Wie heeft er ervaring met phonak compilot

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
e de waele

Wie heeft er ervaring met phonak compilot

Bericht door e de waele » wo 22.10.2014 12:48

Geachte forum leden
IK heb een vraag over het gebruik van Phonak compilot
Mijn probleem is het volgende Ik ben lid van een linedans groep en bij het dansen kan ik heel slecht de muziek horen
dat is wel heel jammer Is daar misschien toch een oplossing voor mij met zo een compilot ?
En dan misschien in combinatie met een Revermicrofoon van phonak wie helpt mij op weg ?
Er zijn misschien forum leden die dit probleem ook hebben van daar deze vraag en hoe gaan zij daar mee om ?
I Thijs

Trudie

Re: Wie heeft er ervaring met phonak compilot

Bericht door Trudie » wo 22.10.2014 17:13

Is uw toestel al voorzien van een 'muziek programma'?
(Eventueel te activeren met de ComPilot)

e de waele

Bericht door e de waele » wo 22.10.2014 17:30

IK heb het muziek programma al eens uitgeprobeerd maar dat resultaat is niet goed
ik ben mij aan het orienteren wat de mogenlijkheden zijn Ik heb nog niets
Maar als ik iets wil aanschaffen wil ik wel zeker zijn van mijn aankoop en of het inderdaad goed werkt
Daarom ben ik nu op zoek naar mensen die zo iets hebben en die mij dan informatie kunnen geven
Ook wat betreft de microfoon hoe dat werkt
Er zijn op dit forum toch zeker wel mensen die zo iets hebben
e de waele

gevedepe

Bericht door gevedepe » wo 22.10.2014 19:31

Dag Thijs,

Dans je op live muziek?
Hoe groot is de afstand tot de muziek / geluidsinstallatie?
Dat maakt nogal wat uit voor de keuze en kosten.
Ik zou je ook nog willen vragen waarvoor je de Compilot gebruikt en of dat goed bevalt.

Groet, gevedepe

e de waele

Bericht door e de waele » wo 22.10.2014 20:43

IK heb de compilot nog niet dus daar kan ik u geen antwoord op geven
Daarom ook vraag ik dat hier op het forum aan de mensen die er een hebben
Wij dansen in een verenigingsgebouw en het is muziek van een cd of computer en deze word dan versterkt
De afstand tot de luidsprekers is dan steeds anders deze varieert van 3m tot 12m in deze zaal.
Het is linedansen dus je beweegt veel en verplaatst je ook veel
e de waele

gevedepe

Bericht door gevedepe » wo 22.10.2014 21:41

In dat geval kunt u de TV link S van Phonak overwegen. Die kunt u aansluiten op elke analoge audio uitgang, ook die van PC, laptop ed. De TV link S heeft een reikwijdte van 30 meter. De Compilot vangt dat signaal op en stuurt het naar de hoortoestellen in stereo kwaliteit. Voorwaarde is wel dat het Phonak hoortoestellen zijn die met de Compilot kunnen werken.
Ik heb zelf geen ervaring met deze toepassing maar heb een klein onderzoekje gedaan naar ervaringen van gebruikers van dit soort toepassingen. De gebruikers van de Compilot waren positief.
Misschien dat de audicien bereid is om een set op proef mee te geven. Bij de instellingen van het hoortoestel in samenwerking met de Compilot kunt u ook nog kiezen voor een stand waarbij de microfoons van het hoortoestel worden uitgeschakeld of ingeschakeld blijven. IK denk dat in uw geval de laatste mogelijkheid het beste is anders kunt u niet meer met de mede dansers communiceren.
Groet, gevedepe.

e de waele

Bericht door e de waele » wo 22.10.2014 22:03

IK vraag mij ook af als er gedanst word dan zal de compilot tegen de kleding schuren of bewegen zal deze dan geen geluid
maken van de kleding ? Zou een revermicrofoon dan geen betere resutaten geven omdat je dan geen bijgeluiden hebt
Maar ik zal hoop ik nog wat meer info krijgen van meerdere forum leden die het toestel zelf hebben
Mijn hoortoestel is een Phonak naida 5 VSP dus dat zal wel gaan
e de waele

gevedepe

Bericht door gevedepe » wo 22.10.2014 22:33

De microfoon van de Compilot moet u in dit geval niet gebruiken, de interne noch een externe reversmicrofoon. Dat zou niet opschieten.
Het is de bedoeling dat de muziek rechtstreeks en ongestoord van de TV link S naar de Compilot wordt gestuurd die het vervolgens doorgeeft naar de hoortoestellen. Ik denk dat u deze oplossing het beste aan uw audicien kunt voorleggen en vragen of u het uit mag proberen, er gaat niets boven eigen ervaring. Beter Horen doet veel zaken met Phonak dus daar zou het moeten lukken.
Groet, gevedepe.

