Ik ben Heidi, moeder van Joachim&Matthias -allebei doof

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Heidi v. S.

Ik ben Heidi, moeder van Joachim&Matthias -allebei doof

Bericht door Heidi v. S. » ma 24.08.2009 13:48

Ik ben Heidi uit Dordrecht, 30 jaar, getrouwd met Bas en moeder van Joachim en Matthias. Allebei onze jongens zijn volledig doof geboren, maar kregen jong een CI en later een tweede CI erbij (bilaterale implantatie).
Het gaat erg goed met ze, voor meer info onze website: http://www.desoesjes.web-log.nl

Heb je vragen, mail gerust!

Rosy

Bericht door Rosy » ma 24.08.2009 21:22

Hoi Heidi!

Welkom :D.

Heb direct even op de website gekeken..... dat ziet er gezellig uit bij jullie!
Heerlijk dat het zo goed gaat met ze.

Is hun doofheid erfelijk? Gaan ze naar het reguliere onderwijs?

Ze zien eruit als een vrolijk stel!

Heidi v. S.

Bericht door Heidi v. S. » di 25.08.2009 14:28

Waarschijnlijk zijn ze doof doordat wij allebei drager zijn van een gen. Héél erg in de verte is er een ander doof familielid, maar daar kwamen we nog niet zo lang geleden achter.

Joachim gaat vanaf zijn 4e jaar naar ´t regulier onderwijs en dat gaat tot nog toe heel erg goed. Zijn broertje zit op het speciaal onderwijs, voor hem zijn we de mogelijkheden aan het bekijken. Vooralsnog is gebarentaal zijn eerste taal, dus we willen proberen m.b.v. een gebarentolk hem te gaan integreren. Maar best lastig, omdat je dit niet geleidelijk kunt doen, omdat je alleen een gebarentolk kunt krijgen als de indicatie bij het regulier onderwijs ligt. We zijn op dit moment dus hard aan het denken en praten met betr. instanties.

Maar inderdaad, het zijn heerlijke ondeugende ventjes waar we heel erg van genieten, ondanks de zorgen die er natuurlijk ook wel zijn...

José

Bericht door José » zo 30.08.2009 22:35

Hoi Heidi,

Als nog van harte welkom hier op het forum. :)

Fijn dat jullie jongens bilaterale CI's hebben. :cool:
Merk je nu al verschil nu ze 2 CI's hebben?

Groetjes, José

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”