Sandra, moeder van Indy

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

rshuisman

Sandra, moeder van Indy

Bericht door rshuisman » vr 23.03.2012 10:13

Mijn dochter is 6 jaar en we hebben met haar al een flink traject afgelegd. We zijn met fysiotherapie begonnen toen ze 3 maanden was vanwege lage basisspierspanning en hypermobiliteit. Dat heeft al wel geholpen, maar ze ondervindt er nog wel hinder van. De logopedie begon bij 2 1/2 jaar, omdat ze nog helemaal niet praatte. Met drie jaar is ze naar de vroegbehandeling gegaan bij Kentalis en daar hebben ze veel bereikt. Ze zit nu op een reguliere basisschool en op gegeven moment merkte we toch dat er weer een achterstand ontstond. Indy is ook slechthorend, dit door blijvend vocht achter de trommelvlies daardoor heeft ze gemiddeld 40 db gehoorverlies. De kno-arts heeft 6 keer buisjes geplaatst, maar deze bleven niet zitten en door de ingrepen zijn de trommelvliezen beschadigd. Ik kwam bij het AC terecht en daar werd toen de optie genoemd om het gehoorverlies op te lossen met gehoortoestellen. Deze krijgt ze 11 april. We zijn erg benieuwd hoe het zal gaan. Verder zou ik heel fijn vinden om via dit forum ook adviezen te krijgen, hoe je je hier in nederland wurmt door het doolhof dat dienstverlening heet. Ik vind dat je als ouder, die het beste wil voor haar kind, moet vechten om voorzieningen cq hulp te vinden voor je kind. Het is dat ik een zus heb die in het speciaal (spraak/taal)onderwijs werkt en zij heeft mij op de wegen gewezen die wij reeds doorlopen hebben, maar verder vind ik moet je overal zelf achter komen en achteraan gaan. Een lang verhaal, maar ik vind het heel prettig om dit te kunnen delen met ouders die hier waarschijnlijk ook tegen aan lopen.

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”