welke school ??

Hier kan je discussies houden over school en taalkeuze

Moderator: Forummoderator

Monique74
Nieuwkomer
Nieuwkomer

welke school ??

Bericht door Monique74 » vr 13.02.2009 16:39

ben gebeld door de revalidatie-arts, we zijn daar naar toe geweest ivm schooladvies te vragen. Hij wilde eerst een screening maar we hadden zoveel onderzoeken al gedaan dat ik zoiets had van dat hoeft misschien niet nog eens en daar was hij het wel mee eens en ging gegevens verzamelen en dan zou hij bellen en als ik niets hoorde zelf bellen, vanmorgen gedaan en werd net pas teruggebeld dus.

alle papieren waren binnen en doorgestuurd naar de behandelde artsen (daar zorg ik zelf altijd voor, maar goed) en ik zou ondertussen wel een brief/oproep gehad hebben, maar die heb ik dus nog steeds niet, dus ik was wel verbaasd.

het zou een brief zijn voor een psychologisch onderzoek maar dan bij de instantie waar ook Demi zit (oudere zusje met pdd nos en dat heeft Mila niet) en toen had ik zoiets, het is genoeg/ben het zat, Mila is al zoveel getest en heb hem dat ook gezegd, maar dit was geen herhaling van dat onderzoek, maar aanvullend.

toen vroeg ik over een schoolkeuze, mila is ontzettend rijp voor een school, maar welke en daar gaan ook weer maanden over heen, terwijl we nu dus eigenlijk "vast"zitten en ik zei nog eens dat de school a/d mytielschool dacht (omdat er ook problemen met de motoriek zijn, terwijl wij die eerlijk gezegd ook minder zien bij de grove motoriek) en toen werd hij geirriteerd/boos zelfs, dat ze daar echt niet voor in aanmerking kon komen en dat het gewoonweg niet kon en toen ik vroeg kan ik haar wel al aanmelden voor de mgr. hanssenschool? vind u dat een goede keuze, zei hij dat de coordinator van de dagbehandeling had gezegd dat het ook niet kon en dan...????

wat blijft dan over, een sbo school, ik vind dat niet de beste plek voor haar, (en voor een heleboel kindjes wel en heb er ook niets op tegen, wil niemand voor het hoofd stoten, de oudste zit er op en zit wel op haar plekje daar) logo en fysio moeten we dan weer apart regelen en er zitten veel kindjes met oa autisme en adhd waar ze dan tussen komt en daar is niets mis mee, maar ik denk niet dat Mila daar op haar plek zit...

pffff ik mocht gelukkig de begeleidster nog terugbellen op het "schooltje", zij was ook heel nieuwsgierig geweest en vond dit een hele vreemde reactie van de dr. (en ik ook) van de ene kant wijst hij heel radicaal de mytielschool af en van de andere kant wilt hij wel aanvullend onderzoek, want toen ik vroeg welke school dan voor mijn meid het beste was, zei hij weer best wel geirriteerd, dat hij daarvoor dat aanvullend onderzoek nodig heeft, begon ook nog te huilen a/d telefoon :oops: ik en ben blij dat we dinsdag een gesprek hebben op het schooltje zelf, waar we knopen door gaan hakken.

de verstaanbaarheidstest (in de vakantie)hebben zij geregeld hoorde ik ook, om het sterker te maken voor de mgr.hanssenschool, dat te proberen...

ik word hier zo moe(deloos) van...

We hebben zoveel afspraken/onderzoeken gehad en nog, binnen en buiten gekeerd en er komt niets uit en nu komen we niet verder...het enige wat eruit is gekomen is de slechthorendheid aan 1 oortje, wat ook heel veel verklaart, maar volgens schooltje niet alles

ook volgende week ouderbegeleidingsgesprek over demi, kaart dit meteen ook aan...

het liefst wilde ik mila volgende week al op een school hebben, maar gaat maanden duren en het kan toch niet zo zijn dat ze overal buiten gaat vallen in Nederland ze is gewoon aan school toe en Mila is Mila en gewoon goed zoals ze is, ben het ff een beetje kwijt,
groetjes Monique

Plaats reactie

Terug naar “School en Taalkeuze”