Voorstellen

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

TULIP
Beginner
Beginner

Voorstellen

Bericht door TULIP » wo 30.03.2016 10:14

Hallo allemaal,

In maart 2013 ben ik bevallen van mijn zoontje. Eind 2014 vonden ze op het kinderdagverblijf dat hij weinig woordjes zei in vergelijking met leeftijdsgenoten. In de hoop dat het goed zou komen, heb ik nog even gewacht.

In februari 2015 ben ik toch maar naar de huisarts gegaan. Mijn zoontje kon nog niet zelfstandig lopen en praten deed hij ook nog niet echt. Als eerste stap ben ik doorverwezen naar KNO-artsen om zijn gehoor te testen. Mijn zoontje wou hier helaas niet aan meewerken. Ik vond dit niet erg, omdat hij als baby al getest was en een goed gehoor bleek te hebben. Omdat de KNO-artsen heb niet konden testen, heb ik de huisarts verzocht een verwijsbrief te schrijven voor de logopedist, waar hij eind april 2015 terecht kon.

Helaas liet logopedie weinig vooruitgang zien en dus heb ik in overleg met de logopediste mijn zoon aangemeld bij Kentalis. In september 2015 heeft hij daar een gehoortest gehoortest gehad en in november van 2015 een orthopedagogisch-logopedisch onderzoek. Zijn gehoor bleek voldoende, evenals zijn cognitieve ontwikkeling. De diagnose was TOS.

Op advies van Kentalis hebben wij mijn zoontje alvast opgegeven voor het reguliere basisonderwijs. De toekomst (en zeker de op handen zijnde behandeling) zal uitmaken hoe dit zal verlopen en of dit zal lukken.

Volgende week hebben mijn man en ik een intakegesprek bij Kentalis en zal hij weldra worden opgeroepen voor de peuterbehandelgroep. Ik hoop het beste...

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”