Moeder Petra/ zoontje slechthorend

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
petra 43

Moeder Petra/ zoontje slechthorend

Bericht door petra 43 » di 01.04.2008 20:24

hallo

ik ben moeder van 3 kinderen waarvan 1 vanaf de geboorte aan zijn linkerkant doof is hij is nu 2 jaar
ik wil graag weten hoe andere ouders hier mee om gaan en hoe het in de toekomst moet dus bijvoorbeeld school etc etc ik loop met hem bij het audilogischecentrum in het amc

groetjes petra :-D

José

Bericht door José » di 01.04.2008 21:58

Hallo Petra,

Welkom hier op het forum :D

Je schrijft dat je zoontje al sinds zijn geboorte 1-zijdig doof is en hoe slecht hoort hij met rechts?

Ik begrijp heel goed dat je met allerlei vragen zit over hoe het straks verder moet. Ik hoop voor jou dat andere ouders jou hier op antwoord kunnen geven.

Ik weet niet of je al geinformeerd bent over ambulantebegeleiding?
Bij de AC in het AMC kunnen ze je vast hierover meer informatie over geven.
Zij - de ambulante begeleiding- kunnen je een heel eind helpen met allerlei zaken zoals school, rugzak-indicatie ect.

Hier kun je Lezen wat ambulante begeleiding inhoud.

Ik hoop dat je verder op deze forum de nodige informatie kunt vinden die je zoekt.

Groetjes, José

Bente06

Hai Petra

Bericht door Bente06 » do 03.04.2008 14:11

Hoi Petra,

Welkom op het forum. Ik ben moeder van 2 kids waarvan 1 progressief gehoorverlies heeft en een ook 1 orig is en een flinke spraaktaalachterstand heeft en daarbij nog wat andere handicaps. Als je het leuk vind dan kan ik je wel wat tips en trucs geven wat betrefd school en andere dingen. Wij weten nu 3 jaar dat onze zoon 1 orig is en een spraaktaal probleem heeft en hebben de wegen al bewandeld. Als ik je ergens mee kan helpen stuur me dan maar een berichtje en ik zal je zoveel mogelijk helpen.

Groetjes Floor

Rosy

Bericht door Rosy » do 03.04.2008 20:26

Allo Petra,

Welkom! :D

De doofheid van je zoon, roept natuurlijk vragen op en brengt onzekerheid met zich mee! Sommige dingen zijn niet vanzelfsprekend. Hoort hij met rechts wel goed?
Links hoort hij helemaal niks meer? Hoe gaat het verder met hem?

Hij is nu 2. Gaat hij al naar de peuterspeelzaal?

Jullie lopen bij het AC..... hebben jullie dan ook gezinsbegeleiding?

Zelf heb ik 2 slechthorende kinderen (bijna 4 en bijna 6); die nu allebei hoortoestellen dragen. Ze zijn beide naar de peuterspeelzaal geweest (jongste nog). De oudste heeft vanaf 3,5 op het speciaal onderwijs gezeten. Sinds de kerstvakantie gaat hij volledig naar het reguliere onderwijs en heeft nu ambulante begeleiding. Dat gaat t.n.t. prima. De jongste zit nu midden in een onderzoekstraject bij het AC, waaruit hopelijk een beschikking volgt voor een 'rugzakje'.

Ik hoop dat je iets aan onze ervaringen hebt :cool: !

José

Bericht door José » vr 06.06.2008 09:37

Hallo Petra,

Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag :D Ik wens je een hele fijne dag vandaag :cool:

Hoe gaat het nu met je zoontje?
Heb je al een gesprek gehad in het AMC over je zoontjes gehoor?
En heb je de informatie kunnen vinden rondom ambulante begeleiding?

Groetjes, José

José

Bericht door José » vr 06.06.2008 09:38

Hallo Petra,

Hartelijk Gefeliciteerd met je Verjaardag :D
Ik wens je een hele fijne dag vandaag :cool:

Hoe gaat het nu met jullie zoontje? En heb je nog een goed gesprek gehad in het AMC?

Groetjes, José

sas

Bericht door sas » di 17.06.2008 23:09

Hallo Petra,

Ik heb een dochter van 4 jaar die eenorig is vanaf haar geboorte. Onlangs is gebleken door onderzoek dat ze aangeboren rechts geen gehoorszenuw heeft. Zij heeft echter sinds een paar jaar ook problemen met haar goede oor omdat ze veel verkouden is en dus veel last heeft van vocht in het middenoor. We zijn daar nu bezig met het testen van gehoorapparatuur.

Verder zit ze op een gewone school, maar heeft ze wel begeleiding van een logopediste (apart van school) omdat ze door de slechthorendheid links iets achter ging lopen op taal-spraakontwikkeling. Ik vind dat dit voor haar op dit moment de beste oplossing is en het gaat geweldig! :D

Mocht je meer dingen willen weten over hoe wij alles hebben gedaan/ervaren etc. dan kun je mij altijd een berichtje sturen.

Groetjes,
Saskia

José

Bericht door José » za 06.06.2009 22:25

Hallo Petra,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag :D
Ik hoop dat je vandaag een hele fijne dag hebt gehad. :cool:

Hoe gaat het verder met je kindje?
Loop je nog in het AMC?

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”