Specsavers hoortoestellen

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
schippie
Beginner
Beginner

Specsavers hoortoestellen

Bericht door schippie » vr 01.07.2016 21:09

Al zo'n 40 jaar gebruik ik een hoortoestel, een slechts, want een oor is helemaal doof, althans een niet meetbare gehoorrest.
Desondanks heb ik altijd goed kunnen functioneren, ik heb een " gemakkelijk" corrigeerbaar verlies in het niet zo slechte oor. De verliezen zijn ontstaan door contact problemen en familiaal ( moeder en ooms waren allemaal in min of meerdere mate doof)
Toen ik vorig jaar een nieuw toestel aan wilde schaffen dacht ik eens te wisselen van leverancier en ben ik in zee gegaan met Specsavers.
Nu heb ik ook na een jaar en herhaaldelijk wisselen en andre instellingen nog steeds twee grote problemen met het toestel , het eetste is lastig maar niet overkomelijk nml een groot verbruik van batterijen , iedere week een nieuw is nodig. Het andere probleem is lastiger , storing van windgeruis is zo ernstig dat ik ook bij weinig wind bijna geen gesprek meer kan voeren zodra ik buiten loop.
Mijn vraag zijn er anderen met soortgelijke ervaringen ?

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Specsavers hoortoestellen

Bericht door Forummoderator » vr 01.07.2016 23:41

Ik heb geen ervaring met Specsavers, maar misschien een ander lid hier wel.

Polle
Beginner
Beginner

Re: Specsavers hoortoestellen

Bericht door Polle » di 02.08.2016 15:37

Ongeveer een half jaar heb ik nu Specsavers hoortoestellen en het bevalt mij zeer goed. De batterijen doe ik zo ongeveer 2 weken mee. Het hangt natuurlijk ook af of je vaak in een rustige omgeving bent of vaak in een drukke omgeving bent. Ook kan het liggen aan je versterking van de hoortoestellen. Hoe meer de hoortoestellen versterkt moet worden hoe meer energie het verbruikt. Ook is het mij opgevallen waar je de batterijen koopt. Mijn ervaring heeft erop gewezen dat de Hema batterijen bijvoorbeeld minder lang mee gaan dan die van Kruitvat huismerk. Laat je niet beïnvloeden om alleen speciale batterijen van je audicien te gebruiken. Meestal zijn ze duurder en dat is gewoon zonde van je geld.

Het andere probleem ervaar ik zelf persoonlijk niet (niet meer in ieder geval). Nu moet ik wel erbij zeggen dat mijn hoortoestellen ook op zoveel mogelijk analoog is ingesteld. Dat komt dus op neer dat bij mij heel veel instellingen zijn uitgezet. Het kan van alles zijn en er zijn zoveel functies wat de oorzaak van je toestellen kunnen zijn. Wat vaak het geval is is dat men bang is dat je nog verder gehoorbeschadiging oploopt en deze vaak zeer voorzichtig voor je instelt wat natuurlijk ook wel logisch is. Toch is dit in de praktijk niet altijd logisch zoals in jou geval. Ik zou nogmaals contact opnemen met je audicien en serieus naar dit probleem kijken. Een aantal functies uitschakelen kan al vele wonderen verrichten. 1 tip geef ik je wel. Zet dit op een andere programma. Meeste toestellen hebben standaard 5 programma's die ingesteld kunnen worden. Grote kans dat jij nog wel 1 programma niet in gebruik heb. Als het je niet bevalt dan kun je altijd nog even omschakelen naar je oude instellingen.

Veel succes en mocht je vragen hebben over mijn ervaring dan hoor ik het graag. Ik ben namelijk in het verleden juist overgestapt van audicien omdat ze mij niet meer konden helpen puur vanwege dat ik zeer nauwkeurig ben in geluid en niet snel tevreden ben. Ervaring in iets heb ik dan ook in de afgelopen jaren genoeg opgedaan.

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”