voorstellen Monique

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

voorstellen Monique

Bericht door Monique74 » ma 19.01.2009 10:05

hallo,
eventjes voorstellen. Ik ben Monique, 34 jaar, getrouwd met Raymond, 40 jaar en moeder van 2 meiden. Demi van 8 jaar en Mila van 4 jaar.

Mila heeft een spraak/taalachterstand en motorische problemen.

Afgelopen vrijdag hebben we gehoord dat Mila slechthorend is aan haar rechteroortje en ondanks ik het ergens "wist"kwam het toch nog een beetje aan. Ik ben meteen lid geworden van de foss en zaterdag kwam de informatie al binnen, dat was wel fijn.

Mila zit op dagbehandeling op Sint Marie, maar er wordt na een geschikte school gezocht, erg spannend, het is ook nog afwachten op alle uitslagen van de onderzoeken.

we wonen in het zuiden van het land, als iemand nog iets wilt weten, dan hoor ik het wel
groetjes monique

José
Expert
Expert

Bericht door José » wo 21.01.2009 10:10

Hallo Monique,

Hartelijk Welkom hier op het forum. :)

Ik hoop dat je hier de informatie zult vinden die je zoekt.

Welke onderzoeken hebben ze gedaan bij Mila?
En het is zeker spannend voor jullie wat de uitslag zal zijn.
Ik hoop dat er een leuke geschikte school dichtbij jullie huis gevonden wordt, waar Mila terecht kan. :cool:

Fijn dat je al zo snel van FOSS informatie hebt gekregen.
FOSS heeft regelmatig bijeenkomsten voor ouders en kinderen.

Mocht je zelf nog vragen hebben stel ze gerust.

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » za 24.01.2009 10:19

dankuwel,
ben nog op de brief aan het wachten van het ac, hoe veel verlies het precies is weet ik niet.
de vorige keer waren ze er eigenlijk van geschrokken, dit keer werd het bevestigd, dit kwam ook doordat ze nu pas de test helemaal goed kon doen, welke testen het precies waren weet ik niet.
omdat mila ook motorische problemen had, wilde ze eerst de mytielschool adviseren, maar nu komen we eigenlijk uit op de mgr.hanssenschool (voor spraak/taal/slechthoren) of een sbo, het is nog allemaal aan het lopen, ook heel veel onderzoeken op van alles gehad.
ben wel benieuwd naar de bijeenkomsten en activiteiten voor ouders met kindjes die slechthoren, lijkt me erg fijn, maar dat komt nog wel ;)
groetjes monique

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » zo 25.01.2009 12:38

heb gisteren de brief van het a.c binnen gekregen, waarom maken ze die altijd zo moeilijk..
groetjes Monique

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » wo 28.01.2009 10:35

Hallo Monique!

Dat is wel even schrikken als ze zo slecht kan horen aan 1 oor.
Krijgt Mila nu 1 hoorapparaat?

Mijn zoon heeft 1,5 jaar op de Mgr. Hanssenschool gezeten. Eerst op de dependance in Roermond en laatste half jaar in Hoensbroek. Nu zit hij op de reguliere basisschool.
Wij zijn erg enthousiast over de Mgr. Hanssenschool. Leuke sfeer en geweldige juffen! Onze zoon heeft er veel aan gehad.

Ik hoop dat het Mila ook zo goed gaat bevallen!
Groeten,

Rosy

(zelf SH en 2 SH kinderen)

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » wo 28.01.2009 10:39

bedankt voor je reactie, erg fijn

omdat er ook problemen zijn met de motoriek, werd gedacht aan de mytielschool, we zijn bij een revalidatie arts geweest en hij vond het wel meevallen (wij zelf ook) en die school valt af.

toevallig krijgen we morgen een gesprek op de dagbehandeling, waar Mila nu zit en zijn wij ook aan het denken aan de mgr. hanssenschool en dan evt. nog fysiotherapie ernaast, of op school als dat kan. Tot nu toe was deze school of de sbo school steeds in beeld, dus ik ben benieuwd morgen.

Mila krijgt geen hoorapparaatje, omdat haar linkeroortje wel goed is en dan doen ze dat niet.

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » do 29.01.2009 21:37

Hoi Monique,

Ik vind het eigenlijk gek dat mensen/kinderen met 1 slecht oor, geen hoortoestel te geven.
Zelf ben ik op late leeftijd slechthorend geworden, eerst aan 1 oor (rechts). Daar deden ze niks aan. Toen ik ook slechthorend werd aan 2e oor, kreeg ik 2 hoortoestellen. Maar het gehoor van mijn rechter oor blijft achter op mijn linker oor. Het lijkt wel of dat oor 'lui' is geworden.

Kan er bij Mila verband zijn tussen motorische achterstand en slechthorendheid aan 1 kant? Je hoort dan toch niet in evenwicht!?

Ik ben benieuwd hoe het gesprek is verlopen.

Succes!!
Groeten,

Rosy

(zelf SH en 2 SH kinderen)

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » do 29.01.2009 23:41

wat ik als uitleg heb gekregen is dat het linkeroortje dan last zou kunnen krijgen van het hoorapparaat en dat het dan nog meer verstoord wordt. het linkeroortje moet het dus opvangen, vind het soms ook heel moeilijk, denk dat kan toch helpen, maar pas als links ook niet goed is.

we denken zelf ook dat de motorische problemen te maken hebben met het altijd slecht gehoord te hebben, als je niet alles meekrijgt, is het toch ook logischer dat je wat langzamer bent. De gymleraar van de mgr.hanssenschool maakte ook een praatje en die zei het eigenlijk ook en ooit een keer een kinderneuroloog uit. Sint Marie adviseerde daarom eigenlijk ook de mytielschool

Hennie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Hennie » ma 16.02.2009 15:18

Hoi monique,
duurt het lang die wachtlijst voor school?Is de school bij jullie in de buurt?
Met joey zijn we inmiddels ook naar het AC geweest en kwam weer ophetzelfde gehoorverlies uit van 50 á 60 Db.Ze zijn nu in overleg of we toch weer hoorapp.gaan proberen want in het verleden hebben we dit geprobeerd en dit liep op niets uit.Dus even afwachten.
Het is wel bekend hoe het kan dat Mila een gehoorprobleem heeft[erfelijk]of is hier niets over bekend?
Groetjes Hennie

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » ma 16.02.2009 20:08

het ligt eraan welke school we kiezen, de aanmeldprocedure duurt 3-4 mnd, maar gaat vaak sneller omdat ze al op dagbehandeling zit, als we toestemming krijgen, dan is op de school die we nu voor ogen hebben, meteen plaatsing.

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”