Hallo ik ben Linda mama van 3 kindjes

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
mamavandonna

Hallo ik ben Linda mama van 3 kindjes

Bericht door mamavandonna » di 26.01.2010 10:06

Hoi

Ik ben Linda ben 25 jaar en moeder van 3 schatten van kids(niet altyd:P)

Mijn dochter Donna van 4 is bij ons altyd al een zorgenkindje geweest kwa gehoor en later dus ook haar spraak.

Met een jaar of 2 merkte ik al ook weet ik dat je niet moet vergelijken dat ze kwa praten achter lag op wat haar broer op die leeftyd kon.Op het cb zeiden ze afwachten dat komt wel goed als ze naar de psz gaat.Ik eigenwijs als ik ben liet het er niet bij zitten en heb bij men ha een verwijsbrief gevraagd voor een test en indd ik had op dat moment gelijk kwa gehoor want ze zat op et randje,om er wat aan te doen.Later dat jaar heeft ze ook een test gehad voor haar spraak en daar kwam zoals ik ook al voorspeld had uit dat ze logopedie nodig had.Nu 2 jaar verder en een jaar logopedie verder merk ik nog geen verschil en testen voor gehoor wijzen steeds uit dat ze op et randje zit om er wat aan te doen.Haar spraak is nog steeds niet zoals het moet zijn dat is niet alleen voor ons lastig omdat we haar soms niet verstaan maar ook voor haar zelf is het niet leuk.Donna is een erg terug getrokken meisje ze gaat nu sinds 4 weken naar school en de juf merkt indd dat ze heel verlegen is en dat is thuis niet omdat we haar begrijpen we weten dat we haar aan moeten kijken zo soms wel 4 keer hetzelfde moeten zeggen.Of als zij wat wil vragen dat ze het soms moet herhalen.

Ik zou dus graag met jullie ervaringen uitwisselen en willen weten wat te doen? Hameren op toch gehoortoestellen omdat het misschien toch wel zinvol is of maar weer laten afscheepen met we kunnen er niks mee haar gehoor is te goed voor gehoorapparaten?

Groetjes Linda

José

Bericht door José » di 26.01.2010 14:58

Hallo Linda,

Welkom hier op het forum :)

Je zit in een lastige situatie. :? waardoor jij nu geen zekerheid hebt wat te doen.

Misschien is het nuttig om door een andere AC een gehoortest te laten doen.
Want het is natuurlijk niet normaal als je als ouders en juf veel moeten herhalen dat is al een teken opzich dat ze inderdaad niet goed hoort.

En wat bedoelen zij met op het randje?
Je bent slechthorend of zeer matig slechthorend - verlies van minder dan 30 db - , maar die indruk krijg ik niet van jou.
En mede door dat zij slecht verstaat zal ze ook moeite hebben met het spraak want ze hoort immers niet alles en niet goed.

Mijn gevoel afgaande van jou verhaal ( kan natuurlijk niet op afstand zeggen of het zo is)
zou ik zeker een goede - second opnion- op gehoortesten laten doen. En indien nodig hoortoestellen aan laten meten.

Ik hoop dat er hier andere ouders met SH kinderen op jou bericht zullen reageren en tips kunnen geven.

Groetjes, José

mamavandonna

tabellen

Bericht door mamavandonna » di 26.01.2010 17:08

Dokters die denken praten in tabellen en statistieken en volgens boekjes.

maar als we het gehoor tussen 0 en 100 nemen is bv tussen de 25 en 30 normaal en zij zit dan op die 30.

maar er speelt meer mee waardoor ik zo alert ben altyd mijn broertje is eenzijdig doof en mijn vader slechthorend maar dat uit zich bij hem pas de laatste jaren en hij is pas 50 dus ouderdom is het ook niet.

Ik weet de weg niet zo goed bij al die instantie's misschien dat er mensen uit het noorden van Limburg op het forum zitten die me beetje weg wijs kunnen maken.

Groetjes Linda

sas

Bericht door sas » do 28.01.2010 12:44

Hoi Linda,

Wij wonen in Beers (net brabant) en wij zijn zeer te spreken over het Kinder Audologisch Centrum in het St. Radboud ziekenhuis in Nijmegen.
Wellicht dat je ze kunt bellen voor een nieuwe gehoortest?

Mijn dochter Renske (nu 5) is al vanaf haar geboorte daar onder behandeling (een oor dof en het andere oor wisselend slechthorend) en ik kan altijd op korte termijn terecht als ik het niet vertrouw.
Ik zou ze zeker bellen (verwijzing van je huisarts is wel nodig denk ik, maar dat moet je even navragen).

Groetjes en succes,
Saskia

ch8ntal

Ik zou

Bericht door ch8ntal » di 02.02.2010 15:01

naar een audiologisch centrum gaan.
Daar zit toch de juiste expertise.
Waar is ze nu getest???

Onze zoon (5 jaar inmiddels) heeft een verlies van 85 dB links en 30 dB rechts. Hij draagt vanaf zijn 3,5 twee hoortoestellen waarvan het laatste half jaar alleen nog maar zijn linkertoestel. Zijn hoorverlies rechts zit in de hoge tonen en heeft een toestel geen meerwaarde volgens de audioloog.

Als je vragen hebt laat maar weten.

Hier kan je ons verhaal lezen:
http://forum.nvvs.nl/forum_oud/algemeen ... .php?t=690

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”