Doortje, moeder van Niels

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

doortje73

Doortje, moeder van Niels

Bericht door doortje73 » zo 06.02.2011 00:06

Hallo, ik ben Doortje en moeder van een dochter en een zoon. Mijn zoon, Niels is 8 jaar en krijgt 16 februari zijn gehoortoestel aangemeten. Sinds de kleuterklas weten wij dat hij slecht horend is. De KNO-arts en wij hebben een gehoortoestel altijd uitgesteld omdat zijn schoolresultaten best goed waren. Afgelopen half jaar merkten wij dat hij nu echt veel moeite had met dingen horen. Vooral op sociaal vlak ging het niet goed. 1 op 1 contact met kinderen gaat goed maar met meerdere kinderen bij elkaar heeft hij echt veel moeite om het allemaal te volgen.
Wij en hij hebben zelf niet zo veel moeite mee dat hij een gehoortoestel krijgt. Ik maak mij wel heel veel zorgen hoe het op het sociale vlak in de toekomst gaat. Ik merk dat vooral bij oudere mensen verjaardagen erg lastig zijn om gesprekken te kunnen volgen. Zou hij dat ook krijgen en kan hij later wel gewoon naar een cafe zonder gek te worden van het geluid.
Mijn kind zit op een reguliere school en is straks de enige met een gehoorapparaat. Wat zijn de ervaringen van andere ouders?

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”