Nieuwe hoortoestellen website

Met bijzonder onderwerpen die te maken hebben met het gehoor.

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
José

Nieuwe hoortoestellen website

Bericht door José » za 18.08.2012 17:55

Hallo Allemaal,

Een veel gestelde vraag, wat is een goed hoortoestel en wat kosten ze, welke merken zijn er ect.

Dat kunt u nu hier op deze nieuwe website vinden.

Vanaf 16 augustus online: www.hoortoestellen.nu. Wat is jullie mening over deze website?

Na een periode van onderzoeken, data verzamelen, data verwerken en programmeren is de website www.hoortoestellen.nu dan eindelijk online.
Graag horen wij uw mening over onze website. Vindt u de website gebruiksvriendelijk, mist u informatie, heeft u informatie waarvan u denkt dat dit iets toe zou voegen aan de website, etc. Kortom wij horen graag uw mening!

Hoortoestellen.nu | Alles wat u wil weten over Hoortoestellen en...
De website is gestart met als doel een voor de consument zo overzichtelijk mogelijke website te maken waar hoortoestellen, audiciens en fabrikanten bekeken en vergeleken kunnen worden.

Bron: Hoortoestellen.nu

Rogier

Bedankt!

Bericht door Rogier » ma 20.08.2012 15:31

Sowieso hartstikke bedankt voor het account op het forum en het starten van deze discussie.

Wij houden dit forum in de gaten en hopen uiteraard stiekem op bruikbare feedback. Ik ga meteen even de andere forum-onderdelen doorlezen en kijken of ik (/wij hier op kantoor) ook nog ergens een nuttige bijdrage kunnen leveren.

Bedankt!

Kees

Bericht door Kees » wo 05.09.2012 18:49

Geeft best goede informatie.
Alleen nog te veel types met de nb opmerking bij de prijs.
Ga er vanuit dat dit betekend, dat de prijs niet bekend is.

Rogier

Bericht door Rogier » wo 05.09.2012 19:10

Kees schreef:Geeft best goede informatie.
Alleen nog te veel types met de nb opmerking bij de prijs.
Ga er vanuit dat dit betekend, dat de prijs niet bekend is.
Dank je wel Kees! Ja dat klopt. De prijzen van de overige Hoortoestellen zijn tot stand gekomen door het gemiddelde van een aantal prijslijsten van audiciens te nemen en een range van circa +100 en -100 euro te nemen. We hebben dus nog niet van alle Hoortoestellen prijzen kunnen krijgen, fabrikanten geven dit immers zelf niet vrij (is aan de audicien). Die Fabrikanten leveren in veel gevallen zelf wel de overige informatie aan.

Maar we zijn er druk mee bezig alles zo volledig mogelijk te krijgen.

PienB

Bericht door PienB » za 08.09.2012 22:14

Heel prettig alle apparaten eens helder op een rijtje te hebben, met foto! Prettig zoeken met die filters ook.

De informatie bij 'over hoortoestellen' mag van mij wel wat gedetailleerder. Ik denk dat de meeste slechthorenden wel weten waar een 'volumeregelaar' voor is? ;-)
Welke (goeie) aanpassingen er precies zijn voor telefoon en tv, en voor welk apparaat geschikt, zou misschien goed zijn te weten.
Interessant zou ook zijn om eens te lezen hoe het soort gehoorverlies invloed heeft op het instellen van banden en kanalen.
En ik kom vast op meer dingen, mezelf kennende... :-)

Fijn dat jullie open staan voor feedback trouwens! :cool:

José

Bericht door José » vr 14.09.2012 15:44

Naast deze website is ook nog steeds de onafhankelijke Hoorwijzer.nl actief bezig met verzamelen van hoortoestel gegevens.

Deze heeft ook nog de optie Zoek en kies om je audiogram gegevens in te voeren en welke deze een gepaste hoortoestel adviseerd.

Rogier

Bericht door Rogier » vr 14.09.2012 16:57

PienB schreef:Heel prettig alle apparaten eens helder op een rijtje te hebben, met foto! Prettig zoeken met die filters ook.

De informatie bij 'over hoortoestellen' mag van mij wel wat gedetailleerder. Ik denk dat de meeste slechthorenden wel weten waar een 'volumeregelaar' voor is? ;-)
Welke (goeie) aanpassingen er precies zijn voor telefoon en tv, en voor welk apparaat geschikt, zou misschien goed zijn te weten.
Interessant zou ook zijn om eens te lezen hoe het soort gehoorverlies invloed heeft op het instellen van banden en kanalen.

Hoi Pien!

Hartstikke bedankt voor je feedback. Wij zijn per vandaag begonnen met het verzamelen van alle mogelijke accessoires voor alle hoortoestellen, zowel van het merk zelf als van derden. Gaat een klus worden, maar je kan binnenkort een losse knop met 'accessoires' verwachten op onze website.

Op dit moment zijn de merk-accessiores al gekoppeld aan een toestel. Zo kun je bij bijvoorbeeld Siemens toestellen bij Accessoires al op de namen van de accessoires klikken voor meer informatie.

Verder gaan we de informatie uitbreiden, de basisinformatie laten we staan omdat we ook veel bezoekers hebben welke zich oriënteren op de aanschaf van hun eerste hoortoestel.

En wat José aangeeft, hoorwijzer heeft ook nog altijd veel (specifieke) informatie over ieder hoortoestel. Wij hebben ons vooral gefocust op de gemene delers, Hoorwijzer heeft dit erg uitgebreid.

Thanks voor de feedback!

Rogier

Bericht door Rogier » wo 19.09.2012 16:21

PienB schreef:Heel prettig alle apparaten eens helder op een rijtje te hebben, met foto! Prettig zoeken met die filters ook.

Hoi Pien,

Via deze route wilde ik je vertellen dat we vanaf heden de beloofde accessoires-pagina hebben ingericht, er staan nu circa 100 artikelen in onze database, wij zullen regelmatig nieuwe toevoegen.

Deze kun je hier vinden: http://www.hoortoestellen.nu/accessoires.html

Nogmaals bedankt voor je feedback, ook aan de extra informatie werken we hard.

jpvzijst

Re: Nieuwe hoortoestellen website

Bericht door jpvzijst » wo 19.06.2013 20:56

Goede site!

Toch even een opmerking aangaande de lijst met hoortoestellen. De Audifon hoortoestel van het model XP staat niet in de lijst! In de protocol lijst van zorgverzekeraars is deze genoemde model wel in opgenomen ;)

Succes!

Plaats reactie

Terug naar “Hooractueel”