Anna, moeder van Jet 4 maand

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Anna

Anna, moeder van Jet 4 maand

Bericht door Anna » ma 01.06.2009 11:23

Hallo allemaal,

Onze dochter Jet is op 20 januari geboren. Een prachtige meid! Bij de gehoorscreening scoorde ze onvoldoende en ook bij de herhalingstests. Na 4 weken konden we terecht bij het AC in Hengelo en kregen we te horen dat ze matig slechthorend is (gehoorverlies van 55 db aan beide oren). Best heftig nieuws!! Zo'n klein meisje....
We hebben toen maar besloten om alles gelijk maar in werking te stellen, zodat ze met ongeveer 3 maand al gehoorapparaten had. Nu heeft ze deze dus al bijna 1,5 maand en het gaat in principe goed. Alleen kost het best wel veel energie. Zodra ze in de box ligt, gaan ze constant uit. We moeten haar dus best veel in de gaten houden. De wipstoel gaat beter, hier blijven de gehoorapparaten beter in. Maar ja, hier kunnen we haar niet de gehele dag in laten ziten. Nog maar even overleggen met het AC of zij nog een tip hebben. Misschien dat iemand die dit leest nog een tip heeft??
Af en toe hebben we beiden nog wel even een dipje, er komt toch veel op ons af. Maar Jet is eigenlijk ons medicijn. Ze doet het zo goed. Wanneer ze naar ons lacht dan is veel weer naar de achtergrond verdwenen.
Fijn dat dit forum bestaat. Kunnen we af en toe ons verhaal kwijt en leren van de tips van andere ouders.

gr.

José

Bericht door José » di 02.06.2009 11:19

Hallo Anna en moeder van Jet,

Hartelijk Welkom hier op het forum :)

Tja, dat is geen leuk bericht als je hoort dat Jet slechthorend is. :-(
Maar gelukkig zijn er middelen om het gehoorverlies op te vangen.
En fijn dat ondanks Jet slechthorend is zo'n fijne goedlachse meisje is. :D

Het is inderdaad lastig dat de kleine hoortoestelletjes eruit vallen.
Je zou een haarbandje kunnen proberen en deze over haar oortjes doen.
Tegenwoordig hebben ze van leuke hippe bandjes met striks. Jet blij dat ze een meisje is :)

Ik weet dat er een hulpmiddel de "Snugfitt" is om een toestel op zijn plaats te houden.
Het is eigenlijk voor een CI ( = Cochlear Implantaat) maar dat is ook een toestel achter het oor) maar ik weet niet de kleinste maat hiervoor ook geschikt is.

Afbeelding
De 1e zou misschien voor kleine hoortoestellen geschikt kunnen zijn.
Deze is speciaal voor baby's met een babyworn toestel.

Informeer eens bij AC of zij een hulpmiddel hebben en weten.

En ik zal informeren bij mij leverancier of de betreffende hulpmiddel ook op een hoortoestel past en/of ook voor hele kleine hoortoestellen.

Je hoort het van mij nog.

Groetjes, José

Heidi v. S.

Bericht door Heidi v. S. » ma 24.08.2009 13:54

Inderdaad een hele lastige fase, zo klein al met hoortoestellen. Ik weet dat ik het ook heel vermoeiend en frustrerend vond. Het is zo kindonvriendelijk! En iedere keer is het weer ´pieieieieieiep´! :P
Bij mijn jongens ging het toen ze wat ouder werden steeds beter, maar vooral toen ze de CI kregen. Vaak zie je dat als kinderen ontdekken dat ze er iets aan hebben, het beter lukt. Maar het blijft natuurlijk ook een prachtig sabotagemiddel, is er iets niet leuk of mag iets niet? Toestelletje af! :cry:
Succes en hoop dat het snel beter gaat!

Groet, Heidi - www.desoesjes.web-log.nl

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”