nieuwe hoortoestellen

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
MHPS
Beginner
Beginner

nieuwe hoortoestellen

Bericht door MHPS » zo 06.10.2013 12:47

Hallo. Ik krijg deze week nieuwe hoortoestellen van het merk Siemens Nitro 701 SP. Wie heeft daar ervaringen mee?

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: nieuwe hoortoestellen

Bericht door Forummoderator » zo 06.10.2013 13:41

Welkom hier op het forum en ik hoop dat je veel informatie zult vinden hier.

Ik heb geen ervaring met dit toestel en kan je helaas niet verder helpen. Uiteindelijk zul je zelf alleen kunnen bepalen of dit toestel jouw bevalt en succes met de toestellen.

KeesA
Beginner
Beginner

Bericht door KeesA » do 10.10.2013 23:33

Mooi sterk toestel, erg robuust, veel accessoire mogelijkheden voor de toekomst!
Erg geschikt voor mensen met zware gehoorverliezen die altijd een analoog toestel hadden en toch naar digitaal willen overgaan.
Dit geeft namelijk voor mensen met de zwaardere gehoorverliezen wat strubbelingen, maar met dit toestel gaat dit vaak toch wel erg goed.
Nadeel: oude technieken. Toestel stamt uit 2011

MHPS
Beginner
Beginner

Bericht door MHPS » do 10.10.2013 23:48

KeesA schreef:Mooi sterk toestel, erg robuust, veel accessoire mogelijkheden voor de toekomst!
Erg geschikt voor mensen met zware gehoorverliezen die altijd een analoog toestel hadden en toch naar digitaal willen overgaan.
Dit geeft namelijk voor mensen met de zwaardere gehoorverliezen wat strubbelingen, maar met dit toestel gaat dit vaak toch wel erg goed.
Nadeel: oude technieken. Toestel stamt uit 2011
Ik heb nu GN Resound xplore XE89-DVI en het bevalt mij niet zo. Ik heb het nu vijf jaar. Vandaar dat ik graag meer informatie wil hebben van deze Siemens hoortoestel. Volgende week vrijdag krijg ik deze hoortoestellen om uit te proberen. Ik ben wel zwaar slechthorend.

KeesA
Beginner
Beginner

Bericht door KeesA » vr 11.10.2013 00:01

Wat beviel er niet aan de Xplore of wat had u gehoopt, maar is niet bereikt? Ik ben zelf audicien, wellicht dat ik vragen kan beantwoorden.

MHPS
Beginner
Beginner

Bericht door MHPS » vr 11.10.2013 05:27

KeesA schreef:Wat beviel er niet aan de Xplore of wat had u gehoopt, maar is niet bereikt? Ik ben zelf audicien, wellicht dat ik vragen kan beantwoorden.
Het verstaanbaarheid was niet zo goed. Ik moet steeds liplezen en bij de toestellen wat ik voor die xplore had, had ik dat niet zo. We zullen maar afwachten wat de Siemens het doet.

MHPS
Beginner
Beginner

Bericht door MHPS » vr 11.10.2013 11:37

MHPS schreef:
KeesA schreef:Wat beviel er niet aan de Xplore of wat had u gehoopt, maar is niet bereikt? Ik ben zelf audicien, wellicht dat ik vragen kan beantwoorden.
Het verstaanbaarheid was niet zo goed. Ik moet steeds liplezen en bij de toestellen wat ik voor die xplore had, had ik dat niet zo. We zullen maar afwachten wat de Siemens het doet.
De siemens toestellen werd mij aanbevolen omdat ik in de catoregie 5 val. En dat het de enigste toestel is die zorgverzekeraar vergoed (75%). Ik zelf moet dan 25% betalen. Anders kom ik in de vrije keus en dan moet ik veel meer betalen.

KeesA
Beginner
Beginner

Bericht door KeesA » za 12.10.2013 13:31

Wanneer de Siemens niet bevalt wil ik u toch adviseren om eens bij een andere audicien te informeren over wat zij van toestel in categorie 5 kunnen leveren voor u uzelf op kosten jaagt. Of vragen of er geen ander model te proberen valt in de categorie 5. Iedere audicien voert andere modellen in de 5 categorien. De ene audicien voert wellicht net een ander model wat WEL goed bevalt. Zo kunt u uzelf best een hoop geld besparen! Voor de zwaardere gehoorverliezen is bijv de Phonak Naida S V een erg geschikt toestel waar velen goede resultaten mee hebben. Verder kent Oticon ook nog een Chili die ook erg krachtig is en goede resultaten geeft.

Als u een toestel buiten de vergoeding koopt moet u altijd realiseren dat evt reparaties in de toekomst voor eigen rekening komen!

MHPS
Beginner
Beginner

Bericht door MHPS » za 12.10.2013 16:11

KeesA schreef:Wanneer de Siemens niet bevalt wil ik u toch adviseren om eens bij een andere audicien te informeren over wat zij van toestel in categorie 5 kunnen leveren voor u uzelf op kosten jaagt. Of vragen of er geen ander model te proberen valt in de categorie 5. Iedere audicien voert andere modellen in de 5 categorien. De ene audicien voert wellicht net een ander model wat WEL goed bevalt. Zo kunt u uzelf best een hoop geld besparen! Voor de zwaardere gehoorverliezen is bijv de Phonak Naida S V een erg geschikt toestel waar velen goede resultaten mee hebben. Verder kent Oticon ook nog een Chili die ook erg krachtig is en goede resultaten geeft.

Als u een toestel buiten de vergoeding koopt moet u altijd realiseren dat evt reparaties in de toekomst voor eigen rekening komen!
Heel erg bedankt voor uw informatie. Ik vond het al raar dat ze maar 1 hebben in deze categorie. Ik zal echt wel goed verder informeren als de siemens hoortoestellen niet goed bevallen. Ik krijg ze volgende week vrijdag pas.

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”