Maartje, moeder van Jente (12 weken)

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Maart

Maartje, moeder van Jente (12 weken)

Bericht door Maart » wo 10.11.2010 11:06

Hoi,

Even voorstellen:
Ik ben moeder van 3 kinderen: een meisje van 3 en een tweeling van 12 weken (meisje en jongen).
Bij onze tweelingdochter Jente is met 5 weken al vastgesteld dat zij slechthorend is. Bij de eerste Bera test scoorde zij 40 DB en bij de 2e test 50 tot 55 dB. Ze heeft ook wel een beetje last van vocht achter haar oortjes en een ingetrokken trommelvliesje. Dat was natuurlijk wel schrikken! Jente is nu 12 weken oud en draagt sinds 1 week hele hippe zebra hoortoestellen. Er is letterlijk een hele wereld voor haar open gegaan! Ze straalde alleen maar... De tranen stonden in mijn ogen. Dat ze al zo jong zoveel aan geluid en input heeft gemist!
Voor mij ligt het extra emotioneel, omdat ik eveneens slechthorend ben. Zelf heb ik het syndroom van Usher, waardoor ik ook een visuele beperking heb. De oma van Jente is alleen slechthorend. Binnenkort starten we met erfelijkheidsonderzoek en hopelijk kunnen we Usher uitsluiten.

Ik hoop in contact te komen met andere ouders en waardevolle tips met elkaar te delen. Zelf ben ik natuurlijk wel ervaringsdeskundig, maar met baby's is dat een beetje anders...

Groetjes, Maartje

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”