speciaal onderwijs

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
moederkind4
Beginner
Beginner

speciaal onderwijs

Bericht door moederkind4 » ma 03.11.2008 18:52

HALLO IK BEN HET WEER MOEDER VAN KIND VAN 4
IK HEB INMIDDELS GEHOORTOESTELLEN GEZET VOOR MIJN ZOONTJE ALLEEN ZIT MIJN ZOONTJE OP EEN SCHOOL VOOR KINDEREN MET GEHOORACHTERSTAND IK BEN NIET TEVREDEN OVER DIE SCHOOL EN WIL HEM GRAAG OVERPLAATSEN NAAR EEN ANDERE SCHOOL HIJ VOELT ZICH NIET THUIS OP DEZE SCHOOL IK WIL GRAAG EEN MENING VAN EEN ANDER HOREN AFZ MOEDER KIND VAN 4

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » ma 03.11.2008 21:29

Hoi moeder van kind van 4!

Vervelend dat de school tegen valt! Dat is voor je zoon niet fijn. :-(
Ik denk dat het het allerbelangrijkste is dat een kind zich happy voelt op een school.

Waarom ben je niet tevreden?
Wil je hem overplaatsen naar een 'gewone' school? Of wil je hem op het speciaal onderwijs laten?

Ik lees dat hij inmiddels hoortoestellen heeft? Hoe gaat het nu met zijn spraakontwikkeling?
Groeten,

Rosy

(zelf SH en 2 SH kinderen)

moederkind4
Beginner
Beginner

Bericht door moederkind4 » di 04.11.2008 09:27

ik wil hem niet weer op een gewone school zetten want ze hebben net iets meer bij een speciale school maar er is een andere school de signis in amsterdam en die is ook een school voor kinderen met gehoorachterstand
het is namelijk zo mijn kind kan helemaal niks goeds doen in de ogen van de leerkracht ik kan mijn kind nooit een keer belonen voor zijn gedrag op school als ik er naar vraag bij de leerkracht dan is het elke keer hij pakt spullen af van andere kinderen hij wil zijn brood niet opeten ik hoor nooit het is vandaag goed gegaan opschool terwijl hij thuis juist heel rustig is geworden groeten moeder kind van 4

moederkind4
Beginner
Beginner

Bericht door moederkind4 » di 04.11.2008 09:29

met zijn spraak gaat het ook veel beter je hoort ook dat hij zinnetjes maakt en worden heel goed uitspreekt hij heeft netv de ene gehoortoestel en waarschijnlijk morgen de anderen

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » wo 05.11.2008 20:54

Dat is inderdaad niet leuk!
Het klinkt niet als een positieve aanpak. Terwijl kinderen veel beter hun best doen bij positieve aandacht.
Heb je dat al eens gezegd? Zo van: wat is er allemaal goed gegaan vandaag?

Ik weet dat mijn kinderen ook wel eens stoute dingen doen (zoals alle kinderen!!) of niet goed luisteren..... maar daar ligt de nadruk niet op. De juffen vertellen in het bijzijn van de kinderen alleen wat er leuk en goed was.
Misschien kun je dat aangeven bij de leerkracht; dat jij het niet fijn vindt om alleen negatieve dingen te horen.

Het feit dat je zoon zo snel vooruitgang boekt met spreken, is geweldig!! Alleen dat al, is het bejubelen waard :cool: .

Ik hoop dat je de leerkracht kunt overtuigen dat positieve benadering beter werkt voor jouw zoon!
Van school wisselen heeft een grote impact op kinderen; maar als er niks verandert is dat wel een optie. Je kunt misschien eens gaan praten op die andere school.

Succes!
Groeten,

Rosy

(zelf SH en 2 SH kinderen)

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”