e de waele

Bericht door e de waele » do 23.10.2014 09:20

Wat moet ik met een tv link in een danszaal????
E de waele

gevedepe

Bericht door gevedepe » do 23.10.2014 10:34

Laat u niet misleiden door de benaming TV link S. De toepassingsmogelijkheden zijn uitgebreider.
Zie mijn eerdere reacties, daar valt verder niets meer aan toe te voegen.

e de waele

Bericht door e de waele » do 23.10.2014 12:01

IK bedoel Kan ik de compilot gewoon omdoen tijdens het dansen hoef ik verder niets te doen
Het gaat mij er om dat ik een goed geluid wil om te kunnen dansen dat zou dus met deze compilot moeten kunnen
En heb verder geen aansluitingen nodig ??
e de waele

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door Forummoderator » do 23.10.2014 12:23

Ik heb niet de compilot van Phonak, maar een andere streamer die op dezelfde manier werkt als de compilot. Als de tv link is aangesloten op de installatie hoeft u enkel de ontvanger om te hangen en u kunt gaan dansen.

Zoals gevedepe hier in dit topic al aangeeft kan uw audicien hierin u prima adviseren.

e de waele

Bericht door e de waele » wo 05.11.2014 11:00

Het probleem is ook het aansluiten op de installatie bij ons thuis gaat dat allemaal wel maar als je ergens anders moet optreden dan heb je toch echt een probleem altijd moeilijk doen voor aan te sluiten en daar heb ik ook genoeg van dat doe ik dus niet meer
Maar de aansluiting met een revermicrofoon dat gaat dus niet werken en heeft daar iemand een idee over??
e de waele

Trudie

Bericht door Trudie » wo 05.11.2014 23:08

Een revers microfoon is om spraak van 1 persoon te versterken. Deze zou de dansleraar om moeten klemmen. Dit geeft wel schuurgeluiden van kleding door. (Tenzij u de reversmicrofoon bij de luidspreker legt, maar dit apparaatje is voor spraak bedoeld en zal de muziek naar de achtergrond brengen).

Als ik uw situatie lees zou u inderdaad geholpen zijn met een TV Link S.
Dit is een apparaat die met 1 draad aan de audio verbonden kan worden en waarmee het audio geluid (dus niet speciaal voor spraak maar voor muziek) helder in de hoortoestellen gehoord wordt zonder teveel vertraging.

De ontvanger, ComPilot, hangt u om de hals (het apparaatje desnoods in de borstzak). Deze geeft geen schuurgeluiden door omdat de microfoon van de ComPilot niet aan staat.

Succes!

e de waele

Bericht door e de waele » do 06.11.2014 22:04

Mijn bedoeling is dat ik de compilot om mijn nek hang en de microfoon met een kabel op mijn eigen revers zet zodat ik
vrij kan dansen En dan is de vraag zou ik dan goed naar de muziek kunnen luisteren terwijl ik lekker kan dansen ??
e de waele

Trudie

Bericht door Trudie » za 08.11.2014 18:47

e de waele schreef:Mijn bedoeling is dat ik de compilot om mijn nek hang en de microfoon met een kabel op mijn eigen revers zet zodat ik
vrij kan dansen En dan is de vraag zou ik dan goed naar de muziek kunnen luisteren terwijl ik lekker kan dansen ??
e de waele
???
De revers microfoon is om 1 spreker beter te verstaan.
Als u die bij uzelf vastzet hoort u uw eigen stem beter....
Zie bovenstaand antwoord van mij over de revers microfoon.
Kijkt u eens hier:
http://www.phonak.com/nl/b2c/nl/product ... ories.html

Zo kunt u zelf het meest geschikte apparaat uitzoeken.
Succes!

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”