Vader en Moeder van Luuk

stel je zelf voor als ouder/verzorger van kind

Moderator: Forummoderator

Plaats reactie
lensans
Beginner
Beginner

Vader en Moeder van Luuk

Bericht door lensans » vr 18.06.2010 17:27

Hallo wij zijn Lennert en Angela,

Wij hebben een zoontje van 2,5 maand oud en hij heeft afgelopen woensdag de BERA test gehad in een audiologisch centrum en daaruit bleek dat hij aan beide oren een gehoorverlies van 40 db heeft. Dit was ons eerste bezoek aan een audiologisch centrum en direct zei de audioloog dat hij aan beide oren een hoortoestel moet hebben. Hij is ook nog niet bekeken door een KNO arts terwijl hij wel heel verkouden is, eigenlijk al vanaf de geboorte.

Wij hebben nu op eigen initiatief een 2e BERA test geregeld bij een ander audiologisch centrum en daar zal hij ook door een KNO arts bekeken worden. We zijn benieuwd wat daar uit komt en of we dan ook het advies van hoortoestellen krijgen. Op zich ligt 40 db natuurlijk dicht bij de grens van 35 db....maar uiteraard willen we het beste voor Luuk doen en als dat hoortoestellen zijn zullen we dat zeker doen.

Ik ben ook heel benieuwd of hij met dit gehoorverlies ook op latere leeftijd nog gebruik moet maken van een hoortoestel. Voor ons speelt dit pas net dus wij hebben nog heel veel vragen en gaan nu pas beginnen aan het hele traject en zijn dus ook overal informatie aan het vandaan halen.

Wij zijn zeer benieuwd naar andere mensen die ervaringen hebben met baby's met een gehoorverlies van ongeveer 40db.

Alvast bedankt voor uw reactie!

Mvg,
Lennert & Angela Kaman

Rosy
Expert
Expert

Bericht door Rosy » za 19.06.2010 19:05

Hallo Lennert en Angela,

Allereerst hartelijk welkom en nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon :D!

Dat zal wel even schrikken zijn geweest; om te horen dat hij niet goed hoort.
Waarschijnlijk merken jullie er nog niet veel van. Hij hoort met dit verlies evengoed een hoop dingen. Ik wist niet dat baby's direct bij een audiologisch centrum terecht komen. Mijn kinderen (die waren wel al wat ouder), kwamen in eerste instantie bij KNO terecht.
Wat goed om een 2e advies in te winnen! Zeker als jullie zoontje al vanaf geboorte verkouden is, is het van belang om oortjes goed na te kijken. Heeft hij misschien een allergie of zo?

Mijn kinderen hebben groter gehoorverlies; maar mij lijkt dat je iedereen met verlies van meer dan 35 db hoortoestellen nodig heeft. Als het voor Luuk nodig is, dan is hij er wel al jong aan gewend! Ofschoon het dragen van hoortoestelletjes best lastig kan zijn met een baby. Er zijn op dit forum een aantal ouders die daar ervaring mee hebben.

Ik hoop dat je een hoop informatie zult vinden en wens jullie succes met het 2e Bera-onderzoek.
Groeten,

Rosy

(zelf SH en 2 SH kinderen)

Plaats reactie

Terug naar “stel je zelf voor "ouder/verzorger"”