hij standaard in zit.

Ik ben blij dat er weer leven in dit forum bericht zit.

OTW mijn vorige bericht was in principe aan jou gericht en niet aan Cora. Ik had even bij de verkeerde naam gekeken.
Maar laat je het horen of de audicien nog iets aan de instellingen kan doen zodat het telefoneren beter gaat?
Groetjes van Kim

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”