Vaste telefoon uitbreiden met luisterspoel tbv T-stand

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Bkoops

Vaste telefoon uitbreiden met luisterspoel tbv T-stand

Bericht door Bkoops » vr 06.01.2017 12:15

Ik heb behoefte aan een vaste telefoon met luisterspoel. Het liefst zou ik deze laten inbouwen in mijn bestaande telefoon die verder goed bevalt. Kan dat ? Ik kan me ook herinneren dat er vroeger een apparaatje met luisterspoel tussen telefoon en de hoorn kon worden gezet, kan dat nog steeds?

Kees de Zwerver
Blijvertje
Blijvertje

Re: Vaste telefoon uitbreiden met luisterspoel tbv T-stand

Bericht door Kees de Zwerver » vr 06.01.2017 13:57

Kijk eens op www.conrad.nl en je zult verbaasd staan wat je daar op dat gebied allemaal kunt vinden.
Maak vooral gebruik van de zoekmachine op die website want ze hebben zo veel spullen,
dat je anders wel heel lang moet zoeken.

Zo ongeveer elke aanpassing waar jij het over hebt is wel mogelijk.
Een spoel inbouwen in een bestaande telefoon kan wat lastiger worden gezien de beperkte ruimte die er in zo'n ding zit.
Daarnaast zijn toestellen die een spoel ingebouwd hebben vaak zo voordelig dat zelf inbouwen de moeite niet loont.
Ja tenzij je graag sleutelt en je dit als een hobby project gaat zien.
Dan is het wel weer leuk om te doen.

Zelfbouw componenten genoeg te vinden op die website, maar let op of er ook voldoende ruimte is om te kunnen inbouwen.

Succes.

Greetz Kees. :cool:
Stress kan altijd nog, eerst relaxen daar geniet je veel meer van.

gevedepe

Bericht door gevedepe » wo 11.01.2017 14:07

kijk eens naar deze link, lijkt mij precies wat je vraagt http://www.sarabec.com/pl10-telephone-a ... oupler/p36 Is zowel akoestisch als inductief (met de T-coil) te gebruiken

Groet, gevedepe

Bkoops

Bericht door Bkoops » do 12.01.2017 17:52

Beste Gevedepe, bedankt, maar ik denk dat dat apparaatje hetzelfde nadeel heeft als de telefoonhoorn, waarbij het geluid zo dicht mogelijk bij de microfoon van het hoortoestel moet worden gemanoeuvreerd. In mijn zoektocht ben ik vele telefoons met luisterspoel tegengekomen. Keus genoeg zou je dus denken, ware het niet dat die zgn. "seniorentelefoons" er niet uitzien. Groot en lomp. Oorzaak zijn de grote cijfertoetsen, begrijpelijk, maar ik zie nog niet zo gauw een slechtziende oudere (zoals mijn vrouw) probleemloos vanaf een briefje foutloos een tiencijferig nummer intoetsen.... Beter is een toestel met meer programmeerbare geheugentoetsen. Die zijn er wel dus ik blijf optimistisch. Ben voorlopig uitgekomen bij de Scalla, hoewel ook best groot.
We hebben trouwens een mooie vaste telefoon die al vele jaren goed voldoet waarvan ik me afvraag of daarin een luisterspoel kan worden ingebouwd. Heb er ook contact over gehad met een bedrijf maar ben hun gegevens kwijt...

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door Forummoderator » do 12.01.2017 21:08

https://www.oogvoororen.nl/webshop/prod ... tooth.html

Is deze telefoon wat voor u.

Ik heb hem zelf en hij bevalt hier prima

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”