Gecodeerd hoortoestel

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Dini

Gecodeerd hoortoestel

Bericht door Dini » za 02.11.2013 19:12

Mijn moeder van bijna 98 heeft al jaren haar hoortoestel van Schoonenberg in Nijmegen, Hatertseweg. De laatste is van 2 jr. geleden.
Tot voor kort kon zij middels rolstoelvervoer naar haar audicien of er kwam iemand aan huis.
De firma Schoonenberg heeft begin dit jaar aangegeven niet meer aan huis te komen.
Voor mijn moeder lukt het niet meer om naar de winkel te gaan. Een andere audicien heeft aangeboden wel aan huis te komen om haar toestel bij te stellen.
Wat schertst onze verbazing, het blijkt niet mogelijk om haar hoortoestel bij te stellen omdat het gecodeerd is. Kosten gemaakt voor die meneer aan huis met resultaat nul.
Schoonenberg weigert de codering te verwijderen. Hoe kunnen we dit oplossen? Dit is toch heel onredelijk!

Trudie

Re: Gecodeerd hoortoestel

Bericht door Trudie » zo 03.11.2013 12:39

Wellicht heeft iemand een reserve toestel te leen?
Of heeft de audicien een toestel te leen/huur.

Vaak heeft een audicien een aantal reservetoestellen liggen voor dit soort situaties.

Succes!

Dini

Bericht door Dini » zo 03.11.2013 22:40

Dat zou dan een leentoestel voor langere tijd gaan worden. Het moet nl.ter plaatse afgesteld worden op haar gehoorprobleem. Daar heeft ze toch geen nieuw (heel duur) toestel voor gekocht?

Hajo

Bericht door Hajo » vr 08.11.2013 18:49

Bij veel van deze toestellen is het mogelijk om deze door de fabrikant te laten ''decoderen''
Je kan vragen of een andere Schooennberg fikliaal dit wil laten doen. Evt kan die andere meneer dit ook opsturen om dit te laten doen.

Belachelijk dat je niet geholpen kan worden als oudere. Alleen maar omdat ze de service slechter maken. Dan moet je als consument toch mogen en kunnen overstappen naar iemand die dit wel wil doen!

Succes,
Hajo

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door Forummoderator » vr 08.11.2013 21:18

Het lijkt mij ook dat het moet kunnen en desnoods contact opnemen met de fabrikant.

Succes ermee en we horen wel of het geluk is

Dini

Bericht door Dini » za 09.11.2013 15:16

Dank voor de goede adviezen.
Ga zeker op pad hiervoor.
Mijn ervaringen hoort u nog.

Snuggertje

Bericht door Snuggertje » do 07.08.2014 11:35

Het is gewoonweg schandalig dat Schoonenberg de toestellen codeert! Sterker nog: Het mag niet eens volgens de wet. ik zou zeker een klacht neerleggen bij de zorgverzekeraar!

Frits

Bericht door Frits » do 07.08.2014 20:44

Tja Schoonenberg. Dat is toch die keten met al die
dure reclame op de tv?

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”