Hoi ik ben Fleur moeder van Daan bijna 3 jaar

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Fleur
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Hoi ik ben Fleur moeder van Daan bijna 3 jaar

Bericht door Fleur » wo 30.09.2009 13:44

Hoi ik ben Fleur en kom uit zuid-holland
Wij hebben gisteren tehoren gekregen dat Daan erg slechthorend is aan de hand dat we bij het molenspreekuur zijn geweest in het sophia kinderziekenhuis. We krijgen op korte termijn een afspraak voor het Bera onderzoek.
Daan word bijna 3 jaar maar zijn al jaren aan het vechten om zijn ooronstekingen onder controle te krijgen dit is het inmiddels al wel een heel einde. Maar omdat hij zo acherloopt op praten en zijn gedrag uit de hand loopt zijn we naar het molenspreekuur geweest wat echt geweldig is dat je binnen een paar uur eindelijk weet wat er aan de hand is.
Hoeveel Daan hoort is ons niet met cyfers gezegd maar we krijgen de verslagen van de onderzoeken thuis gestuurd en hopelijk kan ik me er dan ook meer bij voorstellen waar we hem goed mee helpen.
Hopelijk kan ik bij jullie een hoopa anwoorden op me vragen krijgen of op de vragen die nog zullen komen.

groetjes Fleur

José
Expert
Expert

Bericht door José » vr 02.10.2009 20:55

Hallo Fleur,

Welkom hier op het forum :)

Wat vervelend allemaal wat jullie Daan overkomen is en gebeurt. :-(
Ik hoop dat de uitslagen straks duidelijkheid biedt wat er precies aan de hand is.

Ik hoop dat jullie hier de antwoorden zullen vinden en krijgen.

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » vr 16.10.2009 20:49

Hoi Fleur,

Wat fijn dat jullie nu duidelijkheid krijgen! Na zo'n tijd sukkelen zal dat een opluchting zijn. Het Bera-onderzoek zal zorgen voor de cijfers en dan weten jullie wat er verder te doen staat.
Misschien is Daan wel gefrustreerd omdat hij zich met spraak niet goed kan uiten? Echt rot voor hem en ook moeilijk voor jullie.

Staan jullie ook onder begeleiding van het audiologisch centrum?
Onze zoon heeft ook een Bera-onderzoek gehad. Hij was toen 2 jr. Wij waren toen erg blij dat we zekerheid hadden.

Ik zou zeggen: laat de vragen maar komen! En veel succes met het onderzoek! :cool:
Groeten,

Rosy

(zelf SH en 2 SH kinderen)

IlseR
Beginner
Beginner

Reactie en voorstellen

Bericht door IlseR » wo 31.03.2010 14:09

Hoi,
Ik ben Ilse, moeder van 2 prachtige dochters van 4 en 2,5 jaar. De jongste, Sarah, heeft al vanaf haar geboorte gehoorproblemen. Niet goed door de "thuistesten" gekomen, waarna ook doodleuk werd gezegd dat dit niet door de verkoudheid kon komen. Met 4 weken kreeg ze een BERA-onderzoek, dat wees op matig gehoorverlies en waarschijnlijk door buitenoorproblemen, dus wel door de verkoudheid. Dus wat er bij ons thuis gezegd is was absoluut niet waar, ik kan er nu nog boos om worden!!!

Uiteindelijk met 10 maanden buisjes gekregen, waarna we duidelijk verschil merkten omdat ze toen van veel dingen heel erg schrok. Helaas kreeg ze 2 weken erna looporen en dat heeft de hele vorige winter zo'n beetje geduurd, ondanks alle kuren, druppels etc. Uiteindelijk is in maart 2009 haar neusamandel geknipt en vanaf die tijd lijkt het beter te gaan. Echter heeft ze in al die tijd maar 1 x een voldoende gehaald op de gehoortesten, omdat dit in de vrije ruimte is zijn ze natuurlijk nooit volledig betrouwbaar. 4 weken geleden heeft ze nieuwe buisjes gekregen en terwijl wij dachten dat ze eigenlijk wel vrij goed hoorde zien we nu weer een gigantisch verschil. Ze schrikt weer meer. De arts zei ook dat er een hoop taai slijm in haar oren zat. Ik denk dat ze veel meer last van haar oren heeft gehad de afgelopen winter dan wij in de gaten hebben gehad en ook slechter hoorde dan we dachten. Probleem is dat ze geen koorts krijgt bij ooronstekingen en waarschijnlijk een hele hoge pijngrens heeft.

Omdat ik graag wat meer duidelijkheid wil over wat haar gehoor nu echt is heb ik gevraagd of ze niet nog eens een BERA zouden willen doen, maar ze gaven aan dat dat op deze leeftijd niet kan, alleen onder narcose...? Hoe is dat bij jullie gegaan, ik zie nl. dat jullie kindjes rond dezelfde leeftijd zijn.

Verder loopt Sarah achter in haar motorische en algehele ontwikkeling, zijn er mensen die dit herkennen?? En verder ben ik benieuwd of jij Fleur, of anderen nog tips hebben t.a.v. de oorontstekingen.

Tot nu toe hebben wij ondanks onze vele verzoeken ook nauwelijks ondersteuning gehad om haar goed te begeleiden. Nu gaan ze binnenkort wel verdere testen doen, dus we zijn benieuwd.

groetjes Ilse.

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » do 01.04.2010 09:30

Hoi Ilse,

Onze zoon heeft de Bera test inderdaad onder narcose gehad..... ze moeten echt heel stil liggen! Dat was niet lollig; maar wij (en AC) wilden duidelijkheid over de hoeveelheid gehoorverlies.

Wat oorontstekingen betreft kan ik niks zinnigs zeggen.... daar hebben mijn kinderen bijna geen last van gehad. Wel is mij duidelijk (door alles wat ik op dit en andere forums heb gelezen), dat het ontzettend lastig is als kinderen voortdurend kampen met oorontstekingen. Het gehoor is dan niet stabiel.

Zijn jullie doorverwezen naar Audiologisch Centrum voor de verdere testen?
Groeten,

Rosy

(zelf SH en 2 SH kinderen)

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”