Lisette, moeder van Maaike(6 jr) Eenorig/slechthorend.

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
peschier

Lisette, moeder van Maaike(6 jr) Eenorig/slechthorend.

Bericht door peschier » di 02.06.2009 11:56

Hallo,
Ik ben Lisette de moeder van Maaike!
Mijn dochter Maaike is 6 jaar en volgt onderwijs op een reguliere basisschool. Na haar geboorte is aan de hand van de diverse testen vastgesteld dat ze aan haar linkeroor doof is en dat ze rechts een gehoor verlies heeft van 35 DB (gebruikt rechts een hoortoestel). De ondersteuning van de deskundigen van het audiologisch centrum heeft ons en Maaike heel erg geholpen met de aanschaf van een hoortoestel (Widex bravo) en verdere begeleiding.
Na overleg met school en het audiologisch centrum is besloten dat Maaike gebruik gaat maken van solo-apparatuur. Ze gaat na de vakantie naar groep 3, de leerkracht gaf aan dat ze nu in de klas veel dingen mist doordat ze het niet goed verstaat. Zojuist hebben we van phonak de campus sx ontvangen om in de klas te gaan gebruiken. We hopen dat ze dmv het gebruik van solo apparatuur wel alles mee krijgt.
Zijn er ouders/kinderen/leerkrachten die mij mogelijk wat meer over het gebruik van deze apparatuur kunnen vertellen? En hebben deze mischien ook tips, advies naar de leerkracht toe.

We zijn tevens bezig met de aanvraag voor een rugzakje, en zijn in afwachting of we hiervoor in aanmerking komen.

Groeten Lisette.

José

Bericht door José » wo 03.06.2009 11:14

Hallo Lisette moeder van Maaike,

Welkom hier op het forum :)

Wat fijn dat Maaike gewoon op de reguliere school zit. :)

Want ik heb zelf als kind op een speciale onderwijs gezeten, ook ik was 1 zijdig doof en mijn andere oor zwaar slechthorend.

En voor Maaike is het heel fijn dat zij een soloapparatuur kan gebruiken, en daar zal zij heel veel voordeel aan hebben.

Ik heb zelf geen ervaring met deze type soloapparatuur.
Maar ik heb wel een pfd bestandje gevonden over deze >>Phonak Campus SX misschien staat daar meer in dan de gebruiksaanwijzing die je nu hebt.

Ik wens Maaike heel veel succes op school :cool:

Groetjes, José

Rosy

Bericht door Rosy » wo 03.06.2009 20:25

Hoi Lisette,

Mijn zoon van bijna 7 en mijn dochter van 5 gebruiken allebei solo-apparatuur op school (groep 1 en 3). Zij hebben de Inspiro van Phonak.

Nu weet ik niet hoe de Campus werkt, maar bij de Inspiro hangt leerkracht het 'kastje' om en bevestigt een microfoontje aan halsopening van trui. Hij/zij zet de Inspiro aan en dan ontvangt het kind het geluid van de leerkracht versterkt in hun ontvanger. Mijn kinderen hebben audioschoentjes als ontvangers aan hun hoortoestellen. De microfoons van de hoortoestellen blijven aan; waardoor ze ook de omgeving blijven horen. Op het moment dat de leerkracht iemand persoonlijk iets uitlegt of tijdens buiten spelen/pauze; schakelt hij/zij de microfoon even uit. Anders blijft het kind alles horen wat de leerkracht zegt (of bijv. toiletbezoek volgen !)

Heeft Maaike ook een audioschoentje? Of een lusontvanger?
In de eerste instantie waren mijn kinderen extra moe door de solo-apparatuur, maar ze hebben er veel baat bij. Alleen al doordat ze beter kijken naar de juf!

Ik wens jullie veel succes met de apparatuur !

:D

peschier

soloapparatuur.

Bericht door peschier » di 09.06.2009 11:22

Hoi Rosy
Bedankt voor je reactie. De campus werkt volgens mij als ik het gebruik van de Inspiro lees hetzelfde. Maaike maakt hierbij ook gebruik van een audioschoentje aan haar hoortoestel. Wel prettig om te horen dat ze ook de omgeving blijven horen, dit was me nog niet helemaal duidelijk. Ben benieuwd hoe Maaike het oppakt, maar ik kan me wel voorstellen dat het in eerste instantie erg vermoeiend is.

Groet Lisette.
:)
Rosy schreef:Hoi Lisette,

Mijn zoon van bijna 7 en mijn dochter van 5 gebruiken allebei solo-apparatuur op school (groep 1 en 3). Zij hebben de Inspiro van Phonak.

Nu weet ik niet hoe de Campus werkt, maar bij de Inspiro hangt leerkracht het 'kastje' om en bevestigt een microfoontje aan halsopening van trui. Hij/zij zet de Inspiro aan en dan ontvangt het kind het geluid van de leerkracht versterkt in hun ontvanger. Mijn kinderen hebben audioschoentjes als ontvangers aan hun hoortoestellen. De microfoons van de hoortoestellen blijven aan; waardoor ze ook de omgeving blijven horen. Op het moment dat de leerkracht iemand persoonlijk iets uitlegt of tijdens buiten spelen/pauze; schakelt hij/zij de microfoon even uit. Anders blijft het kind alles horen wat de leerkracht zegt (of bijv. toiletbezoek volgen !)

Heeft Maaike ook een audioschoentje? Of een lusontvanger?
In de eerste instantie waren mijn kinderen extra moe door de solo-apparatuur, maar ze hebben er veel baat bij. Alleen al doordat ze beter kijken naar de juf!

Ik wens jullie veel succes met de apparatuur !

:D

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”