Zoon met taal-/spraakbrobleem, ass, dyslexie

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Rob
Beginner
Beginner

Zoon met taal-/spraakbrobleem, ass, dyslexie

Bericht door Rob » di 15.11.2011 15:58

Ik wil vragen of er mensen zijn die ons kunnen helpen.
Onze zoon is 10 jaar oud en zit op speciaal onderwijs.
Wij zitten sinds kort bij het audiologisch centrum en hebben te horen gekregen dat hij een spraak-taal probleem heeft.
Daarbij heeft hij ook ernstige dyslexie en een vorm van ass (ze denken aan adhd).
Hij was altijd wat trager met taal e.d. en dat zou wel los lopen werd ons verteld bij het consultatieburo, bij de peuterspeelzaal raden ze ons aan om logopedische hulp te zoeken (hij was toen 2,5) en dit hebben wij gaan gedaan.
Het nivo van het consulatatieburo ging door op de lage school in groep 1 en 2 en vanaf groep 3 eiste hij 70% van de tijd op van de leraar en dit was voor de school waarschijnlijk ** normaal en hij was maar een moeilijke leerling. Wij hebben daar een strijd gevoerd met als resultaat dat wij bijna niet meer op school mochten komen en met de leerkrachten mochten praten. Wij hebben op het eind voor elkaar gekregen dat hij naar speciaal onderwijs mocht.
Daar heeft hij een dyslexie verklaring gekregen (hij was toen 8) en zaten we bij ggz-hulpverleingsinstalling.
Daar konden ze hem niet meer helpen nu zitten we bij het audiologisch centrum en naar het eruit ziet valt hij buiten de boot voor cluster 2.
Dus na al die tijd hebben wij helemaal niets en een zoon van 10 die op avi-3 nivo zit niet kan automatiseren en het enige wat hij opppakt is video en geluid.

Kan iemand hier iets in herkennen of ons (desnoods buitenschools) een kant opsturen.

Alvast bedankt

Sonja
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door Sonja » di 15.11.2011 19:02

Ik zie nergens vermeld staan, hoe het met zijn gehoor is? Is zijn gehoor weleens getest?

Rob
Beginner
Beginner

Bericht door Rob » di 15.11.2011 19:19

Sonja schreef:Ik zie nergens vermeld staan, hoe het met zijn gehoor is? Is zijn gehoor weleens getest?
Gehoor is getest en is goed. Tevens IQ van ca. 85.

Sonja
Gevorderd
Gevorderd

Bericht door Sonja » do 17.11.2011 00:48

Oke, het kon zijn, dat het daar ook misschien aan kon liggen, maar dat is dus niet het geval.

Hoe vind hij het zelf op speciaal onderwijs? Hoort/voelt hij er zich thuis naar jullie idee?

Ik weet hier weinig vanaf, dus ik hoop dat anderen meer weten.
Sterkte en succes, ook voor je zoon.

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”