Audiotour musea voor slechthorenden

Ervaringen met (geen) ringleiding in het theater, (geen) ondertiteling op tv, bejegening door personeel, problemen in het verkeer en al die andere aspecten van het leven met een gehoorprobleem.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Francien

Audiotour musea voor slechthorenden

Bericht door Francien » wo 25.02.2015 00:36

Sinds kort heeft Het Gemeentemuseum Den Haag een audiotour voor slechthorenden.
Geen onhandige koptelefoon meer over je hoortoestellen, maar een soort ringleiding die je over de oren/hoortoestellen "drapeert".
De audiotour was voor mij (gehoorverlies 80-90 Db) op deze manier goed te volgen.
Is er een lijst van musea met een soortgelijke voorziening voor slechthorenden?
Is de commissie toegankelijkheid van de NVVS ook bezig om in meer musea deze voorziening te krijgen?

Marja15
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Audiotour musea voor slechthorenden

Bericht door Marja15 » do 02.04.2015 20:36

Hallo Francien,

in 2012 was er de museumaktie namens alle belangenorganisaties voor D/SH.
dit lieve meisje was ook museumadviseur.
ik stel voor dat je even mailt naar landelijk kantoor.
ja goed nieuws: er zijn gegevens, ook van andere voorzieningen zoals ondertiteling, ringleiding, goed licht etc! Dan mailt kantoor je wel het slechte nieuws....

m vr grt,
Marja

mapol

Bericht door mapol » za 20.01.2018 14:54

Ik maak regelmatig gebruik van een audiotour in musea e.d. Ik gebruik die samen met mijn Siemens minitek, waar ik een geluidsbron op kan aansluiten via een plug. Ik hoor dan het geluid rechtstreeks in mijn hoortoestellen. Ik zie dan mensen om mij heen prutsen met onhandige oortjes of koptelefoons en ben blij dat ik dat dan niet heb.

Marja15
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Marja15 » wo 03.07.2019 13:03

super! Zorg je ervoor dat de voorzieningen bekend zijn? Staan ze op de website van het museum?
Momenteel zijn veel gemeenten bezig met de toegankelijkheid in kaart te brengen. Staat voorziening vermeld?

Plaats reactie

Terug naar “Hoorproblemen in de maatschappij”