Voorstellen,moeder van Joey

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Hennie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Voorstellen,moeder van Joey

Bericht door Hennie » do 29.01.2009 20:04

Hallo allemaal,
Ik ben Hennie,de moeder van Joey.Joey is 7 jaar en matig sh.Hij heeft Auditieve Neuropathie.Dit is een probleem van of bij de gehoorzenuw.Het is een moeilijk probleem omdat er nog te weinig over bekend is.Wel is het zo dat onderzoek naar dit probleem zich steeds meer ontwikkeld.
Joey heeft dit hoogstwaarschijnlijk gekregen vanwege zijn vroeggeboorte.
Hij is wel een uitzondering want hij spreekt erg goed en hij had met zijn taaltoets in gr.3 de hoogste score.Erg trots zijn we dan ook op hem dat hij ondanks een zeer moeilijke start,het toch zo goed doet.De moeilijkheid is wel doordat hij zo goed praat niet iedereen meteen doorheeft dat hij sh is.Hij heeft op een psz gezeten voor doven en sh-kinderen en daarna doorgestroomd naar het slechthorend onderwijs.We kwamen er steeds meer achter dat hij daar niet meer op zijn plek zat en er geen uitdagingen meer had en daarom hebben we vorig jaar de start gemaakt met particiële integratie,op de woensdag.Het ging zo goed dat de donderdag erbij kwam en hij uiteindelijk na de Mei vakantie vorig jaar helemaal doorgestroomd is naar de reguliere basisschool bij ons in de buurt.Hij zit nu in groep 3 en de Ambulante Begeleiding is goed opgestart.Misschien dat we wel weer een proef gaan starten met hoorapp.Hoe hij het verder gaat doen blijft erg spannend.
Ik heb volgens mij nog niet eerder hier iets gelezen over Auditieve neuropathie.Ik hoop hier vaker te komen.
Groetjes Hennie

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » do 29.01.2009 23:42

wat fijn dat hij het zo goed doet!
ben zelf ook pas op het forum, heb een dochtertje van 4 wat slecht hoort aan 1 oortje
groetjes monique

Hennie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Hennie » zo 08.02.2009 21:20

Hoi Monique,
Bedankt voor je reactie.Ik las dat je dochtertje geen hoorapp.krijgt en jullie een school aan het uitzoeken zijn.Erg spannend dus.Bedoel je dat je het audiogram van het AC ingewikkeld is [grafiek van gehoortest]?
Het is ons al tig keer uitgelegd en elke keer vraag ik het weer opnieuw omdat ik hetzelf ook erg ingewikkeld vind.Dus gewoon vragen als je iets niet snapt.Voor ons zoontje Joey gaan we misschien weer opnieuw een proef starten met gehoorapp.Ze moeten nog even overleggen en denk dat we dat komende week zullen horen.Ook spannend weer.Op welk gehoorverlies zit jullie dochter met haar [linker?]oor?Als ze met haar motoriek achter loopt dan zou het lekker zijn als ze naar een sh,spraak/taal onderwijs kan en daarnaast door fysio haar motoriek kan verbeteren.Vaak hebben ze op die scholen ook een fysiotherapeut.
Hoop elkaar vaker te spreken.
Groetjes Hennie

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Monique74 » ma 09.02.2009 09:09

hoi Henny

bedankt voor je reactie
bedoelde de brief van het ac, die ingewikkeld was, vol medische terminologie, we hebben ook nog eens gebeld en het nogmaals laten uitleggen. Mila hoort slecht aan haar rechteroortje, 60db en ze is nu aangemeld voor de mgr. hanssenschool, maar daar gaan weer wat maanden in zitten
ben benieuwd met Joey en of de proef doorgaat, succes
groetjes monique

