Vergoeding UWV voor hoortoestellen in 2012 gekregen?

Ervaringen op de werkplek met werkgevers, keuringsartsen, uitkeringsinstanties, regelingen en andere werk gerelateerde zaken.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
hendrik

Vergoeding UWV voor hoortoestellen in 2012 gekregen?

Bericht door hendrik » ma 04.02.2013 16:58

Ik weet niet of dit onderwerp op de juiste plek staat, maar toch een vraag:
Vorig jaar heb ik een beroep gedaan/aanvraag ingediend voor een vergoeding van het UWV voor mijn hoortoestellen.
Tot 1 januari 2013 was daar een vergoeding van 1400 euro voor mogelijk.
Omdat ik nu in een beroepsprocedure zit omdat ze de aanvraag hebben afgewezen ben ik benieuwd of er vorig jaar, of de 2 jaar daarvoor, wel deze vergoeding hebben gekregen van het UWV. En dan met name de beargumentering.
Dus waarom werd de vergoeding gegeven.
Was je werknemer,zelfstandige, werkloos, had je WAO of WW, etc etc.
Omdat dit natuurlijk vrij persoonlijke vragen en antwoorden kunnen opleveren is het misschien prettiger om via een Pbtje te reageren.

Voorlopig is mijn aanvraag afgewezen omdat met zegt dat deze vergoeding er alleen is voor startende zelfstandigen/ondernemers en werknemers. Dus mensen in dienst van een bedrijf.
Graag zou ik op korte termijn ervaringen horen van mensen met deze aanvraag en regeling.
hendrik

José

Re: Vergoeding UWV voor hoortoestellen in 2012 gekregen?

Bericht door José » do 07.02.2013 00:50

Hallo Hendrik,

Ik heb hier zelf nooit mee te maken gehad.
Maar als iets altijd is geweest en waarom nu niet meer?
Dat zal waarschijnlijk te maken hebben met de nieuwe hoortoestel regeling.
Want ook de UWV had hier mee te maken met de nieuwe regeling o.a. over vergoedingen van toestellen tot randapparatuur.
Ik heb ook nog even op de website van UWV gekeken, maar daar wordt ik ook weinig wijzer van.

Ik snap alleen 1 ding niet, waarom je niet in aanmerking komt voor een vergoeding als je al een bedrijf hebt.
Vind het überhaupt raar of je net begint met een bedrijf of al langer zelfstandig een bedrijf hebt.
Je bent slechthorend en je hebt deze hoortoestellen als hulpmiddel nodig.
Of je nu net begint of al langer zelfstandig ondernemer/werknemer bent.
Waarschijnlijk zie ik het verkeerd of kan UWV mij dat uitleggen hoe dat precies zit.?

Ik hoop dat je antwoorden krijgt op je vragen.

Groetjes, José

ps. ik heb je bericht verplaatst :wink:
naar hoorproblemen en werk

hendrik

Re: Vergoeding UWV voor hoortoestellen in 2012 gekregen?

Bericht door hendrik » do 07.02.2013 13:52

Dank voor je reactie.
Ik liep tegen hetzelfde aan met allerlei vragen.
Inmiddels reactie en allerlei wetteksten en regelingen van UWV gekregen die van toepassing zouden zijn.
Het lijkt alsof het in mijn zaak vooral gaat om zelfstandige zijn met erg weinig uren. En geen starter meer.
Daarnaast is er in 2009 al een verandering geweest die hierop zou slaan.
De volgende week duik ik er wat dieper in.
Gelukkig heb ik, welliswaar heel veel jaren gelden, een tijd werkzaamheden gedaan waarbij ik veel met de regelingen van het UWV te maken had. Het lezen en zoeken van de wetteksten en regelingen ben ik nog wel wat bekend mee.
Maar een eerste blik maakt me somber over de mogelijkheden moet ik zeggen.

Maar het bevestigd eigenlijk dat het beperken van voorzieningen en vergoedingen niet opeens nu is/wordt afgeknepen, maar al jaren stukje bij beetje uitgevoerd wordt.
Steeds minder voorzieningen die vergoed worden.

Mijn situatie als zelfstandige is ook dat ik weinig inkomen heb uit mijn praktijk. Door mijn hersenletsel ben ik beperkt in het aantal uren wat ik kan werken. En ook in de soort werkzaamheden.
Dus financieel ben ik niet aantrekkelijk om in te investeren voor de UWV.
Ik zal nooit zo veel verdienen dat de WAO uitkering komt te vervallen.
En neem maar van mij aan dat ook dit soort dingen "gewoon" ook een kwestie van kosten/baten afweging is.
Helaas heb iets te veel plannen voor mensen met een arbeidshandicap gemaakt en uitgezet, om daar nog vrijblijvend naar te kunnen kijken.
maar ik zie de volgende week verder.
Dank voor je inlevende opmerking hierover, steunt me wat in mijn gevoel van rechtvaardig.
hendrik

Plaats reactie

Terug naar “Hoorproblemen en werk”