even voorstellen Jolanda

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Jolanda08
Nieuwkomer
Nieuwkomer

even voorstellen Jolanda

Bericht door Jolanda08 » do 03.04.2008 21:55

Hallo allemaal,

Ik ben Jolanda en woon in Zwitserland sinds sept 1999. Wij hebben 2 kinderen. Een zoon van 10 en een dochter van 8, Iris. Iris is aan beide oren slechthorend, verlies 60-80 db. Lage tonen is het verlies minder, hoger tonen 80. Helaas pas later ontdekt. Hoewel de begeleiding van Iris hier heel goed is en ze zingend naar school gaat geloven wij dat 3 talen (ned - duits - zwitersduits) teveel voor haar is. Ze is voorlopig vrijgesteld van cijfers voor Duits en heeft als enigst kind geen engels (is hier vanaf de 2e klas). De leerkrachten hier hebben er wel vertrouwen in maar wij het het gevoel dat we moeten onderzoeken hoe slechthorende kinderen het in Ned. hebben. Op internet al veel gelezen en Iris aangemeld bij het ACE in Utrecht. Het plan is om tussen aug-okt te verhuizen. Maar we zijn geinteresseerd in hoe kinderen en ouders het ervaren in Ned. om slechthorend tussen horende kinderen naar school te gaan. Groetjes

José
Expert
Expert

Bericht door José » do 03.04.2008 22:26

Hallo Jolanda,

Hartelijk Welkom hier op het forum :D

Goh, ik vind het maar knap hoor, dat jullie dochter Iris met haar slechthorendheid toch zoveel talen kan leren. Het lijkt mij zeker niet makkelijk om 3 verschillende talen te leren als je slecht hoort.

Ik vind het heel goed van jullie om nu al vast te oriënteren hoe de scholen hier zijn en in het bijzonder de reguliere scholen.

Spannend hoor om weer na 9 jaar weer terug te komen naar Nederland.
Ik hoop dat het voor jullie allemaal goed gaat, het lijkt mij voor de kinderen zo wel leuk als moeilijk om vanuit zwitserland naar Nederland te gaan.

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

Jolanda08
Nieuwkomer
Nieuwkomer

talen

Bericht door Jolanda08 » do 03.04.2008 22:36

Hallo Jose,

Iris spreekt niet echt 3 talen hoor. Haar ned. is het beste maar in de andere 2 talen heeft zij een behoorlijk beperkte woordenschat.
En ja, verhuizen zal zeker ingrijpend zijn ook voor onze zoon. Daarom willen we zeker zijn dat we de goede stap maken.

Ik heb trouwens vlakbij Purmerend gewoond. Ging "vroeger" regelmatig op fiets door de Wijdewormer naar Purmerend.

groetjes,

Jolanda

José
Expert
Expert

Bericht door José » do 03.04.2008 22:42

Hallo Jolanda,

Oke, maar toch vind ik het wel heel knap hoor :cool:

Wat leuk dat je vlakbij Purmerend hebt gewoond. En van Wijdewormer naar Purmerend fietsen is een leuk stukje fietsen. :)
Waar gaan jullie nu eventueel wonen als je weer terug gaat naar Nederland?

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Jolanda08
Nieuwkomer
Nieuwkomer

wonen

Bericht door Jolanda08 » do 03.04.2008 22:59

Hoi Jose,

We willen ergens in de buurt van Naarden gaan wonen. Daar gaat mijn man werken. Waar laten we afhangen van waar een goede school voor Iris kunnen vinden. We hopen dat dat lukt op afstand. We kunnen natuurlijk wel in de schoolvakantie gaan kijken maar het meeste moetenn we toch vanuit hier uitzoeken.

groetjes en een goede nacht voor zo.

Jolanda

José
Expert
Expert

Bericht door José » ma 25.08.2008 11:09

Hoi Jolanda,

Ik weet dat je midden in jullie verhuizing zitten. :)
Maar desondanks wil ik jou toch van Harte Feliciteren met je verjaardag vandaag. :D

Groetjes, José

José
Expert
Expert

Bericht door José » di 25.08.2009 08:25

Hallo Jolanda,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. :)

En zijn jullie inmiddels gesetteld?
En hoe gaat het met de kinderen?

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”