van analoog naar digitale hoorapparaat

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
inekebrinks

van analoog naar digitale hoorapparaat

Bericht door inekebrinks » za 30.08.2014 13:26

Kan iemand mij helpen??? Ik ben slechthorend aan rechteroor..kan niet zonder hoorapparaat. .links doof...nu bennik voor de 2e keer na 5jaar weer aan t zoeken naar een goed passend apparaat...had heb widex g3 en een g2 nu is de beste kapot en de ander heeft ook happeringen...moet nu wel naar digitale..5 jaar geleden een bravissimo van widex gehad..kan ik rotaal niet mee iverweg..tevens slechte behandeling van audicien die vond datbik maar moet wennen...nu weer op zoek..op dit moment een phinak...maar hoor me zelf bij harder praten in 3 tonen...de geluiden zijn zo schel...hoofdpijn niet normaal meer...misselijk...wat moet ik nu...iemand ervaring met digitaal apparaat die zo anoloog mogelijk klinkt....ik heb ziekte van meniere..titinus en gevoelig voor schelle geluiden..evenwichr reageert hier ook op vandaar misselijk...ik ben ten einde raad...wie kan mij helpen...gr ineke

Trudie

Re: van analoog naar digitale hoorapparaat

Bericht door Trudie » zo 31.08.2014 17:35

Probeer Avero XP van Audifon, dat is een analoog toestel. Zit in Categorie 1.

Succes!

inekebrinks

Bericht door inekebrinks » di 02.09.2014 18:26

Bedankt trudie...vrijdag afspraak bij beter horen met een vertegenwoordiger van hoorapparaten...ga zeker vragen naar de avero xp..hoop dat hij deze wel kan leveren want beter horen heeft dit apparaat niet... gr ineke

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door Forummoderator » di 02.09.2014 22:07

Ik hoop dat je het toestel vindt dat bij jou het beste past.

Ik heb geen ervaring met de Avero en kan je daar niet mee verder helpen. Zelf heb ik ook Meniere en Tinnitus en ik kan heel goed met de Oticon Ino Pro uit de voeten. Maar wat bij mij goed werkt kan bij een ander absoluut niet bevallen. Het is zo persoonlijk en ieder individu is anders.

Blijf assertief en ga desnoods naar een andere audicien als ze niet verder willen helpen.

Misschien kun je advies inwinnen bij een Audiologisch Centrum . Ook zij willen nog wel eens een gericht toestel voorschrijven dat bij een iemand het beste past. Je moet hiervoor wel een verwijzing vragen via de KNO of een Huisarts.

inekebrinks

Bericht door inekebrinks » di 09.09.2014 21:27

vrijdag dus afapr gehad met resound vertegenwoordiger..was super..nu in het bezit van een resound magna 4... een super apparaat met de klankkleur van widex g2..vrijdag in gedaan en niet meer uit gedaan...wennen aan de meerdere geluiden die erbij gekomen zijn...maar ben zo blij met de klank...dit word em..gr ineke

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door Forummoderator » wo 10.09.2014 10:37

Fijn om te lezen dat je het toestel gevonden hebt die bij jou past.

Heel veel luistergenot met je nieuwe toestel

Trudie

Bericht door Trudie » wo 10.09.2014 20:31

Bedankt voor je reactie!

Marleentje

Bericht door Marleentje » vr 19.06.2015 20:13

Hallo allemaal,

Vandaag nieuw op forum, omdat ik even raad nodig heb bij het volgende.
Sinds maart jl. ben ik bezig met het uitproberen van nieuw hoortoestel. Ik ben slechthorend aan één oor en aan mijn andere oor doof. Zo geboren en niets anders gewend dan het dragen van een hoortoestel, wel te verstaan een analoog. Nu is het dus een overgang naar een digitale. Ben begonnen met het uitproberen van phonak, daarna een resound en daarna 2x een widex. Ik heb in het verleden altijd Widex gedragen. Er wordt dan wel gezegd je moet er aan wennen, maar tot op heden is mij dit niet gelukt. DE grootste verandering is dat, mijn stem niet meer hetzelfde is en ik een geluid heb, waarbij ik het gevoel heb in een emmer te zitten. Nu is het zover dat, de audiciën gestopt is met nieuwe hoortoestellen voor mij te bestellen en de vraag heeft neergelegd bij derden, met als vraag of ik nog wel mag uitproberen? Zo is het dat, het nu prima met mijn gehoor gaat en geen achteruitgang heb. Heb hartstikke leuk werk, in de gehandicaptenzorg en daarnaast een fijn sociaal leven. Maar nu met de digitale lijkt het of ik slechter hoor en daardoor moeite heb om te gaan werken of deel te nemen in de maatschappij.

Wat moet ik doen met deze situatie, waarop een audicien zegt nu even te stoppen met het bestellen van een nieuw hoortoestel, er zit toch geen limiet op? Enne ik heb er zelf ook niet om gevraagd om slechthorend te zijn. Waar of naar wie moet ik heen om dit probleem te kunnen bespreken??

Zijn er mensen die net als ik met dit probleem zitten momenteel? Niet wetende welk toestel nu goed voor mij is...
Ik zie jullie reactie graag te gemoed.

Alvast bedankt.

Groetjes Marleen.

Trudie

Bericht door Trudie » vr 19.06.2015 22:16

Waarschijnlijk kan ik het antwoord al raden, maar waarom bestelt uw audicien dan geen analoog toestel om te testen?

Marleentje

Bericht door Marleentje » vr 19.06.2015 22:49

Omdat die er niet meer zijn? En wat bedoeld u, met dat u t antwoord wel weet?

Trudie

Bericht door Trudie » vr 19.06.2015 23:23

Die zijn er wel, analoge toestellen, maar meestal niet bij de grote ketens.

Trudie

Bericht door Trudie » vr 19.06.2015 23:25

Heeft u de Widex Vital getest?

Marleentje

Bericht door Marleentje » za 20.06.2015 21:25

Hoi Trudie,

Bedankt voor je tip. Nee die heb ik niet getest.
Ik heb widex mind 440 m4-9 en de m4-19 getest. Bij beiden helaas geen prettig gehoor.

Maar ongeacht verzekering heb ik toch wel gewoon de vrijheid om dingen te testen!? Ik kan dat namelijk in de verzekering niet terugvinden dat, dit niet het geval is.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Marleen.

Trudie

Bericht door Trudie » zo 21.06.2015 21:53

Uw vraag is "waar moet ik nu heen?".
Naar het Audiologisch Centrum lijkt me een goede optie, zij kunnen toestellen voorschrijven of een audicien adviseren oid.

Succes!

Marleentje

Bericht door Marleentje » zo 21.06.2015 23:36

Daar is momenteel ook weer de vraag teruggelegd over dit probleem. Hopelijk heb ik snel antwoord.
Alvast bedankt!

Marleen.

Marleentje

Bericht door Marleentje » do 16.07.2015 19:28

Hoi Trudie,

Ik heb sinds vandaag de Widex Vital 19, maar nog niet helemaal naar wens... We komen er niet uit, hoe hij precies ingesteld moet worden, waarbij mijn rare stemgeluid veranderd en meer lijkt op de analoge widex van mij. Er blijft nog steeds een laagje op mijn stem zitten. Verder ben ik in zekere zin wel tevreden tot nu toe, het is nog niet zo dat, ik hem uit wilt doen.

U nog tips?

Marleen.

Trudie

Bericht door Trudie » vr 17.07.2015 21:54

Heeft u ook nieuwe oorstukjes?
Anders even testen met de oude oorstukjes.

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”