Voorstellen

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Sacha

Voorstellen

Bericht door Sacha » wo 23.03.2011 17:24

Hallo allemaal,

Ik ben Sacha getrouwd met Andre en we zijn de trotse ouders van Ilona van 7 jaar en Thomas van 14 maanden.

De reden dat ik mij voor dit forum aangemeld heb is dat we afgelopen week na vele onderzoeken te horen hebben gekregen dat Thomas aan 1 oor pas boven de 70 db begint te horen. Zijn andere oor is wel goed alleen is hij heel gevoelig voor verkoudheden waardoor er bijna altijd vocht achter zijn trommelvlies zit.
Thomas moet een gehoorapparaat en we zitten met veel vragen. Oa. Hoe laat een kind van 14 maanden een gehoorapparaat zitten. Hij wil nl. Dat niemand aan zijn oren zit.
Ik hoop hier info en ervaringen te vinden.

Gr. Sacha

Trudie

Bericht door Trudie » wo 23.03.2011 23:01

Hallo Sacha,

Ik heb, als audicien, meerdere malen een hoortoestel aangepast bij (kleine) kinderen.
Een afdruk maken is dan het meest lastig, maar met geduld (en met hulp van de ouders) lukt het altijd.

Wat mij als eerste te binnen schiet bij het lezen van je verhaal is dat 'kinderen in een situatie zoals jouw zoon' vaak blij zijn met het horen van de nieuwe geluiden en daarom het toestel toch wel graag in hebben.

Aan de toestellen hang ik vaak een kidsclip van Phonak zodat als de toestellen per ongeluk uit gaan aan een clip op de rug blijven hangen. Maar in het begin test je toch thuis in de vertrouwde omgeving.

Heel veel succes met alles!

Trudie

Bericht door Trudie » wo 23.03.2011 23:08

Ik bedenk me net dat Widex een toestel heeft speciaal voor kleine oortjes met universele dopjes.
Hoef je helemaal geen afdruk te maken.

http://www.widex.nl/Products/BABY440/~/ ... -2010.ashx

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”