patricia1
Beginner
Beginner

Re: Voorstellen,moeder van Joey

Bericht door patricia1 » di 10.02.2009 22:09

Hennie schreef:Hallo allemaal,
Ik ben Hennie,de moeder van Joey.Joey is 7 jaar en matig sh.Hij heeft Auditieve Neuropathie.Dit is een probleem van of bij de gehoorzenuw.Het is een moeilijk probleem omdat er nog te weinig over bekend is.Wel is het zo dat onderzoek naar dit probleem zich steeds meer ontwikkeld.
Joey heeft dit hoogstwaarschijnlijk gekregen vanwege zijn vroeggeboorte.
Hij is wel een uitzondering want hij spreekt erg goed en hij had met zijn taaltoets in gr.3 de hoogste score.Erg trots zijn we dan ook op hem dat hij ondanks een zeer moeilijke start,het toch zo goed doet.De moeilijkheid is wel doordat hij zo goed praat niet iedereen meteen doorheeft dat hij sh is.Hij heeft op een psz gezeten voor doven en sh-kinderen en daarna doorgestroomd naar het slechthorend onderwijs.We kwamen er steeds meer achter dat hij daar niet meer op zijn plek zat en er geen uitdagingen meer had en daarom hebben we vorig jaar de start gemaakt met particiële integratie,op de woensdag.Het ging zo goed dat de donderdag erbij kwam en hij uiteindelijk na de Mei vakantie vorig jaar helemaal doorgestroomd is naar de reguliere basisschool bij ons in de buurt.Hij zit nu in groep 3 en de Ambulante Begeleiding is goed opgestart.Misschien dat we wel weer een proef gaan starten met hoorapp.Hoe hij het verder gaat doen blijft erg spannend.
Ik heb volgens mij nog niet eerder hier iets gelezen over Auditieve neuropathie.Ik hoop hier vaker te komen.
Groetjes Hennie
Hoi Hennie,

Ik heb je verhaal gelezen en ik ben erg blij dat het goed gaat, en wat goed dat hij alweer op de regioliere basischool zit. Dat zijn hele fijne vorderingen!

Groetjes Patricia

José
Expert
Expert

Bericht door José » wo 20.05.2009 19:08

Hallo Hennie,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag :D

Ik hoop dat je een hele leuke verjaardag hebt gehad. :cool:

Hoe gaat het nu met Joey?

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

Hennie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Hennie » do 21.05.2009 22:53

bedankt voor je felicitatie.
Met Joey gaat het goed.
Hij heeft sinds een aantal weken hoortoestellen op proef en hij hoort
daar toch aanzienlijk meer mee.Vooral op school is dat natuurlijk erg prettig.ook thuis merken we een behoorlijk verschil.We hadden alleen gehoopt dat zijn gedrag daardoor misschien ook iets rustiger zou worden maar daar is helaas niets van te merken.Dus nu is het nog een proef de toestellen maar hoogstwaarschijnlijk behoudt hij ze.
Dit was het weer voor even.Groetjes Hennie

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » ma 01.06.2009 19:16

Hoi Hennie!

Wat fijn dat Joey beter hoort!
Je schrijft dat hij wel nog druk is. Dat herken ik. Mijn kinderen worden erg druk als ze moe zijn. Kan dat bij hem ook het geval zijn? Meer horen is (zeker in het begin) extra vermoeiend.

Succes met de proef verder!
Groeten,

Rosy

(zelf SH en 2 SH kinderen)

Hennie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Hennie » wo 29.07.2009 23:02

hallo,sorry voor de late reactie maar ben even een tijdje niet op de comp.geweest.
Joey zijn gehoorapp.werken prima.We merken erg veel verschil in wat hij hoort en dat ondanks een lichte versterking met zijn gehoorapp.
Inderdaad is Joey als hij moe is druk maar normaal gesproken ook wel.Denk dat het toch ook in zijn karakter zit [hij is te vroeg geboren]
Maar dan herken je het wel denk ik dat het ook wel vermoeiend kan zijn.
Verder ben ik blij met hoe hij het nu doet.
Groetjes hennie

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”