Verlies lage tonen

Ervaringen met hoortoestellen, solo-apparatuur en andere hoorhulpmiddelen; ervaringen met audiciëns en andere verstrekkers van deze apparatuur.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Sisu

Verlies lage tonen

Bericht door Sisu » zo 12.07.2009 11:58

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met hoortoestellen van personen, die net als ik, verlies van de lage tonen hebben.

judith
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door judith » vr 09.12.2011 14:34

Ik heb ook verlies in de lage tonen en ben nu bezig met de probeerfase van Unitron Moxi 20.
Ik heb een gehoorverlies in de lage en midden tonentonen. Unitron Moxi 20 heb ik 7 jaar gehad. Niet geweldig.
Ik ga nu de Oticon opn proberen, maar de eerste week kan ik niemand verstaan.

judith
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Verlies lage tonen

Bericht door judith » di 29.10.2013 20:26

Ik doe nog maar eens een oproep. Heeft iemand ervaring in gehoorverlies in de lage tonen.? Ik heb inmiddels Unitron Maxi al een jaar met verschillende accesoires.
Ik heb een gehoorverlies in de lage en midden tonentonen. Unitron Moxi 20 heb ik 7 jaar gehad. Niet geweldig.

Forummoderator
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door Forummoderator » wo 30.10.2013 11:29

Jammer dat niemand reageert op je oproep.

Ik hoor juist de lage tonen het beste en kan je verder niet op weg helpen.

Hoe bevalt de Unitron Maxi en welke accessoires heb je erbij.

Juist dat laatste is voor mij interessant want ik heb net een nieuw hoortoestel en ben me nu aan het oriënteren op de accessoires.

judith
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door judith » di 05.11.2013 20:49

De meeste hoortoestellen zijn voor hoge tonen verlies.

De accesoires die ik heb:

u direct 2 voor streamen
u tv2 geluid tv
umic microfoon
smart control afstandbediening.

Ik heb hier veel plezier van.

Sisu

Bericht door Sisu » di 06.10.2015 13:46

judith schreef:De meeste hoortoestellen zijn voor hoge tonen verlies.

De accesoires die ik heb:

u direct 2 voor streamen
u tv2 geluid tv
umic microfoon
smart control afstandbediening.

Ik heb hier veel plezier van.
Het is alweer een tijdje geleden en ik weet niet of je nog actief bent op dit forum maar ik ben benieuwd naar je ervaringen met hoorapparaten voor verlies lage tonen. Mijn eerste hoorapparaten waren Siemens Acuris Life aho en nu (sinds 2011) Exsilent QLeaf Pro 8. Het is heel persoonlijk maar ik wil toch weer een aho. Ik vind die dingen in mijn oor achteraf toch niet zo fijn.

judith
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door judith » di 06.10.2015 19:44

Om eerlijk te zeggen doe ik er niks mee. Weggegooid geld en energie !! De audicien vindt mij moeilijk ! Een second opinion bij Kentalis leverde op dat ik misschien gebaat was bij dichte hoorstukjes. Hij ging er niet in mee. Ze hebben daar geen verstand van, zei hij. Ik versta alles beter zonder hoorapparaatjes en wacht nieuwe ontwikkelingen af. Inmiddels ben ik 70 dus ze moeten wel opschieten !! :mrgreen: En dat in deze tijd van technisch vernuft !

hang

Bericht door hang » za 23.04.2016 23:06

Bij mij is het verlies van de lage tonen eenzijdige. Ik draag sinds 5 jaar de Phonak Audeo SIII met hoorstukje.
Ik ben er redelijk tevreden mee. Het spraak verstaan is goed. Toch heb ik nog wel altijd de neiging om bij een gesprek met iemand die naast mij zit mijn hoofd te draaien om beter te kunnen verstaan. Iemand die achter mij staat versta ik wel goed (misschien wel te goed). Muziek vind ik minder. Het lijkt wel of de hogere tonen te sterk door komen. Dat is na verschillende keren bijstellen nooit verbeterd.

judith
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door judith » zo 24.04.2016 11:59

Ik heb dezelfde ervaring. De spraak blijft moeilijk.

Jeanine

Bericht door Jeanine » ma 04.09.2017 15:43

Ik heb ook een verlies in de lage en middentonen.
Mijn toondiagram toont bij 250 - 75 en bij 1500 - 75 en daarna loopt deze bij 4000 naar 30.
Tv kijk ik alleen met teletekst. Ik draag op dit moment Oticon agl en ben dol op de streamer voor het luisteren naar muziek.
Ik heb ook Lyrics geprobeerd. Was een hele voorbetering alleen deze worden niet vergoed door de verzekering.
Ik ben benieuwd naar jullie verlies en de toestellen die jullie dragen.

Groeten, Jannie

Plaats reactie

Terug naar “Hoortoestellen en andere hoorhulpmiddelen”