Phonak Aureo Q70

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Johghahn
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 16.05.2015 11:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Phonak Aureo Q70

Bericht door Johghahn » zo 17.05.2015 09:48

Sinds enkele maanden heb ik twee Phonaks Q70, inmiddels het tweede paar, omdat het eerste (en het tweede paar!) ernstige storingen vertoond:
- ze schakelen zich zonder waarschuwing uit. Soms schakelen zich zich even late met startgeluid weer in, maar doorgaans blijven ze uit tot ik ze weer aan zet.
- ze geven het apparaat gereed geluid (5 tonen bij het aanzetten) zomaar, zonder enige aanleiding.
- ze geven het batterij bijna leeg geluid ook als de nieuwe batterijen er pas enkele uren in zitten.
- beide apparaten reageren mogelijk op externe fluit-, piep- en trilgeluiden door het geven van een scherp fluitgeluid. Dit gebeurt ook bij het geluid van bv. een keukenmachine, passerende auto, etc.
Kortom, reden terug te gaan naar mijn audicien. Die heeft de apparaatjes naar Phonak ter reparatie gestuurd, twee weken later kreeg ik ze terug. Probleem NIET opgelost.
Nogmaals opgestuurd, weer geen fatsoenlijke reparatie. Probleem als tevoren.
Vervolgens heeft Phonak twee nieuwe apparaatjes (met excuses!) geleverd, maar het probleem blijft bestaan. Beide nu nieuwe apparaten vertonen onacceptabele storingen.
Is dit herkenbaar als Phonak probleem? Is het een algemeen probleem. Is het oplosbaar? In elk geval is mijn vertrouwen in de kwaliteit van Phonak tot nabij het nulpunt gedaald.
Hartelijke groet, Johan Hahn
Laatst gewijzigd door Johghahn op zo 17.05.2015 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Frits
Gevorderd
Gevorderd
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12.10.2011 11:48
Locatie: Alkmaar

Re: Phonal Audeo q70

Bericht door Frits » zo 17.05.2015 15:29

Of het herkenbaar is weet ik niet, want ik gebruik
ze niet maar het is in ieder geval onacceptabel.

Er moet dus heel serieus worden gesproken over
hoe nu verder.
Hartelijke groeten,

Frits

Johghahn
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 16.05.2015 11:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Phonal Audeo q70

Bericht door Johghahn » zo 17.05.2015 16:47

Dank voor je reactie, Frits. Ik ben inderdaad bezig er werk van te maken. Meer dan alleen maar opsturen of omruilen. ik zal wie het wil op de hoogte houden - ter lering, niet ter vermaak!.
Hartelijke groet
Johan Hahn

Gebruikersavatar
Frits
Gevorderd
Gevorderd
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 12.10.2011 11:48
Locatie: Alkmaar

Re: Phonal Audeo q70

Bericht door Frits » zo 17.05.2015 17:33

Misschien is het ook een mogelijkheid om als
je er met de audicien niet uitkomt om met de
zorgverzekeraar te gaan praten.
Ze hebben een contract afgesloten en zijn tot
levering verplicht en dat doen ze niet.

Ik heb het zelf nog nooit bij de hand gehad en
ik weet niet of het lukt maar het is te proberen.

Succes.
Hartelijke groeten,

Frits

Gebruikersavatar
aroc
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 41
Lid geworden op: za 17.10.2009 17:13
Locatie: Alkmaar

Re: Phonak Aureo Q70

Bericht door aroc » ma 18.05.2015 15:54

Hallo Johan,

Ik heb zelf een Phonak Naïda IIIUP.
Deze is inmiddels bijna 6 jaar oud. Het probleem van zo steeds maar uitvallen ken ik maar al te goed.
In het begin heb ik het gehad en toestel is toen ook opgestuurd.
Ook bij mij viel hij dan uit en meestal direct ging hij ook weer aan.
Dat was zeer irritant.
Nu sinds dit jaar had ik het weer en ik ontdekte dat de afdichting van de batterijlade gewoon kapot en vergaan was.
Ik heb dit verwijderd en sinds die tijd heb ik geen last meer gehad.
Toeval? Wie weet. :)

Voor mij is dit ook, in de bijna 6 jaar, het enige probleem wat ik heb gehad met deze Phonak.
Verder ben ik uitermate tevreden over dit toestel en is dit eigenlijk het fijnste toestel wat ik ooit heb gehad in ca. 30 jaar.

Cora

Trudie
Expert
Expert
Berichten: 171
Lid geworden op: wo 30.07.2008 22:42

Re: Phonak Aureo Q70

Bericht door Trudie » do 28.05.2015 21:47

Betreft het reageren op een fluitgeluid; Zijn de instellingen al eens nagekeken?
Ik heb dit ook eens gehad na een aanpassing.
Na het meten van de feedbackdrempel was het over.

Succes!

Gebruikersavatar
aroc
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 41
Lid geworden op: za 17.10.2009 17:13
Locatie: Alkmaar

Re: Phonak Aureo Q70

Bericht door aroc » vr 29.05.2015 08:32

Hallo Johan,

Ik zou het prettig vinden als je ons op de hoogte kunt houden.
Dat probleem van zomaar uitschakelen en, bij mij, meestal weer vanzelf opnieuw inschakelen is gewoon een vervelend probleem.
Ik ben er zelf best wel nieuwsgierig naar wat dit probleem zou kunnen zijn.
Ik hoop dat er toch een goede oplossing voor jouw problemen komen.

Cora

Johghahn
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: za 16.05.2015 11:58
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Phonak Aureo Q70

Bericht door Johghahn » vr 29.05.2015 09:05

Ik heb straks een afspraak bij Phonak! Wordt dus nog vervolgd
HG Johan H

Gebruikersavatar
aroc
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 41
Lid geworden op: za 17.10.2009 17:13
Locatie: Alkmaar

Re: Phonak Aureo Q70

Bericht door aroc » vr 29.05.2015 09:17

Veel sterkte straks bij Phonak.
Ben echt nieuwsgierig wat er uit gaat komen.

Cora

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten