PGB / PRB

Ervaringen op de werkplek met werkgevers, keuringsartsen, uitkeringsinstanties, regelingen en andere werk gerelateerde zaken.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Renske

PGB / PRB

Bericht door Renske » di 04.11.2008 09:08

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum (zie ook mijn voorsteltopic http://forum.nvvs.nl/forum_oud/algemeen ... .php?t=768) en ik heb een vraag. Ik ben op dit moment op zoek naar werk en wil daarbij graag de hulp van Bureau Arbeid inroepen. Voor degenen die Bureau Arbeid niet kennen: BA is een organisatie die doven, slechthorenden en mensen met een autismespectrumstoornis begeleidt bij het zoeken naar werk. Desgewenst kunnen ze ook op de werkvloer ondersteuning bieden. Voor niets gaat de zon op dus die begeleiding moet op één of andere manier gefinancierd worden. Mijn consulent werk van het CWI heeft al toegezegd dat de gemeente het zal betalen als er geen andere opties zijn. Een eventuele andere optie is het persoonsgebonden budget (PGB). Ik weet al dat ik aanspraak kan maken op een persoonsgebonden budget, maar ik weet niet of ik daarvan ook een loopbaanbegeleider mag betalen. Een andere optie is het persoonsgebonden reïntegratie budget (PRB). Maar ook nu weet ik niet of dit wel de juiste optie is: de informatie die ik gevonden heb heeft het alleen maar over mensen die al aan het werk zijn (geweest) en ik ben nog maar net afgestudeerd.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een PGB of PRB en die mij kunnen vertellen wat ik het beste kan doen? En hoe kan ik een PGB of PRB aanvragen?

Edit: Inmiddels heb ik ontdekt dat het PRB sowieso niet van toepassing is op mij, omdat dit slechts in drie regio's aangevraagd kan worden en mijn regio zit daar niet bij :P.
Dus dan rest alleen nog de vraag of ik met een PGB loopbaanbegeleiding kan aanvragen :).

José

Bericht door José » wo 05.11.2008 12:08

Hoi Renske,

Je zou bij Bdds kunnen aanmelden .
Bdds is een: Bureau Diensverlening aan Doven en Slechthorenden zij kunnen je op weg helpen en kunnen ook PGB aanvragen en hulp in loopbaanbegeleiding ed.

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “Hoorproblemen en werk”