Na gehoorscreening blijkt ons dochtertje slechthorend te zij

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
Nathalie
Beginner
Beginner

Na gehoorscreening blijkt ons dochtertje slechthorend te zij

Bericht door Nathalie » ma 12.10.2009 21:26

Hallo,

Wij zijn ouders van een dochtertje geboren op 25-06-2009. Na vier mislukte gehoorscreenings zijn wij doorverwezen naar het audiologisch centrum. Nu na drie onderzoeken daar blijkt zij een gehoorverlies van 60 Db aan beide oortjes te hebben. We zijn enorm geschrokken. Onze andere 2 kinderen hebben (voor zover bekend) geen gehoorproblemen en het komt ook niet in onze familie voor. Morgen worden er afdrukjes van haar oortjes gemaakt. We zitten met zoveel vragen en hopen via dit forum veel en veel wijzer te worden. Ik nodig dan ook iedereen uit die ons goede tips kan geven. Welke ervaringen hebben jullie?

Groet,
Nathalie

José
Expert
Expert

Bericht door José » ma 12.10.2009 22:55

Hallo Natahalie,

Welkom hier op het forum. :)

Ik hoop ook dat je hier de nodige informatie zult vinden die je zoekt.

En ik wens jullie voor morgen heel veel succes met het maken van de oorstukjes. Ik kan je al vast geruststellen dat het maken van oorstukjes geen pijn doet en ook niet vervelend is. Dus daar hoef je geen zorgen over te maken. :)

Je vraagt om tips. Ze is nog erg klein en ook haar toestelletjes zijn klein. Dan is misschien een leuke haarband iets om over de oortjes te doen waardoor de kans kleiner wordt dat de toestelletjes eruit vallen.

Ik hoop dat er nog andere ouders zijn die nog meer en handige tips hebben voor jou.

En op het forum staan nog andere nuttige tips zoals ambulante begeleiding deze kun je hier allemaal >>>Lezen

Groetjes, José
Loslaten is achterom kijken zonder spijt, vooruit kijken zonder verwachtingen en het leven ervaren in het hier en nu

Ik wil graag mijn ervaringen delen: http://www.freewebs.com/dewereldvanci/

Nathalie
Beginner
Beginner

Bericht door Nathalie » ma 12.10.2009 22:59

Dag José,

Wat een supertip!! Ik ga morgen direct op stap naar leuke haarbandjes, want ik las al veel over het gevecht om de toestelletjes goed in het oor te laten zitten. Wellicht is dit nu opgelost!!

Gr,
Nathalie

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » vr 16.10.2009 20:38

Hoi Nathalie,

Dat zal inderdaad wel even schrikken zijn geweest. Zeker nu ze al hoortoestelletjes krijgt. Spannend hoor :?. Het zal in het begin best moeilijk zijn.

Merken jullie zelf ook dat ze slechter hoort? Of blijkt het alleen maar uit de test? Jullie kunnen natuurlijk vergelijken met jullie andere kinderen.

Ik weet zeker dat jullie op het forum een hoop informatie zullen vinden. Mijn kinderen kregen hun toestellen toen ze al groter waren (2,5 en 3,5 jaar), dus ik kan je helaas geen tips aan de hand doen voor jullie kleine meisje.

In ieder geval veel succes met de hoortoestelletjes. Hopelijk went ze er snel aan.... en jullie natuurlijk ook.
Groeten,

Rosy

(zelf SH en 2 SH kinderen)

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”