vraagje...

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
cynthiavisser

vraagje...

Bericht door cynthiavisser » ma 08.06.2009 12:07

Hallo
Mijn zoontje van 1,5 jaar is blind en heeft afgesloten gehoorgangen.
Het is een heel lief en vrolijk mannentje!
Met gehoortoestellen hoort hij vrijwel alles goed!!!!
Hij draagt zijn toestellen ook graag, er zijn alleen momenten dat ze uit moeten. Zo dus ook in de zandbak, hij zit daar graag in maar gooit het zand overal en natuurlijk ook in de gehoortoestellen. Ze helemaal uit doen, is geen optie; alle contact met buitenwereld is dan zo goed als weg. En heel begrijpelijk hij begint dan te huilen. En dat is eigenlijk niet de bedoeling van leuk in de zandbak zitten.
Nou las en hoorde ik ergens dat er hoesjes bestaan die de toestellen beschermen....ik heb al na gevraagd bij de winkel en firma waar de toestellen vandaan komen. Maar ze worden niet meer gemaakt....
Mijn vraag is dan ook [b]heeft iemand misschien thuis nog van die hoesjes liggen die niet meer gebruikt worden? Of weet iemand hoe we er toch aan kunnen komen? Of zijn er wellicht andere tips?
Ben benieuwd naar de eventueele reacties.
Groeten Cynthia

José

Bericht door José » ma 08.06.2009 15:19

Hallo Cynthia,

Wat fijn dat je zoontje graag in het zandbak speelt. :)
Maar het is inderdaad minder fijn voor hem als hij zijn hoortoestellen niet in kan houden.

Nu schijnt er inderdaad wel hoesjes te zijn Super Seals en dit vond ik op HOORWIJZER

Elektronica zoals hoortoestellen is per definitie niet goed bestand tegen vocht.
Probeer vochtige omstandigheden daarom zo veel mogelijk te vermijden (regenwater, douchen, zwemmen, enzovoorts).
Maar dit kan niet altijd, bijvoorbeeld als het gaat om transpiratievocht.
Als uw hoortoestellen storingen vertonen vanwege (transpiratie)vocht, zouden Super Seals een oplossing kunnen bieden.

Dit zijn speciale rubberen hoesjes die met een tang over de hoortoestellen worden getrokken.
Ook kunt u uw hoortoestellen via uw audicien een 'tropenbehandeling' laten geven.
Dan voorziet de fabrikant de elektronica van een soort siliconenlaagje.
Verder zijn er hoortoestellen verkrijgbaar die wat beter bestand zijn tegen vocht. Uw audicien kan u hierover informeren.

Misschien zijn het andere hoesjes en kent je audicien deze wel.

En misschien een heel gek idee.
Maar misschien is een chirurghandschoen waarvan je de "pink" afknipt en deze over het hoortoestelkast 'aantrekt' iets.
Het is flexibel en transparant.

En anders een hoesje wat eigenlijk voor een CI ( = cochlear implantaat) gebruiker is. Dat kun je hier zien >>Ear Gear Hoesjes

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”